View Full Version : Det skjer så lite på induksjonen


Minus
23-05-04, 13:30
På tirsdag har jeg gått på induksjonen i to uker. Første uken gikk jeg ned 2,6 kg, så la jeg på meg 400 gr igjen, og de henger fortsatt fast. Jeg er kjempeflink, har kun skeiet ut en eneste gang, og det var med M, og uten at det hadde innvirkning på ketosticks'en. Jeg skal ned 25-30 kg. Jeg drikker rikelig, magen fungerer som den skal, og jeg trener styrke 2 ganger ukentlig. I tillegg beveger jeg meg i jobben. Riktignok var mensen i anmarsj da jeg la på meg de 400 gr, men nå er det 4 av 5 dag med mensen, og vekta står fortsatt bom stille. Jeg har heller ikke minsket i cm denne uka. Hva i svarte søren kommer dette av? Noen som har noen ide? Her er matvarene jeg vanligvis holder meg til:
Egg, smør, seterrømme, kylling, skinke (2.1 karb per 100 gr), salat og tillatte grønnsaker, bacon, biffkjøtt, koteletter og rå karbonader som jeg steker selv (2.1 karb per 100 gr). Jeg drikker rent vann og maks 4 dl tabekstra til dagen. Hva søren gjør jeg? Motivasjonen er ikke helt på topp, så jeg tror jeg trenger litt råd og oppbacking nå...:(

HP
23-05-04, 13:39
Oppbacking: Du er kjempeflink minus! Trener og allt og det! Stå på! :)

Råd: Kutt ut tab-xtra... ;) Spis mer grønnsaker... masse grønnsaker!

Anbefaler deg å lese: Tillatte matvarer på induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419) Følge den, prøve å få i deg så mye så mulig av det som står der... variasjon! :) Kutt ut bearbeidede matvarer, som skinke (boks?) og karbonader, lag heller egne av kjøttdeig.

Kan være en ide å prøve uten meieriprodukter også... men jeg ville tatt bort aspartam først... :cool:

Oppbacking: Selv om det ikke vises på vekten og cm'erne så har kroppen din garantert forandret seg, bare fortsett! Kiloene vil løsne! Garantert! :)

Nille
23-05-04, 14:04
Kjære Minus !!

Fargen på ketostix'en betyr ingenting. Og har du mensen er du heldig som bare legger på deg 400 gram når mensen er i anmars. Jeg legger på meg minst en kilo (vannvekt - derfor går en ikke ned i mål heller) og den/de kiloene går ikke av før livmoren er tilbake til sin normale ikke svulmende fasong, dvs. noen dager etter at mensen er ferdig. Dette er helt normalt og ikke noe å bry seg om.

Å spise karbohydrater (som M og slike ting...) fører også til vannansamling i kroppen hos noen (bl.a meg...). Jeg føler meg i tillegg ganske kvalm, skjelven og uvel når jeg har spist mye. (Ref 17. mai nevnt i tidligere post)

Jeg skjønner du er utålmodig, men det er som sagt ikke uvanlig. Heller ikke er det uvanlig at vekten står stille en uke eller to, tre etter induksjonen. Du har foretatt store endringer i kostholdet og kroppen trenger tidtil å venne seg til endringen.

Det du kan gjøre, og som hjelper mange, er å kutte ut ikke anbefalte søtstoff som Aspartame. Dette er en kjent vektstopper i utlandet og anbefales absolutt ikke på Atkins. All lettbrus inneholder så vidt jeg vet Aspartame ! Mange reagerer også på maltitol og andre kunstige søtstoff som finnes i alt "snopet" det snakkes om her inne. Mange erfarer løs mage og luftsmerter. Best å holde seg unna med andre ord.

Alt HP sier er helt rett. Kutt ut lettprodukter, spis masse grønnsaker og drikk masse vann ! 2,5 -3 liter til dagen minst !

Nesten 3 kilo første uka er kjempebra. Du har vært så flink atte ! Stå på videre og ikke gi opp !!

Stor klem fra meg :klem:

Nille
23-05-04, 17:50
Kjære Minus !

Jeg kom over denne lille søte og tenkte på deg som trenger en oppmuntring !
Oppmuntringsklem fra meg :klem:


http://www.millan.net/anims/giffar/flowershower2.gif