har nettopp begynt med atkins...har et ok aktivitetsnivå men lurer på om det er nødvendig og øke det enda mer for at dette ska få best effekt?:)
Hei,i utgangspunktet så skal du ikke trenge å tene for å ta av på atkins MEN...:) det er jo sef.altid det beste for kroppen og vektapet blir som oftest raskere og mer da...selv går jeg tur 2 timer for dagen og jogger innimellom...lykke til!
Stinasol, må bare spørre, hvor lenge har du holdt på?
Hei jeg har gått på lavkarbo i 3 mnd..
Wow, Stinasol! Kan jeg spørre deg hvordan en typisk dag ser ut? Sliter med å få til dagene mine. Har litt flere kg enn du hadde og vil gjerne gå ned ca. 40 kg til.
har nettopp begynt med atkins...har et ok aktivitetsnivå men lurer på om det er nødvendig og øke det enda mer for at dette ska få best effekt?:)
Atkins har ikke sagt at en ikke behøver å trene/væe i aktivitet- I Atkins boka (siste utgave 2002/03) står det: Excercise is not an option it´s a must ! Med andre ord. Det er IKKE valgfritt om du skal trene/være i aktivitet på Atkins, det er en forutsetning for å lykkes 100 %.
Det er fullt mulig å gå ned uten å trene, men du får absolutt størst utbytte både under og etter vekttap om du gjør det. De fleste "sofapoteter" klarer IKKE å holde vekten etterpå. Om du allerede trener er det ikke nødvendig å øke mer. Det viktigste er at du trener ! Å gjøre det til en vane å være i bevegelse er det det aller beste :)
Jeg har fulgt Atkins siden 1982 og har absolutt hatt det lettest når jeg har trent. I perioder uten trening har jeg lagt på meg.
jeg har ikke tatt av alle kg på lavkarbo(fikk desverre ikke vite om at det eksisteret en gang, før for 3 mnd siden) jeg "sultet vekk 18 kg (begnte i mars 05)spiste ca 3 knekke brød for dagen,var sulten konstant og i skikkelig dritt humør!!!:( så fortalte en veninne om atkins og vi begynte sammen :) for meg er en typisk dag sånn: frokost: 1 fiber rik med dansk greddost,vann,1 magnesium tabellett og 1 spektro(multi vitamin)lunsj: 1 pizza stykke(lavkarbo pizza) middag: 1/2 fransk fiskegrateng med ost og smeltet smør kvelds:1 speil egg med bacon..men jeg spiser for lite grønnsaker (SKAL prøve å gjøre noe med dette) drikker kun vann ca 3 liter for dagen! går også 1 trilletur med jenten min på 1 år om morgenen(hver dag) og en tur med hunden på kvelden..løper også 30 min på tredemølle hver dag..håper du når målet ditt..masse lykke til :) :) :)