View Full Version : Hjelp jeg skal ha klubb og er på Atkins!


Minus
19-05-04, 17:47
Oh my God! :eek: Kom plutselig på at det er min tur til å ha klubb - og jeg som er i induksjonsfasen og greier! Jeg trenger gode matforslag som alle kan spise og som passer til klubb. Vi pleier å ha middag og dessert. Noen som kan hjelpe?
På forhånd takk!

Summer
19-05-04, 18:41
Klubb går fint! :)

Fahitas med salat, guaccamole og seterrømme (lefser til de andre....) er en slager da...
Med hejmmelaget isdesert...:)


Fårikål?

Gele uten sukker?

Taco, (med shell til de andre)

koteletter?

Tomatgryte mede naturris(til gjestene) og salat
Bare spør etter oppskrifter!
Det er ikke så veldig vanskelig! Vi spiser med andre hele tiden, - bare lager tilbehør som begge parter kan velge hva de vil ha... :)

Kanel
19-05-04, 19:55
Vi pleier også å ha klubb og følte det som et dilemma å måtte spise for "de andres skyld".
Oftest serverer vi noe kjøttmat\gryterett med ris og salat til.Eventuelt brød.
Forsyner meg med litt kjøtt og masse salat.
Hittil har ingen lagt merke til at jeg har spist lite.
Kaken eller desserten har jeg hoppet over uten å begrunne noe videre.
Når du selv skal ha klubben står du jo ganske fritt til å komponere menyen, og lager ganske enkelt noe du selv kan spise.
Kan du ikke servere en salat da? Eller blir det for "enkelt"?
Vi pleier å ha ost og kjeks- ikke mat for oss, men alle er opptatt med å spise og legger ikke merke til at du kun spiser pynten og tilbehøret....Og ost er jo sunt i begrensede mengder..?

Nille
19-05-04, 19:57
Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipe...eesecake12.html (http://www.lowcarbluxury.com/recipes/recipe-cheesecake12.html)

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:


3 spiseskjeer smeltet smør
1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
1 kopp kokende vann
1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
2,5 dl kremfløte
225 gram Philadelphia Cream Cheese
3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)

:klem:

Nille
19-05-04, 19:58
Denne er er bearbeidet versjon av "Donalds Awsome Chicken" - fra mitt canadiske/amerikanske forum-hjem. Passer muligens bedre på vedvarene:

6 porsjoner

6 kyllingbryst
200 gram skivet sopp +/-
125 gram baconbiter
1 bukett brokkoli (ca. 250 gram)
1 gul løk i skiver
4 stilker selleri
2.5 dl kremfløte
2.5 dl Hellmans majones (de norske pakkene tåler ikke varmen)
1 pk revet modnet cheddar ost
nykvernet sort pepper
2 fedd hvitløk
smør
olivenolje

Forvarm oven til 175 C
Brun kyllingbrystene i stekepanne i en blanding av smør og olje. Skjær i strimler eller store terningern og legg i ildfast form.
Del brokkolibukettten i små buketter og legg dem mellom kyllingstykkene.

Stek baconbitene, - legg til side

Ta litt mer smør i panna, legg i løken, selleri og sopp, når løken er blank blandes baconet oppi igjen, sett til side

Miks majones, kremfløte , hakket hvitløk og kvernet pepper + osten i en bolle.

Legg løk, selleri, sopp og bacon miksen over kylling/brokkoli. Hell majones, kremfløte, ost blandingen jevnt over det hele.

Dekk formen så tett som mulig med alu-folie og sett i ovnen på 175C i ca. 40 minutter.

la det stå 5-10 min før servering og server med frisk blandet grønn salat til.

Total: 4355 Fat:393 3537 81% Sat:147 1323 30% Poly:103 927 21% Mono:122 1098 25%Carbs:53 152 3% Fiber:15 0 0%Protein:168 672 15%Alcohol:0 0 0%
Dvs. 38 net karber / 6.34 pr porsjon, 4355 kalorier / 726 pr porsjon

Fett & godt !!

HP
20-05-04, 01:08
2.5 dl Hellmans majones (de norske pakkene tåler ikke varmen)Mills majones tåler ikke varme... Hellmanns som også selges i Norge gjør det... :p

Vi har forøvrig kuttet Mills helt ut nå!
Kan ikke sammenlignes med et glass Hellmanns Real Mayonaise! :D