View Full Version : Salmiakk drops


Carbokiller
20-05-04, 09:09
Det er litt med dobbelt følelse jeg legger inn denne tråden. Fordi jeg har troen på å klare å holde seg til et kosthold uten altfor mange substitutter. Samtidig som jeg er klar over at substituttene er det som gjør at man noen ganger klarer å holde seg til kostholdet. Forstår du??

Men altså. Var en notorisk spiser av salte drops, salmiakksaker, salte-dundersalte, ja alt... Det var et nokså stort savn.

Så derfor var jeg veldig glad når jeg fant
De Broos sine salte trekløvere på helsekosten. Smaker SKIKKELIG SALMIAKKSALT og er tilsatt kunstig søtningsmiddel. Jeg går ikke ut av ketosen ved å spise noen, men skal man dytte innpå hele posen vil nok både magen blir oppblåst, diare og ut av ketose være resultatet.

Flere salte slikkermunner her inne?

Iset
20-05-04, 12:38
Mmmm ja de er knallgode!! Vi selger en drøss med DeBron godteri (og Cavalier) på jobben (Life), og gjett hvem som sniker i godtehylla når hun kjeder seg på kveldsvaktene? Gruer meg allerede til å begynne å jobbe igjen, kommer til å dytte innpå.. :glise:

Tror DeBron er med maltitol, samme som Cavalier. Liker best vingummien, den smaker så naturlig og godt. Og pokerfrukten nam nam. Oog mintkaramellene!!

Carbokiller
20-05-04, 13:12
Takk for at du rettet opp navnet. DE BRON skal det være. Har ikke smakt de andre, det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem,

Nille
20-05-04, 13:24
ÅÅÅÅÅÅÅ namnam nam........ Som jeg skrev i en annen tråd .... noe jeg savner er salte padder, tyrkisk pepper, dundersalte....og salt lakris.... Nå er det rett i butikken for å finne de trekløverne....... mmmmmmmm gleder meg :p :p

magdalena
20-05-04, 17:09
Det er disse godteriene jeg bestilte fra Lindberg,og skriver under på at de er gode!:)

MHM
20-05-04, 19:37
Salmiakk er godt, men nå har jeg fått dilla på karamelldropsene som heter Solanos. De er søtet med isomalt (sukkeralkohol/polyfenol) som har glykemisk indeks 5!!!! :D Kjøpt dem på Shell.

Zoë
20-05-04, 23:05
Salmiakksmak er godt!


Jeg spiser Läkerol med salmiakksmak!

Iset
20-05-04, 23:35
Salmiakk er godt, men nå har jeg fått dilla på karamelldropsene som heter Solanos. De er søtet med isomalt (sukkeralkohol/polyfenol) som har glykemisk indeks 5!!!! :D Kjøpt dem på Shell.

NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM de har jeg ikke smakt.... Shell altså? Må stikke innom der i morgen. Jeg elsker karamell!!!

Maz
21-05-04, 17:25
Salmiakk er godt, men nå har jeg fått dilla på karamelldropsene som heter Solanos. De er søtet med isomalt (sukkeralkohol/polyfenol) som har glykemisk indeks 5!!!! :D Kjøpt dem på Shell.
Lurer på om Mazungen har lyst til å trille tur i regnværet...

HP
21-05-04, 17:51
Lurer på om Mazungen har lyst til å trille tur i regnværet...
Ville hun ikke være med?? :p

Maz
21-05-04, 18:06
Fant ut at en ordre til Mazkisen gjorde samme nytten. Det har SNØDD i Trondheim i dag og da er en trilletur nok.

Skorpia
21-05-04, 18:43
Å ja,men jeg var ille til å spise rustne spiker,padder,og for ikke å snakke om jungelskrå,de fikk jeg fullstendig dilla på. De du får kjøpt på boks til 20 kroner på Europris eller dobbelt så store i Sverige til 30. jeg har heldigvis delvis klart å venne meg av med dem ja:-) Har bare spist en boks ved juletider. Nå har jeg en pakke med fisherman salmiakk når nøden blir for stor,men det er jo ikke helt det samme da:-)

Maz
21-05-04, 19:06
Mazkisen driver og jobber han så Mazungen og jeg måtte ut en tur uansett. Shellen var jo nærmest ribbet. Har ikke sett lignende her før. Men på kjellern til Bunnpris fant jeg noen drops søtet med Isomalt (og litt Aspartam) Disse er fra Holliday/confecta og er med appelsinsmak. Ikke så gode at jeg ikke klarer å styre meg men godt var det uansett.

fatso
30-05-04, 01:04
Mmm, solanos er kjempegode. Jeg har kjøpt de på Utltra og de finnes på smartclub til en rimeligere pris også. :spisesnak Skiggelig godt er det!

Maz
30-05-04, 11:48
Fant Solanos på Coop jeg men klarte ikke å stoppe. I og med at jeg går på metformin så var sikkert reaksjonen enda værre. Magen skrek, hylte og rumlet. Må lære å begrense meg!