View Full Version : Cellulitter


Anne
19-05-04, 11:18
Bare ordet er jo vemmelig....
Er det noen her i karboverden som har noen erfaringer med å bli kvitt cellulitter:( Enten ved hjelp av kosthold eller .. eller.. eller...
Jeg bare spør, for jeg leste et sted i går at det er ingen verdens ting som hjelper:eek:
Er det virkelig sant?????:hylgrine:

MHM
19-05-04, 12:12
Jeg har en sånn krem for både cellulitter og strekkmerker og slapp hud og all verdens djevelskap fra Shineclub. Jeg skal teste den ut systematisk, ikke bare smøre den på i ny og ne, for da hjelper den i hvertfall ikke. Det står solskinnshistorier om den på www.shineclub.com

Men egentlig tror jeg mest på dyp massasje og drenasje og trening og urter og vanndrikking. For hva er egentlig cellulitter? Er ikke det vannansamlinger i fettdepotene? Nei, nå ble jeg i tvil, enda jeg sikkert har lest det 100 ganger i reklame for diverse remedier.... :p

Som du skjønner: Jeg har ikke akkurat personlig erfaring med å bli kvitt "det-stygge-ordet"....

Anne
19-05-04, 12:14
DET ER FETT:cool:

Og det er bare hunkjønnet som har det. Hormonelt og noe gammelt urinstinkt som sier vi skal lagre i tilfelle dårlige tider til vinter'n :mad: så de søte små kan vokse opp ....Og så da....når vi ikke skal ha flere små:confused:

MHM
19-05-04, 12:21
Og så da....når vi ikke skal ha flere små:confused:
Kanskje det finnes et sånt barnebarn-lager også? Cellulitter skal følge slekters gang...

Anne
19-05-04, 12:27
Kanskje det finnes et sånt barnebarn-lager også? Cellulitter skal følge slekters gang...:stortsmil skulle ikke forundre meg...Når skal kroppen bli vår:confused:

Anne
19-05-04, 12:31
Ref: Fyrrand:

"Når det tas vevsprøver av slik hud viser det seg at fettopphopninger ligger i små kamre i underhudsfettvevet, omgitt av tynne bindevevsfibre som fester seg fra overhuden ned til muskelhylstret (fascien) rundt lårmusklene. "

Æsj...de må knuses.....! Hjelper ikke å sulte dem ut har jeg hørt, men det må vel hjelpe noe:(

Fedonisten
19-05-04, 15:24
DET ER FETT:cool:

Og det er bare hunkjønnet som har det. Hormonelt og noe gammelt urinstinkt som sier vi skal lagre i tilfelle dårlige tider til vinter'n :mad: så de søte små kan vokse opp ....Og så da....når vi ikke skal ha flere små:confused:
Jeg har faktisk sett celluliter på menn også!

- og dermed er det avslørt at jeg kikker.....:cool:


Skal mene mer om celluliter senere - men nå "jobber" jeg visst...... :rodme:

Summer
19-05-04, 15:33
Joda det går an å bli kvitt dem.... :)


Trening.... Massasje og mindre sukker i kosten! :)

Jeg hadde cellulitter under svangerskapet, men de er borte igjen nå...
De kommer ofte hvis en er anspent og ikke ahr skikkelig blodsirkulasjon ut i vevet....

Jeg har en venninde som var veldig plaget... og etter hun ble kvitt angsten (anspenthet) , begynnte å drikke vann istedet for brus hver dag og byttet ut loff med grovbrød og kuttet ned på snopet... og begynnte å danse, - så er de nestn helt borte.

Et annet godt tips er å smøre med oljer og aloevera som trenger dypt ned i vevet...Gjerne i kombinasjon med massasje som MHM skriver...:)

Det er masse som kan gjøres.

Jeg for min del holder en knapp på avspenning, bevegleighetstrening og alovera og oljer + kosthold... Ja, da hadde jeg vel ramset opp igjen allt... :p

Nille
19-05-04, 16:30
Går det an å bli kvitt dem ??

De hadde nettopp en test på "TV2 hjelper deg" - og konklusjonen ?
Kremene gjorde at 115 test personer i alle aldre gikk ned 0.7 - 2 cm rundt lårene....så lenge de smurte på kremen. I følge spesialistene som fulgte testen var dette på grunn av at kremene var sterkt vanndrivende. INGEN mistet cellullitter i testperioden (2 mnd tror jeg det var) og 70 % hadde fått centimeterne de hadde tatt av tilbake igjen 3 uker etter at de sluttet å smøre seg !

Les mer om testen her (http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article224244.ece)

Hva er cellulitter ? Fettcellene klumper seg sammen på visse steder slik at sirkulasjonen reduseres og det oppstår "cottage cheese" lignende overflate. De elastiske fibrene blir hardere og dermed også vevet rundt som blokkerer utskillelsen av avfallsstoffer.

Når det tas vevsprøver av slik hud viser det seg at fettopphopninger ligger i små kamre i underhudsfettvevet, omgitt av tynne bindevevsfibre som fester seg fra overhuden ned til muskelhylstret (fascien) rundt lårmusklene.

Jeg var en gang hos plastisk kirurg og han fortalte meg at ordentlige cellulitter aldri kunne forsvinne helt. Selv ikke med fettsuging kunne man garantere det, sa han. Man må holde vekten nede og redusere fettlagrene mellom bindevevsfibrene. Man må som flere sier her, legge om kostholdet (det har vi gjort ?), mosjonere (det gjør vi ?) og massere (jatakk !!). Sistnevnte er spesielt viktig for å få igang blodsirkulasjonen i huden og vevet, og for å løse opp det stivnede fettet .... var det noen som fortalte meg engang...husker ikke om det var kirurgen eller...

HER (http://www.ioklinikken.no/Celuittbehandling.htm) finnes litt kjekk info om cellulitter.

:o hilsen queen of celliulites

magdalena
19-05-04, 17:00
Joda,menn får det de også.Samboeren min har alltid vært veldig slank,men ser han har begynt å "forfalle"litt nå,og fått litt pondus og cellulitter på stussen og lårene sine.Men er det så rart når han hiver innpå 500g sjokolade hver dag!?:eek: Og regelmessige måltider har han heller ikke,jobber i hotellbransjen.
Jeg har det selv også,men vet ikke om jeg innbiller meg ting,men tror det har blitt mindre av det..Jeg masserer med hampvott og beveger meg mer,spiser lite karbo(som de fleste her) og ingen brus.

Summer
19-05-04, 19:04
Jeg har sett dem forsvinne hos meg, og jeg har sett dem nesten forsvinne hos venninder.... SÅ jeg tror nok mest på mine egne øyne og teorier... At noen "eksperter2 går ut og sier de ikke kan gå bort, det tar jeg med en like stor klype salt som jeg gjør med "eksperter" som sier at lavkarbo kostholdet er livstruende...;)

Fedonisten
19-05-04, 19:13
Kjære Lise

Kan du overta min kropp en stund og få sånne ekle greier til å forsvinne! Gjør meg gjerne tynn også når du alikevel er i gang. :D

I mellomtiden skal nok jeg få deg opp i vekt.... :)



Dette må da være et enestående tilbud fra meg??? ....ok, kanskje ikke enestående BRA - men enestående??? :confused:

Summer
19-05-04, 19:38
Kjære Lise

Kan du overta min kropp en stund og få sånne ekle greier til å forsvinne! Gjør meg gjerne tynn også når du alikevel er i gang. :D

I mellomtiden skal nok jeg få deg opp i vekt.... :)



Dette må da være et enestående tilbud fra meg??? ....ok, kanskje ikke enestående BRA - men enestående??? :confused::lol: Jeg er med jeg.... Enestående ;)

Bare du:
1. Følger blodtypedietten til punkt og prikke
2. Spiser kun lavglykemiske matvarer
3. Passer på at det er mest protein og fett i måltidene
4. Tar polaritetsterapiøvelser og Yoga øvelser hver dag
5 Passer på å få i meg minimum 4 måltider pr. dag, gjerne med små mellommåltid
6. Tar ekstra bevegleighetsøvelser når du har sittet for lenge i ro med kroppen min
7. Mediterer daglig.

( I tilleg krever jeg at du ukentlig har ansiktsmaske på og raker der det trengs...:p)

Sikker på at du gidder? ;)

Skorpia
19-05-04, 20:14
Jaja,jeg har egentlig aldri forstått hva cellullitter er for noe? Så kanskje jeg ikke har dem da? I følge de bildene jeg har sett er det ujevn hud hvor fettfordelingen ikke sitter riktig? Tar jeg feil? Lurte en stund på om jeg hadde noen da jeg fikk nupper i huden. Det burde da,etter teoretisk mening,forsvinne dersom en blir kvitt overflødig fett???

Fikk også med meg den undersøkelsen med kremer ,hvor det viste seg at det er kun vann som forsvinner,dvs.at kremene er vanndrivene og vil sikkert dempe synet av cellulittene,men de forsvinner ikke.

Lykke til alle med problemet,kanskje har jeg dem,men jeg bryr meg ikke om dem. Det jeg ikke liker er at magen aldri blir som da jeg var 20 og ikke hadde født 2 unger.

Summer
19-05-04, 20:16
Tro meg Skorpia: Du hadde visst det om de var der....:snill:

Skorpia
19-05-04, 20:22
ja men hva er det egentlig??? Hvordan ser det egentlig ut?
De bildene jeg har sett på TV shop er ikke nok til at jeg synes folk bør gå av hengsla av den grunn.
Noen som har et godt bilde av cellulitter????

Summer
19-05-04, 20:31
http://www.klikk.no/aimages/at4002.jpg

Kilde:http://www.klikk.no/showstream.asp?article=4002

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00146/TV_2_hjelper_deg_146736c.jpg
Kilde:http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article224244.ece

Det var bildene jeg fant...

På de fleste kommer det slike bulker frem når en presser huden, men hos andre er baken og lårene slik hele tiden...

Nille
19-05-04, 20:39
Jeg er den første til å ønske at disse cellulittene kunne gå vekk på alle....

MEN

akkurat som en karbohydrat ikke er en karbohydrat er ikke en cellulitt en cellulitt. Det er STOR forskjell på dem. F.eks. mine 47 årige er DYPE groper og STORE klumper, og minner ikke om en appelsin i det hele tatt....med mindre den er 1000 ganger forstørret. Hvis en spesialist i plastisk kirurgi ikke klarer å få dem vekk, - ja da tror jeg faktisk ikke at de (mine altså) går vekk. De kan bli mindre og ikke så fremtrendende, hvis man er heldig..... men helt vekk ?? Jeg har prøvd ALT som finnes av behandlinger både våte og tørre ....kremer og oljer og drenasje og..... JA ALT ! Hvis jeg tør, skal jeg sette inn et bilde......til skrekk og advarsel.....:eek:

Men så har du min søte svigerdatters da......DE ser ut som skinnet på en appelsin i normal størrelse og hva "normale" mennesker kaller cellulitter....
Hun tok av noen kilo, trimmet, fikk massasje og noe drenasje greier...og VIPS så var de borte !! :confused:

Kjenner og tre personer (to damer og en mann) som veide godt over 150 kg hver og hadde masse appelsinhud. Da den ene damen og mannen tok av og "skinnet" krympet, forsvant også cellulittene. For den andre damen, som hadde vært overvektig leeeenge, krympet ikke skinnet og hun fikk en såkalt "tummy tuck", - mageplastik. Cellulittene hennes forsvant ikke.

Hvorfor er det forskjell da ?? Fordi mine har vært der lengre kanskje ?? Tror det har noe å si hvor lenge de har fått "sette seg". Det har også noe med hudens beskaffenhet å gjøre, og hvor gammel man er. MIN hud trekker seg ikke så godt sammen som en 30 årings....hudens elastisitet minker med årene. De unge jentene hyler opp og skriker om forferdelig cellulitter, så er det så vidt man ser noen bølger...... nybakte mødre er fortvilet over kropper som ikke ser ut som før. Det har jeg full respekt for, - men for de som er så unge er det håp om at de skal forsvinne. Dess mindre man har og dess kortere tid man har hatt dem, (f.eks. i et svangerskap) dess lettere er det å bli kvitt dem ..... er min teori !

Hvis noen har en vidunderkur mot cellulitter prøver jeg den gjerne ! Og hvis de går vekk skal jeg poste et stoooooort bilde av meg selv i bikini - både forfra og bakfra OG fra siden.... her inne ! PROMISE ! :)

PS Kom plutselig på noe. Så dere programmet om den engelske damen som hadde tatt av vannvittig mange kilo og som reiste til USA til en spesialist for å få full kropps "tuck". Armer, ben og hele kroppen ??? Den legen hadde forsket på dette med huden og hvordan den reagerte, hvorfor noen hadde cellulitter og andre ikke, - og hvordan fjerne dem ?? Husker ikke akkurat hva han sa, men han forklarte dette med hudlag, elastisitet, fettlag etc veldig godt. Skal prøve å se om jeg finner noe på nettet !

Nille
19-05-04, 20:46
http://www.make-upusa.com/skincare/cellulitebefore.gif

Mine er verre...........

Summer
19-05-04, 20:47
Ja, det har du nok rett i at det er forskjell på cellulitter. Og at det er forskjell på hvor lenge en har hatt dem.. og at det er forskjell på alder...

:)

Summer
19-05-04, 20:48
Du fant et mye stiligere (hvis jeg får kalle det stilig da...:o ) bilde enn jeg gjorde!:p

Nille
19-05-04, 20:50
MEN ikke SÅ ille.....

http://www.aaronstonemd.com/images/thighButtLift.JPG

Nille
19-05-04, 20:51
Jeg kan godt ta de vekk igjen........ ville bare vise at det ikke alltid er så lett. Disse to bildene var før/etter bilder......:eek:

Anne
19-05-04, 20:52
ER DET NOEN SOM IKKE SKJØNNER HVA CELLULITTER ER NÅ:eek: :D :eek:

Skorpia
19-05-04, 20:54
Jeg forstår jo faktisk dette med cellulitter,og personlig tror jeg at kanskje har folk med lys hud hår og eller rødt,ikke vet jeg . Men jeg ville tro at hvis huden er lite tøyelig og sprekker lett,vil det også være vanskelig å fjerne cellulittene.


Dette er jo bare ren teori,men jeg har jo gjentagne ganger sett at når folk med mørk hud sprekker fikser det seg etter en stund ,mens når de som virkelig har lys hud har store problemer.
Elastisiteten i huden er veldig forskjellig hos folk,og jeg ville kanskje tro at det hadde litt å si med cellulitter også.

Anne
19-05-04, 21:01
Jeg bare spurte om det var noe vi kunne gjøre for å bli kvitt dem, jeg....:( :D

Skorpia
19-05-04, 21:03
Ja de bildene var jo ikke spesielt pene,og det får meg til å forstå at det fins mange med cellulitter som meg:-) som ønsker å fjerne de.


Fra spøk til revolver,tror nok mange er for opptatt av kroppen sin til å se hvordan de virkelig ser ut.
Selv har jeg hatt et vektproblem som har holdt meg unna stranda noen år.
Men jeg ser dette ganske klart,og har gått ned såpass mye at jeg føler meg klar for badestranda i år. Selv om jeg ikke er særlig fornøyd.
Men jeg har forstått at jeg aldri kan få en kropp som da jeg var 20 igjen.

MHM
19-05-04, 21:11
Jeg kan godt ta de vekk igjen........ ville bare vise at det ikke alltid er så lett. Disse to bildene var før/etter bilder......:eek:
Før og etter hva da?
Jeg følte plutselig at jeg ikke hadde en eneste cellulitt, så vær vennlig og la bildene stå, Nille! Men jeg må innrømme at cellulitter og rumpe/lår er ikke mitt problem, men heller hengete mage/pupper med strekkemerker. Men strekkmerker kan jo bli en egen tråd - trenger ikke blande de inn i cellulittene. Cellulitter med strekkmerker.....noen bedre? :p

Summer
19-05-04, 21:14
Jeg er i sjokk etter de bilden Nille.... Det var sterk kost det.... :eek:

magdalena
19-05-04, 21:25
Det var virkelig ille!!!Kanskje jeg ikke skal tenke på mine,gjør jo egentlig ikke det heller-ennå.De er ikke mitt største problem,men antar det kommer høyere på listen etterhvert.Men hva gjør man for å bli kvitt de,var spm her??

Skorpia
19-05-04, 21:34
Da er det helt tydelig her at cellulitter ikke er vårt verste problem,men vekten.

Et annet problem kan være fordeligen av fettet,dessuten hudfordelingen

Anne
19-05-04, 21:41
Går det an å bli kvitt dem ??

HER (http://www.ioklinikken.no/Celuittbehandling.htm) finnes litt kjekk info om cellulitter.

:o hilsen queen of celliulitesTakk takk her sto det masse nyttig....Kanskje det hjelper;) Vi prøver dere..:cool:

Summer
19-05-04, 23:17
Jeg er i sjokk etter de bilden Nille.... Det var sterk kost det.... :eek:
Men når jeg får tenkt meg om, så føler jeg meg plutselig veeeeldig flott!!! :D
Så jeg får vel si takk... :p:p

Carbokiller
20-05-04, 08:02
Ok... har nå funnet ut at jeg ikke har celulitter. Mine groper er bare små skjønnhetsflekekr..:D

Men fra spøk til revolver.
Mitt beste råd, og det er faktisk veldig veldig godt!! Det er å kjøpe seg en real hampvott og hver bidige dag så frotterer du deg på celulittområdene til du blir rød og varm. Gjerne to ganger om dagen. Jeg gjør det under dusjen hver eneste dag. Det fjerner ikke bare døde hudceller, slik at man får en flott og glatt hud, men med tid så reduserer det celulittene BETRAKTELIG!
Jeg har i tillegg på noen klienter blandet oljer selv som er vanndrivende, sammentrekkende på huden og bedt dem smøre det inn etter frotteringen. De som har begynt med hampfrotteringen og oljene sverger til det og har kuttet ut alle andre celulittkremer.

Og om du synes at det er vondt med hampfrottering så tenk at vondt skal vondt fordrive og at de er faktisk en vanesak.

Og husk å gni mot hjertet. Fra leggene og opp mot lysken. Så får du satt igang systemet og fraktet bort dritt og vannansamlinger også!

Fedonisten
20-05-04, 12:44
Jeg har i tillegg på noen klienter blandet oljer selv som er vanndrivende, sammentrekkende på huden og bedt dem smøre det inn etter frotteringen.
Klienter....:confused: Blir jo litt nysgjerrig nå.... Mener å ha lest i en annen tråd at du har vært og kjøpt sexy undertøy også...... Hva jobber du med da, Carbokiller :p

Fra spøk til alvor - deler du oljeblandingen med oss eller?


Fantasifull :klem: fra Fedonisten

Nille
20-05-04, 15:22
Men hva gjør man for å bli kvitt de,var spm her??
Det finner du i post # 8, 9, 13 og 18 :)

kan godt hende u allerede har lest det nå. Sorry at jeg ikke svarte før, men av en eller annen grunn så jeg ikke posten din ! Beklager ! :o

Anne
20-05-04, 16:06
Tilbake til begynnelsen...Hva hjelper? Helt sant, jeg har studert cellulittene mine inngående i dag:eek: ...og det er mye mindre nå enn for et år siden. Jeg tror faktisk at lavkarbokostholdet har hjulpet.
Så nå vet jeg hva cellulitter er....Det er sukkerspinn:D :D

MHM
20-05-04, 16:09
Så nå vet jeg hva cellulitter er....Det er sukkerspinn:D :D

Ha-ha-ha! :D :D
Den var god, Anne. Men ellers så hørtes jo Carbokillers råd utprøvde ut da. På hennes KLIENTER... Enig med Fedonisten - dette hørtes suspekt ut... ;)

Anne
20-05-04, 16:12
hennes KLIENTER... Enig med Fedonisten - dette hørtes suspekt ut... ;) hm...skal nok ikke grave for dypt i det der:p

HP
20-05-04, 16:47
I og med at Carbokilleren antagelig sitter på flyet nå... Så er det vel på sin plass å avklare at klientene hun snakker om er noen hun har i forbindelse med sin naturterapaut-praksis... :p

Fant ikke igjen tråden hvor hun skrev yrket sitt akkurat nå... :) (Men jeg pleier å huske på slikt... :cool: )

Anne
20-05-04, 16:55
I og med at Carbokilleren antagelig sitter på flyet nå... Så er det vel på sin plass å avklare at klientene hun snakker om er noen hun har i forbindelse med sin naturterapaut-praksis... :p

Fant ikke igjen tråden hvor hun skrev yrket sitt akkurat nå... :) (Men jeg pleier å huske på slikt... :cool: )Vi trodde ikke noe annet;HP....:D

HP
20-05-04, 17:15
Vi trodde ikke noe annet;HP....:D
Er helt klar over det... men vi har ca 120 lesere per dag her... ikke alle av dem som vet hva Carbokilleren jobber med da... ;)

(Ikke at noen av dem har slik fantasi som Fedonisten da... :p )

Carbokiller
20-05-04, 17:19
Jasså, så dere tror jeg sitter på flyet dere?;) Vel.. ikke ennå. Vi drar klokken tre i natt. Så jeg er her ennå. Koffertene er pakket og alt er klart.
Og ja.... jeg er naturterapeut. Med sexy undertøy!:D Men driver en helt ordinær praksis m. bla.a. aromaterapi, soneterapi, øreakupunktur, healing + +. Itte no muffins her nei.

Anne
20-05-04, 17:24
Jasså, så dere tror jeg sitter på flyet dere?;)
Itte no muffins her nei.Hva???? Har ikke du dratt enda:D
Du bare går rundt og gleder deg du nå vel...Skjønner jeg godt.
Itte no muffins...:p neei trodde vel egentlig ikke det:D

MHM
20-05-04, 17:25
Første bud: Baksnakk aldri noen du tror sitter på flyet..... :p

Anne
20-05-04, 17:27
Første bud: Baksnakk aldri noen du tror sitter på flyet..... :p:lol:*thihi*

mofe
14-03-05, 23:37
Informativ tråd! :ja:

Da jeg tok induksjon i høst, og tre-fire uker etterpå - så hadde halvparten av mine forsvunnet.. DEILIG! Men de er tilbake nå da :o Men om jeg starter hardcore lavkarbo igjen så forsvinner de nok.. Enda en grunn til å begynne å spise sunt igjen..

*tenke på at bikinsesongen nærmer seg*

elian
15-03-05, 08:55
Veldig mye av mine cellulitter ble borte med kiloene som forsvant, men de siste jævlene bak på låra ville ikke bort!


Så jeg begynte med en skikkelig GROV skrubbegele fra Loreal (billig, faktisk og!) også smører jeg meg med Nivea Firming cream.

Jeg har brukt skrubben og kremen annenhver dag i ca. 2mnd. nå og jeg har bare EN f.....jævel igjen..... Som også SKAL bort etterhvert!

Jeg skrubber til huden blir skikkelig rød og varm, og smører rikelig med krem etterpå, som jeg masserer godt inn.

Ikke har jeg bare blitt kvitt omtrent alt av celulitter, men jeg har fått så GLATT hud!! :)

Aline
15-03-05, 10:20
bra tips!!! :)

Fedonisten
15-03-05, 10:22
Hvis noen har blitt kvitt sine - og savner dem... :rulleøyne ....så har jeg opptil en hel haug som jeg selger billig eller gir bort.....

:cool:

Muskat
15-03-05, 10:28
Problemet med cellulitter oppsto på begynnelsen av 1900 tallet. Etter at skjønnhetsindustrien for alvor begynte å interessere seg for hele den kvinnelige kroppen som et marked, ble cellulittene oppdaget og markedsført som et problem som kunne løses ved hjelp av visse produkter. Før den tid blir de behandlet i kunsten som et trekk ved den kvinnelige kroppen som er sensuelt og spesielt feminint. Barokken og rokkokkoens nakne skjønnheter har imponerende former og en hudoverflate som inviterer til berøring og utforsking med strekkmerker, cellulitter, valker, runde mager og mye av alt det andre som vi er livredde for å avsløre om våre egne kropper.

For at cellulittene skal slutte å være et problem på sunne, sterke og kvinnelige kropper må vi akseptere dem som et tegn på at vi er kvinner, og ikke ønske å være menn. Mannekroppen har vært skjønnhetsidealet i lang tid, eller rettere: guttekroppen, ynglingen, høy, slank og langbent med smale hofter og markerte skuldre. På åttitallet var for eksempel en mann en av de mer brukte modellene i Tyskland - for kvinneklær. Vi har blitt opplært til å tilbe et skjønnhetsideal som ikke forholder seg til kvinnelig funksjon, men til maskuline, homoerotiske visuelle idealer som griper tilbake til de gamle greske idealene.

Det er ei uke siden 8 mars. Nyt cellulittene og nyt en funksjonell kropp!
Muskat - med cellulitter, strekkmerker og to kjempesunne barn

Anne
15-03-05, 14:18
For at cellulittene skal slutte å være et problem på sunne, sterke og kvinnelige kropper må vi akseptere dem som et tegn på at vi er kvinner, og ikke ønske å være menn.
Det er ei uke siden 8 mars. Nyt cellulittene og nyt en funksjonell kropp!
Muskat - med cellulitter, strekkmerker og to kjempesunne barnJeg er helt enig med deg, jeg. Det er viktig at vi aksepterer at kvinnekroppen er annerledes enn mannens. Og at det er mye hormoner som gjør at vår kropp blir som den blir.

Det betyr imidlertid ikke at hvis det er noe vi kan gjøre for å bedre det vi ikke liker, på en enkel måte, så er det greit. Jeg trives ikke med mine cellulitter jeg.....og kan godt tenke meg å bli kvitt dem, og nå ser det faktisk ut som Lavkarbokosthold kan gjøre litt. Ekstragevinst:D

På samme måte som jeg fjerner døde hudceller med tørbørsting, så børster jeg også gjerne litt på cellulittene om det hjelper....

Jeg har sikkert noen hormonkiloer på hoftene også, som jeg kan tenke meg å bli kvitt, da sitter tøyet penere, selv om Rubens kvinner var både runde, sensuelle og vakre. I dag, vet jeg at disse kiloene og cellulittene på meg kanskje har med min helsetilstand å gjøre.... og trivselstilstand... så får jeg det bort så gjerne:p men ikke for enhver pris.

Min kropp er også merket av barnefødsler. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre det beste ut av den for det.:)

mofe
15-03-05, 14:37
Det er vel og bra at før i tiden så "sa" kulturen at kroppen skulle være sånn.. men det er jo slik nå også, at vi blir påvirket av samfunnet rundt oss.

Jeg er vokst opp med det samfunnet vi har i dag (åpenbart..) Og kanskje det er slik at det er penger og cellulittkrem-produsentene og ukebladene og hollywood som "sier" at "cellulitter er stygt, fysj æsj - bort med dem".
Og kanskje jeg blir påvirket av det. Helt sikkert!

Og hadde jeg levd for hundre år siden, så hadde jeg kanskje blitt sett på som innmari superdritdeilig og sexy med alle mine "dumper" på rumpe og lår.

Men poenget er at jeg lever jo nå. Med alt det innebærer av kulturell påvirkning.

Jeg liker ikke cellulittene mine. Jeg synes ikke det er fint, jeg. Jeg vil ha de bort. Og hvis noen mener at det betyr at jeg ikke aksepterer kroppen min.. vel, da får de gjøre det.

For å understreke hva jeg mener: Jeg aksepterer psyken min. Hvordan jeg er skrudd sammen mentalt. Men det er ikke dermed sagt at det er et stort forbedringspotensiale tilstede.

:)

Muskat
15-03-05, 18:39
Du har helt rett mofe, du er et produkt av dagens kultur. Det er ikke deg det er noe i veien med, du er et empatisk, sosialt vesen som ønsker å følge de vedtatte idealene. Det er den mekanismen som gjør at mennesker er så pass fredelige og gode til å samarbeide som vi er, menneskeslektens fremste overlevelsesevne.

Og ja, helt enig Anne, vi skal gjøre det vi kan for å være så sunne og friske som mulig, og det er vakrere enn å se usunn ut. Rubens' kvinner ble blant annet sett på som så vakre fordi fett (vi ville vel kalle det lett overvekt i dag) i den perioden sikret bedre overlevelsesevne ved sykdom og i trange tider: det var et tegn på overskudd og helbred.

Det er kulturen jeg kritiserer. Det er en kultur som krever at mennesker med god helse, sunn vekt og god kroppsfunksjon skal lide og i enkelte tilfelle gjøre seg til pasienter gjennom kirurgiske inngrep på grunn av et trekk ved kroppen som er helt normalt, et resultat av at kroppen fungerer slik den skal. Denne kulturen er syk og skaper sykdom, og hvis alle lukker øynene og aksepterer den blindt klarer vi ikke å forandre noe. Menneskenes evne til å forandre på sine egne rammevilkår er en annen svært viktig overlevelsesevne - jeg er for å bruke den positivt ;)

Muskat

mofe
15-03-05, 18:44
Du har helt rett mofe, du er et produkt av dagens kultur. Det er ikke deg det er noe i veien med, du er et empatisk, sosialt vesen som ønsker å følge de vedtatte idealene. Det er den mekanismen som gjør at mennesker er så pass fredelige og gode til å samarbeide som vi er, menneskeslektens fremste overlevelsesevne.

Så du mener at jeg ved å "henge med på ta-bort-alle-cellullitter-kjøret" har god overlevelsesevne? ;) Og hvis jeg begynner å si "JA TIL APPELSINHUD" - så vil evolusjonen viske meg vekk fra jordens overflate?

Neida - nå bare tuller jeg litt med deg, Muskat :p :p

Syns du har mange gode poeng, jeg! :ja:

Muskat
15-03-05, 19:19
Damer med bena bundet hadde nok bedre overlevelsesevne = bedre sjanse for å bli godt gift og få mange barn i Kina helt opp til nyere tid. Heldigvis er mennesker også i stand til å tilpasse seg endringer f. eks. kulturrevolusjonen, og overleve uten å binde føttene :) Og dagens kinesiske damer er i stand til å overleve ved å stå på egne ben, og uten å bli båret rundt, og jeg synes det er en STOR FORBEDRING.

Jeg synes heller ikke jenter bør omskjæres selv om kulturen krever det, jeg synes ikke at de skal steines for utroskap hvis de har blitt voldtatt selv om kulturen krever det, og jeg synes ikke de skal skjære i en sunn, frisk og funksjonell kropp for å tilpasse seg et usunt skjønnhetsbilde samme hvor mye kulturen krever det.

Og mofe: jeg var mest redd for at du var blitt såret og følte at jeg angrep deg personlig for at du ville bli kvitt dine cellulitter. Du har selvsagt rett til å gjøre det du vil med kroppen din. Men jeg ønsker for deg at det skal være ditt valg, ikke kulturell/sosial tvang.

Muskat

Kristian
16-03-05, 07:47
Jeg synes heller ikke jenter bør omskjæres selv om kulturen krever det, jeg synes ikke at de skal steines for utroskap hvis de har blitt voldtatt selv om kulturen krever det, og jeg synes ikke de skal skjære i en sunn, frisk og funksjonell kropp for å tilpasse seg et usunt skjønnhetsbilde samme hvor mye kulturen krever det.

Muskat

Jeg har aldri tenkt over at omskjæring og plastiskkirurgi er omtrent det samme og gjøres av samme årsak... Er vi i vesten så mye bedre enn de i midtøsten:confused:

Aline
16-03-05, 07:54
foskjellen er vel den at i midtøsten er det ikke like selvbestemt som her...?

mofe
16-03-05, 10:23
Muskat - åh, da misforstod du, jeg følte meg ikke angrepet - men følte at "kulturen min" ble angrepet.. og det er jo OK det forsåvidt, men så er jo også jeg endel av denne kulturen da :) (iogmed at jeg lever NÅ, mener jeg) :)

Kristian
17-03-05, 04:41
foskjellen er vel den at i midtøsten er det ikke like selvbestemt som her...? Ja, riktig. større forskjell enn det er det ikke:)

Aline
17-03-05, 07:07
Ja, riktig. større forskjell enn det er det ikke:)
:p :p :p

Andrea
13-04-05, 12:49
er det noen som har noen bra tips som faktisk virker mot cellulitter??.. det er det verste som finnes.. jeg er 15 år gammel og baksiden av lårene min er fulle av celluliter.. jeg er ikke overvektig eller noe som helst, er 170cm høy og veier 55 kg.... jeg har prøvd å trene, danse og slankekurer.. Men de er der forsatt:mad: .. det er snart sommerferie og alt:( , og jg tør ikke vise meg på stranda lenger.. Eller gå i skjørt..*snufs*.. Hjelp!.. Klem

Aline
13-04-05, 12:52
her er noen tips, Andrea.

det vil også hjelpe å spise mindre karbohydrater, mindre sukker.
:)
Veldig mye av mine cellulitter ble borte med kiloene som forsvant, men de siste jævlene bak på låra ville ikke bort!


Så jeg begynte med en skikkelig GROV skrubbegele fra Loreal (billig, faktisk og!) også smører jeg meg med Nivea Firming cream.

Jeg har brukt skrubben og kremen annenhver dag i ca. 2mnd. nå og jeg har bare EN f.....jævel igjen..... Som også SKAL bort etterhvert!

Jeg skrubber til huden blir skikkelig rød og varm, og smører rikelig med krem etterpå, som jeg masserer godt inn.

Ikke har jeg bare blitt kvitt omtrent alt av celulitter, men jeg har fått så GLATT hud!! :)

bibba
13-04-05, 14:20
Celluliter er noe herk. Hadde mye av det, men med trening/være aktiv, ut i naturen, drikke mye vann, kutte ned sukkermengden, gni lårene inn med KAFFEGRUT, massere dem med en grov klut, skylle godt. og masserer inn med en aleo vera krem etterpå. 2 -3 ganger i uken, og i løpet av noen måneder vil de bli mindre synlig. Helt vekke er dem ikke, men skjemmes ikke å gå i bikini .


Lykke til.:)

Amica
13-04-05, 14:59
Jeg har også betydelig mindre underhudsfett nå som jeg spiser mindre karber..! :eek: Merkelig, men sant..Jeg synes det er så flott nå, kan ta over rumpa si (sorry intimiteten :p ) å så er den heelt glatt! :o Det er deilig det, selv om kiloene blir sakte borte, er dette god nok premie..

luringen
13-04-05, 21:03
kan underskrive på dette; jeg har hatt gjenstridige heftige cellulitter på baksida av låra særlig. De er ikke borte men huden er glattere og de er midnre etter kostomleggingen. Ser det veldig godt faktisk!!

sommerfugl
14-04-05, 23:24
bare kom over denne (http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5326)

Fedonisten
15-04-05, 06:40
bare kom over denne (http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5326)

Tusen takk for den linken! :klem: Gravde meg helt ned i link etter link der jeg - mye spennende informasjon som jeg ikke hadde funnet på egenhånd. Ikke bare om cellulitter heller :stortsmil

:klem: fra Fedonisten

pysa
15-04-05, 14:47
bare kom over denne (http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5326)

takk for flott link!

mofe
19-05-05, 00:36
Appelsinhud er helt vanlig!

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/18/432001.html