View Full Version : Sjokolademuffins uten soya eller proteinpulver


Mya
23-10-06, 09:34
Hei lagde noe godt i helgen endelig noe som smaker kakete uten å ha soya bismak..

2egg
splenda Vispes til eggedosis
ca 20g smør
ca 40-50g sukkerfri kokesjokoladesmeltes sammen og avkjøles
Bland sjokolade smør og eggedosis, ha i 2-3 ss kokosmasse, helles i store muffinsformer og stek på 175 i ca 10 min til tørr kakenål. Jeg ameltet litt sjokolade med litt fløte som glasur på noen. Dette blir 5 muffins, ikke for stor oppskrift til å gå bananas med rester for å si det sånn...

studina
12-09-07, 17:11
Hei:) Disse har jeg lyst til å lage...brennkvikt:)) Men hvor mye splenda er det snakk om her????

Bell
12-09-07, 18:15
Har du regnet på karbeinnholdet på disse? Fikk "litt" lyst på :sikle:

studina
12-09-07, 19:12
Jeg tok en kjapp runde med kalkulatoren nå,og med 2 ts splenda(de har 0,5 per ts) og den sjokoladen jeg har+kokosmasse,fikk jeg at det blir 3,7 karber per muffins om røra holder til fem stykker:)
Det kan vi vel unne oss i blandt:)))
Jeg går igang nå,etter ett aldri så lite butikkbesøk for å skaffe egg...som jeg seff var tom for....

Gleeeder meg:)))

studina
12-09-07, 19:47
Liten korreksjon,da jeg regnet med at kokosmasse veide mer enn den gjør...:)
3 ss veide ca 16 gram,og dermed blir utfallet per muffins nå,om man lager fem ut av oppskriften:
3,22:)

Kan jo ikke bli bedre enn lavere karb-innhold:)

Mine står nå i ovnen.....

Bell
12-09-07, 20:31
Høres bra ut :ja: Gi beskjed om de fallt i smak,da :hungry:
Må vente til fredda'n,jeg (hvis jeg klarer..)

studina
18-09-07, 08:37
Det ble en "flat" opplevelse,men smakte ganske godt,-mørk bitter sjokolade....tror jeg skal bruke små muffinsformer neste gang...:)
For en sjokoman som meg er det redningen å ha noe sånt i kjøleskapet,-jeg trenger ikke spise dem engang,så lenge jeg vet at jeg har dem,og muligheten er der..hehe:) Men prøv den "trøffelkaka" også,om du er fysen...det er som kraftig sjokomousse,og jeg delte hele deigen opp i maaaange små beger...Den er god,den...:)

Stella
18-09-07, 19:39
Tror jeg må en tur på butikken og kjøpe sukkerfri sjokolade.

"trøffelkake"? Hvilken er det?