View Full Version : wohoo jeg har kjøpt ismaskin!!


Iset
19-05-04, 20:07
Nå i dette øyeblikk lager jeg hjemmelaget pistasjeis uten vanlig sukker. Yummy!!
Håper den blir bra!

:glise:

Skorpia
19-05-04, 20:16
Misunner deg,men nå går pengene til oppussing i stedet:-)

Summer
19-05-04, 20:19
Å, så kjekt! :)


Is, ja det hørtes godt ut.... Jeg offret min skål med hjemmelaget is i går til Poden, for at jeg skulle få mulighet til å snakke i telefonen....:p Så nå er det ikke noe is i dag nei....
(hører du Marianne, hva jeg offret for deg i går! :p )

fatso
19-05-04, 22:46
Mmmmm, håper den blir god! Synes du isen ble mye bedre med ismaskin i forhold til å lage den uten?
Kanskje jeg må kjøpe meg en ismaskin, utrolig deilig å ha i sommer!:)

Nille
20-05-04, 00:35
Iset - du må fortelle hvordan den ble !

Hva merke kjøpte du ? Og hvor ?? Tror jeg må ha en slik en - fikk feriepenger i dag !

Carbokiller
20-05-04, 07:51
Høres spennende ut!! Hadde tenkt å benytte meg av tilbudet de hadde på Jernia på billig iskremmaksin.. men pengene gikk til sommertøy i stedet. Søren og... ville heller spradet rundt naken med en is, enn med tøy på og ikke no is!!

Iset
20-05-04, 11:34
Hehe. Egentlig er jeg veldig dum i hodet, for jeg skrev jo at jeg hadde KJØPT en maskin, men sannheten er jo at jeg FIKK den gratis på nybaktmamma.com. Vi snakket om ismaskiner i en tråd, og plutselig er det ei som sier hun godt kan gi bort sin (nye) ismaskin, for den blir aldri brukt. :hyper:

Jeg fikk den!!!!!

Men jeg tror den koster rundt 5-600 kr. Det er merket KRUPS.

Ja isen ble fantastisk god i forhold til å frysen den "for hånd". Den ble helt kremete, nesten bedre konsistens enn kjøpeis tilogmed. :nam:

Smaken ble det så som så med, jeg hadde oppi en pakke (100 gram) malte usaltede pistasjenøtter, som i oppskriften, men isen ble helt hvit, så jeg tilsatte grønn konditorfarge til den ble helt grønn (hehe MÅ ha fargen liksom), men den smakte ikke pistasje jo!!! De må ha en eller annen essens i kjøpeisen, det er vel ikke pistasjer i den engang.. :roll:

Anbefales iallefall!!!!

Nille
20-05-04, 12:26
*løper og kjøper* ÅÅååååånei, det er stengt idag !!:p

Hely
20-05-04, 14:28
Hvordan funker en sånn ismaskin egentlig? :o
Setter du isen i fryseren etterpå, eller kan den spises med en gang?

Fedonisten
20-05-04, 15:12
... ville heller spradet rundt naken med en is, enn med tøy på og ikke no is!!
.....her kommer det for en dag.... ;) :p :D :eek:

Iset
20-05-04, 17:34
Hvordan funker en sånn ismaskin egentlig? :o
Setter du isen i fryseren etterpå, eller kan den spises med en gang?

Først skal hele maskinen uten lokket på (den jeg har iallefall) settes i fryseren i 24 timer (jeg har den stående i fryseren hele tiden). Det er fordi fryseelementet ligger inni selve maskinen.

Så lager du isen (pisker krem + eggedosis + tilsetter smak etc) og har den oppi maskinen. Så starter du den, da er det en "visp" som går rundt og rundt konstant, mens fryseelementet inni maskinen kjøler ned isen og fryser den sakte mens den roterer. Når isen er ferdig fryst (ca 35-40 min, avhengig av merke + mengde) kan den settes i fryseren som en vanlig kjøpt is, eller spises.

:)

Anne
20-05-04, 17:45
Tror bare jeg er nødt til å kjøpe meg en sånn....Elsker is. Jeg har laget mye is uten, men det er det med at en bør røre i den da...Fort gjort å glemme før den er helt frossen:rolleyes:

Kanskje det sommerens nyvinning...:D

MHM
20-05-04, 18:02
Det er en ismaskin på www.drlindbergs.no for 699,- , men jeg vet ikke hvordan den er. Vet heller ikke om det blir mer frakt dersom man legger til en elektrisk artikkel hvis man bestiller godis e.l. Hva vet jeg egentlig? ;)
Jeg er glad i min ismaskin - synes det er en god investering. Å lage sorbeter av bær er jo bare supert.

Anne
20-05-04, 18:05
Det er en ismaskin på www.drlindbergs.no (http://www.drlindbergs.no/) for 699,- , Å lage sorbeter av bær er jo bare supert. Hjemmelaget sorbet av bær er sikkert nydelig...bare må ha, må ha ismaskin!:D

Iset
20-05-04, 18:26
Det er visst nøyaktig den samme ismaskinen jeg har, som Lindberg selger!!!!

http://www.drlindbergs.no/pub/config/dir_struc_root/Nettbutikk/but_Ismaskin.jpg

MHM
20-05-04, 18:33
Så nå kan du være sikker på at isen blir lavglykemisk og bra Iset... :p ;)

Nille
20-05-04, 20:09
Først skal hele maskinen uten lokket på (den jeg har iallefall) settes i fryseren i 24 timer (jeg har den stående i fryseren hele tiden). Det er fordi fryseelementet ligger inni selve maskinen.
Aha.....da må jeg altså kjøpe fryser først. :mad: Har bare sånt fryeskap med 4-5 kurver i....garantert ikke plass til den maskina...... Får vente til kjøleskapet ryker (12 år gammelt) så skal det nok bli is hos meg og........:p

MHM
20-05-04, 20:51
Jeg trenger bare legge nedi et kjøle-element i fryseren fra min ismaskin, og det elementet tar ikke stor plass (mindre enn en boks med is). Så det er håp, Nille!

Anne
20-05-04, 20:57
Har du ismaskin fra Lindberg, MHM? Bare lurer, for en kan jo ikke kjøpe en maskin hvor en må sette hele maskinen i fryser'n:eek: Ikke plass til det:(

MHM
20-05-04, 21:46
Har du ismaskin fra Lindberg, MHM?
Nei, jeg har kjøpt min maskin i vanlig elektrisk kjede for 990,-. det er selve bunnen i isbeholderen som tas ut og puttes i fryseren i min modell. Men jeg har ingen erfaring med andre typer.

Anne
20-05-04, 22:01
Ok takk:)

Iset
20-05-04, 22:32
Hehe ja jeg måtte tømme frysern litt ja, jeg har også fryseskap med 3 skuffer. Ikke store plassen, men den tok en halv skuff ca, er ikke såå stor. Men jeg har lyst på dypfryser, kan man si. Har ikke plass til det her, men vi kjøper leilighet snart, så da SKAL jeg ha en!

Skorpia
21-05-04, 18:08
Uansett så er ismaskin det største ønsket på ønskelista mi. Jeg bare elsker is.
Skal kjøpe en når jeg får igjen skattepengene:D

Maz
21-05-04, 18:40
Lurer på om Mazkisen ønsker seg ismaskin i bursdagsgave jeg....:p

Anne
21-05-04, 18:47
Lurer på om Mazkisen ønsker seg ismaskin i bursdagsgave jeg....:p:D Helt sikkert, for da blir mamman hennes glad:D

HP
21-05-04, 18:57
:D Helt sikkert, for da blir mamman hennes glad:D
mamman... :p

Anne
21-05-04, 19:00
Pappan...da:D

HP
21-05-04, 19:06
Ja til Mazungen.... ;) Men tipper dama til mazkisen blir rimelig fornøyd også... :p

HP
21-05-04, 19:07
Noen som er litt forvirret nå??? :D

Anne
21-05-04, 19:11
Ja :D jeg.....?????? Si det da:D

Anne
21-05-04, 19:12
Åja...nå så jeg det... sorry:D :o

HP
21-05-04, 19:16
hehe :p

Jeg og vil ha en slik ismaskin forresten... Hadde vært litt greit om noen som har prøvd noen andre sorter kan skrive også... slik at vi ser hva vi har å velge i liksom... :)

Anne
21-05-04, 19:20
Kanskje "Poden" din ønsker seg?

HP
21-05-04, 19:23
Poden har nok garantert lyst... :p

Kansje vi skal feier 2,5årsdag da... :D

Anne
21-05-04, 19:25
Hva venter du etter:D Løp og kjøp:D Poden blir henrykt, bursdag eller ikke......

HP
21-05-04, 19:28
godt poeng... ;)

Anne
21-05-04, 19:32
Kall det "En tuseninnleggsgave":D

Kristian
22-05-04, 12:03
Mazkisen må da være gemalen og ikke Mazungen.

Skorpia
22-05-04, 18:38
Ja er det noen som har ismaskin så ville det vært fint om dere kunne skrive inn merke,og om dere er fornøyd med den:-)

Enkelte ting en kjøper kan høres greit ut helt til en finner ut hvor tungvint det er eller ikke.

Men for meg som sagt er ismaskin første ønske på ønskelista,for jeg klarer ikke holde meg unna isen for tida.

sjokolade derimot har jeg klart bra,bare jeg snur hodet vekk fra snophyllene når jeg er å handler.