View Full Version : snuuufs


znop
08-10-06, 14:13
:confused:
får vel starte med att jeg har(har hatt) anorexia
får helt angst når jeg ser att vekta øker ennå...men nå har jeg
grunn

livet mitt har ikke vært lett:
har mistet X antall venner i selvmord å ulykker
p.g.a legetabbe mistet jeg min første fødte sønn..gikk med han død i meg i 5 uker!!!!..det var ett under jeg overlevde selv
far min fikk hjerne svulst å døde o.s.v
det tar liksom ikke slutt

har diagnosen post traumatisk stresslidelse ,fibromyalgi + nå har dem funnet gale i rygg raden min

minste gutten min har ADHD

svigers har jeg fått beskjed fra att dem er for perfekte til å ha kontakt med meg
(får lyst til å gi opp)

går på medisiner pga smerter i ryggen,og er uføre
dem gjorde att jeg la på meg mange kilo for mye

men nå ..uansett hva jeg prøver ..går jeg ikke ned i vekt
er nesten så jeg får lyst til å sulte meg nedover igjen

jeg føler meg skam feit(vet dette kan få folk som er 30 + litt sure på meg.DET ER IKKE MENINGEN!!)

men vet snart ikke om noe annet valg enn å slutte å spise igjen

stinasol
08-10-06, 14:58
men kjære deg,har du prøvd å gå lavkarbo før? for jeg "sultet vekk de første 18 kg for jeg hadde ikke hørt om lavkarbo dietter,nå har jeg tatt av 7 kg på å spise godt (rett mat) håper du prøver iallefall sånn at du ser at det virker,da gjør du kroppen din så mye bedre også...det er så urettferdig at noen skal oppleve så mye fælt,du har all rett til å være nedfor osv men jeg håper du IKKE gir opp nå og kan klare å tenke at det fins løsninger på de fleste problemer..KOM IGJEN DU KAN KLARE DET!!! håper ting ordner seg for deg...stor klem..

Hyper
08-10-06, 16:34
Jeg har gått ned 10 kilo siden 10 juli..
Og jeg spiser meg god og mett, og føler meg bedre enn på lenge...
Om du begynner å spise riktig, vil du føle deg bedre innvendig og!!...

DET er jo det viktigste..å få orden på innsiden først....

Hyper
08-10-06, 16:36
Jeg har gått ned 10 kilo siden 10 juli..
Og jeg spiser meg god og mett, og føler meg bedre enn på lenge...
Om du begynner å spise riktig, vil du føle deg bedre innvendig og!!...

DET er jo det viktigste..å få orden på innsiden først....
Les litt rundt på forumet først, og spør og grav om du lurer på noe:)...
Vi er her, og hjelper deg så godt vi kan vettu....

du sier du synes du er skamfeit...
Er det lov å spørre om hvor mye du veier?..
Og hva du ønsker å veie?..

å sulte seg er ikke løsningen...
Da legger du på deg igjen, med en gang du begynner å spise normalt...
Gjør det på en sunn måte, og føl deg bedre i samme slengen!!...

Og tenk på deg selv...
Viktig at DU har det bra.....

Masse gode klemmer..

znop
08-10-06, 16:56
jeg spiser lav karbo nå..tok av 5 kilo..men la på 2 igjen da jeg startet på tablettene igjen

nå er jeg 66 ...vil ned på 58 kilo ..da er jeg ikke for tynn...
jeg vet att 66 kilo ikke er mye ..men det er mye for meg

jeg lå på 52 kilo før jeg startet å legge på meg

znop
08-10-06, 16:59
men kjære deg,har du prøvd å gå lavkarbo før? for jeg "sultet vekk de første 18 kg for jeg hadde ikke hørt om lavkarbo dietter,nå har jeg tatt av 7 kg på å spise godt (rett mat) håper du prøver iallefall sånn at du ser at det virker,da gjør du kroppen din så mye bedre også...det er så urettferdig at noen skal oppleve så mye fælt,du har all rett til å være nedfor osv men jeg håper du IKKE gir opp nå og kan klare å tenke at det fins løsninger på de fleste problemer..KOM IGJEN DU KAN KLARE DET!!! håper ting ordner seg for deg...stor klem..


takk :)
jeg skal prøve å se ..er så redd for å bli redd mat igjen
så ingen ting hadde vært bedre enn att dette virker(lav karbo)

Hyper
08-10-06, 17:16
Bare vær tålmodig:)
Hvor høy er du da?...

Det viktigste er at du er sunn og frisk...
Og med lavkarbo, får kroppen det den trenger....
Bare stå på, og ikke være redd for å mase, som sagt...
Er ikke alt jeg kan hjelpe deg med, men er mange her som kan utroolig mye!!!:)


Lykke lykke til!!

Summer
08-10-06, 17:54
Først av alt en god :klem: til deg. Du har jammen meg mye å stri med. Håper ting løser seg litt opp så livet ditt blir litt lettere.

Hvor høy er du, og hvor mye veier du?

znop
08-10-06, 18:52
Først av alt en god :klem: til deg. Du har jammen meg mye å stri med. Håper ting løser seg litt opp så livet ditt blir litt lettere.

Hvor høy er du, og hvor mye veier du?


jeg er 170 høy og 66 kilo nå

Summer
08-10-06, 19:13
Da ligger du jo egentlig innenfor normalområdet for hva en som er 170cm høy skal veie ...
Men jeg kan jo tenke meg at du ikke er helt fornøyd med måten det er fordelt på kroppen din siden du ønsker å gå ned i vekt. Stress og også medisiner kan få fett til å lagre seg spesielt på mageområdet. I og med at du har hatt anorexia, så tenker jeg at det kan være lurt å nyansere litt. Kansje ikke vekttallet betyr så mye egentlig, men at det er viktigere for deg å få gjort noe med spesielle deler av kroppen?

Nå er jeg ikke av dem som har tiltro til at man kan slanke deler av kroppen, men saken er den at når man har fettlagre som er kommet av for mye sukker og stresshormoner, så vil disse fettlagrene forsvinne når man balanserer hormonsystemet med lavkarbokosthold.

Hvordan spiser du? I noen tilfeller er det slik at dersom du spiser for lite så vil du gå opp i vekt. og i noen tilfeller er det slik at dersom man spiser for mye karber så går man ikke ned, og noen ganger når man spiser for lite karber også.

Det som ofte skjer når man spiser lavkarbo og balanserer hormonsystemet er at man får mer muskler, og de veier mer enn fett, samtidig som man mister fett på kroppen (er du forresten flink å spise fett? for uten fettsyrer, så kan det faktisk vøre problematisk å gå ned i vekt). Noen ganger så endrer kroppen helt fasong mens vekten står i ro (mannen min sto helt i ro på vekten, og gikk ned to buksestørrelser! ).

Så mitt råd til deg er å sørge for at du får i deg nok mat (nok proteiner -ca 30g om dagen, nok og riktige karber, og nok riktig fett), trene litt hvis du klarer det, og kaste vekten og heller konsentrere deg om hvordan klærne sitter og kansje måle med målebånd.

Aline
08-10-06, 19:15
Enig med Lise :) :heia:

:klem:

stinasol
08-10-06, 19:32
ja håper du gir det en sjanse,jeg var SKIKKELIG skeptisk og var liiivredd for å ligge på meg når jeg begynte å spise på denne måten,men er så posistivt overasket som det går an å bli,har foresten tatt av de 7 kg på 5 uker og det er raskt :) jeg er også 1,70 og vil ned på 65,er veldig bestemt på at jeg ikke vil lavere enn det men vi har jo alle forskjellig syn på ting...bmi sier at faktisk at en er normalvektig vist en er 1,70 og veier 71 kg men det er jo veldig forskjellig fra person til person også da,mange forskjellige kropper i verden så gjør det du føler er rett for deg..

znop
08-10-06, 19:40
magen er ikke stor det er verre med lårene og over rumpa...hehe
før jeg startet med lav karbo spiste jeg mye..å meste parten spiste jeg på kvelden

nå spiser jeg ikke så mye
første måltid klarer jeg ikke å få ned før mellom klokka 12-1
da spiser jeg 1 stekt egg med bacon og agurk å tomat til

middag 1 kyllinglår med salat og dressing

og inni mellom der spiser jeg 1 knekke brød med skinka elle ost på

spiser ingenting om kvelden lenger..er ikke så sulten heller liksom

spiser vitaminer ,c vitamin og møllers dobbel

+ 6 somadriler og 4 paralgin forte til dagen.....

jeef-micro
08-10-06, 20:54
:klem:

vil bare tipse deg om at det er et lukket forum for folk med spiseforstyrrelser her... Sånn i tilfelle det er ting du ønsker å ta opp som ikke er for "alle" å lese...

znop
08-10-06, 21:04
:klem:

vil bare tipse deg om at det er et lukket forum for folk med spiseforstyrrelser her... Sånn i tilfelle det er ting du ønsker å ta opp som ikke er for "alle" å lese...


ja har prøvd å komme meg inn der..men får ikke tilgang ennå
kanskje jeg har gjort noe feil for å komme inn?

Summer
08-10-06, 21:28
ja har prøvd å komme meg inn der..men får ikke tilgang ennå
kanskje jeg har gjort noe feil for å komme inn?Det er fikset nå. :)

znop
09-10-06, 08:26
Det er fikset nå. :)


takk:o