View Full Version : God rødvin/hvitvin???? Ikke lett...


Lille trille
21-10-06, 12:16
Skal nå over i fase 2 i eurodietten, og kan da ha et glass vin...jippi..:spent:

Men jeg kan bare ha tørr vin, og det er jo søren meg ikke enkelt og finne en en tørr rødvin:confused: :confused: Hvitvin er lettere,men jeg er mere glad i et glass rødvin en sen høstkveld jeg da...stearinlys og i armkroken til gubben:love:

Så da må jeg fri til dere der ute i det ganske land og be om hjelp og forslag:D


Ellers så vil jeg ønske dere alle en fantastisk god og trivelig helg. Jeg synes vi er fantastisk flinke ALLE sammen, uansett hvordan det går med oss. Vi skal være stolte av det vi prøver og gjennomføre uansett resultater:klem:

Ha en flott høstdag;)

Huldr
21-10-06, 13:31
Skal nå over i fase 2 i eurodietten, og kan da ha et glass vin...jippi..:spent:

Men jeg kan bare ha tørr vin, og det er jo søren meg ikke enkelt og finne en en tørr rødvin:confused: :confused: Hvitvin er lettere,men jeg er mere glad i et glass rødvin en sen høstkveld jeg da...stearinlys og i armkroken til gubben:love:

Så da må jeg fri til dere der ute i det ganske land og be om hjelp og forslag:D Jeg vet ikke om man egentlig kan bruke betegnelsen tørr/søt når det gjelder rødvin, jeg. Det er en venninne av meg som gjør det, men jeg skjønner aldri hva hun mener når hun sier det...

Jeg tror at all rødvin er ok... men jeg understreker altså tror...


Ellers så vil jeg ønske dere alle en fantastisk god og trivelig helg. Jeg synes vi er fantastisk flinke ALLE sammen, uansett hvordan det går med oss. Vi skal være stolte av det vi prøver og gjennomføre uansett resultater:klem:

Ha en flott høstdag;) Det var en hyggelig hilsen - takk i like måte! :klem:

Ole Brumm
21-10-06, 15:15
Rødvin er ikke tørr nei :hehehe:
Men noen god vet jeg ikke altså, kommer på to i farta men de finnes ikke på polet så da er du like langt ;)

God helg :klemme:

Huldr
21-10-06, 15:28
Glemte jo at du spurte om en som er god... :flau:

Beneventano (Italia) er min nyeste favoritt... koster rundt hundrelappen.

Fridolina
21-10-06, 22:18
Jag betegner rødvin som lett eller kraftig..Når man sier tørr rødvin er lov ,menes nog en vin med lite sukker..antagligvis er dette en kraftig vin med mye alkohol.. (sukker omvandles till alkohol dvs de fruktiga viner med mindre alkohol har oftest mye sukker kvar i vinet)Du kan høre med de på vinmonopolet hvor mye sukker akkurat den vinen du har lust på har..


Mitt favoritt vin akkurat nå:
Cawarra fra Lindeman (australia)

Ett rimeligt vin,masse frukt uten å bli alldeles for syrlig..

Enid
21-10-06, 23:16
Disse er mine favoritter for tiden:
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000kXgjRasu?Pr oductUUID=85MKdlGlsAkAAAEIbDFkSkOT&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

og

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000kXgjRasu?Pr oductUUID=nJsKdlGluIQAAAEIgphkR0PA&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Fridolina
21-10-06, 23:23
Disse er mine favoritter for tiden:
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000kXgjRasu?Pr oductUUID=85MKdlGlsAkAAAEIbDFkSkOT&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

og

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000kXgjRasu?Pr oductUUID=nJsKdlGluIQAAAEIgphkR0PA&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Å..disse virket goda!! ska se på di,neste gang jag vil ha vin..

Men den siste av di..Er den veldigt kraftig syns du? Går det bra att drikke "rakt opp og ned" eller er den for kraftig for det?

Enid
21-10-06, 23:31
Å..disse virket goda!! ska se på di,neste gang jag vil ha vin..

Men den siste av di..Er den veldigt kraftig syns du? Går det bra att drikke "rakt opp og ned" eller er den for kraftig for det?

Jeg har egentlig kun drukket den til mat, så tør ikke å uttale meg... Foretrekker italiensk og lettdrikkelig vin til vorspiel og sånt :)

Fridolina
21-10-06, 23:38
Jeg har egentlig kun drukket den til mat, så tør ikke å uttale meg... Foretrekker italiensk og lettdrikkelig vin til vorspiel og sånt :)

ja,det er det jag også gjør..liker ikke tunge å kraftige vin når jag "bare ska drikke"
Er igjentligen veldigt interesert i vin,og har masse vin bøker,men arangemanget har jag lagt litt på is ettersom jag ikke jobber som servitør lengre..
Når jag går på polet,liker jag å gå runt å lese på de flasker som ser interesanta ut..Liker når det er en "hint av vanilje"..Då blir vinet så "myk" på tungan.. he he

nunno
26-10-06, 22:20
Hei!

Når det gjeld rødvin seier dei på polet at all vin har under 2% restsukker, så det kan vel ikkje vera så mykje at det gjer noko med eit glas og to:D :D
Trur ikkje at det er noko som heiter tørr når det er snakk om røde vinar:confused: Berre fylde, sødme ol. :rolleyes:

Min favoritt no for tida er Lindemans:p :p :p

Aline
27-10-06, 09:32
jeg digger chianti-viner :sikle:

Torkil
01-11-06, 12:02
Hei
Det er vanskelig å finne en SØT rødvin!.
Rødvin inneholder ofte rundt 2 gram karbohydrat pr LITER
Det er 6 standard glass med rødvin i en vanlig flaske. Dermed blir det
1 gram karbohydrat i 3 glass rødvin.

På www.vinmonopolet.no (http://www.vinmonopolet.no) kan du sjekke innholdet i de fleste viner. På vinmonopolet ber du de ansatte sjekke det - hvis di gidder. :(

Skål! :D

Torkil

nøtta
01-11-06, 15:17
Hei
Det er vanskelig å finne en SØT rødvin!.
Rødvin inneholder ofte rundt 2 gram karbohydrat pr LITER
Det er 6 standard glass med rødvin i en vanlig flaske. Dermed blir det
1 gram karbohydrat i 3 glass rødvin.

På www.vinmonopolet.no (http://www.vinmonopolet.no) kan du sjekke innholdet i de fleste viner. På vinmonopolet ber du de ansatte sjekke det - hvis di gidder. :(

Skål! :D

Torkil


Er det virkelig ikke mer ????? oj , flaks at jeg bor i Frankrike da :p :D