View Full Version : MHMs dessertpannekake


Aline
27-11-06, 12:04
3 egg,
1dl cottage cheese,
1ts kanel,
10 dråper vaniljeessens,
litt salt,
1ss store havregryn,
1-2ss søtstoff,
2ss rapsolje

Blandes med stavmikser og stekes.
Når den er ferdigstekt, strø litt revet ost over, litt ekstra kanel og riv mørk sjokolade på toppen :D

:Sikle:

Mya
27-11-06, 14:19
Ost, og sjokolade hmmmm skummelt

Aline
27-11-06, 14:24
Ost, og sjokolade hmmmm skummelt

Det er superduprknallgodt :D

Jeg gjorde det allerede når jeg var alene hjemme som yngre.

Smeltet ost i pannen og la sjokolade oppå. Eller rullet sjokoladebiter i osteskiver :D

Karin
30-12-06, 05:32
Den kombinasjonen har jeg aldri hørt om! Hadde det vært brunost kunne jeg skjønt det, den brukte de i Sfinx-konfekt før (men bare den fra Balsfjord meieri), og kanskje ennå for alt jeg vet. I Japan deler de opp norsk geitost (brun) i biter og selger som konfekt. Men jeg hadde en farfar som stekte fårepølse på panne - det er godt det! Og lagde varme ostesmørbrød med BRUNOST. Med jordbærsyltetøy på.

Men HVIT (eller gul da?) ost og sjokolade....?????

Må kanskje prøves? Hmmm. . .

Aline
30-12-06, 12:36
Ost og sjokolade er godt :D
Både når det er snakk om nugatti med geitost og hvitost med mørk sjokolade :D

Lemen
30-12-06, 23:11
Stekt fårepølse (og morrpølse) er kjempegodt. Vi brukte det ofte sammen med stekte egg og potetstappe til middag en gang i mellom når jeg var liten.

Ellers så hadde jeg en venninnde som ofte brukte å ha hvitost m/o'boypulver på brødskiva! :eek:

Borealis
31-12-06, 04:28
Stekte salamiskiver...NAM! F.ex til speilegg.

Karin
31-12-06, 04:41
Stekte salamiskiver...NAM! F.ex til speilegg.

Den kjøper jeg glatt. Ser den helt tydelig.

Men kjære lille Alinejenten min . . . Hvis du snakker om Nugatti til meg, så har du mistet meg for veldig lenge siden. . .

Jeg er nok litt for gammel da. Vi hadde andre ting, men de fins ikke lenger. Og de hadde faktisk ikke riktig så mye sukker, tror jeg. Mye, ja. Men hadde de så mye, alle sammen??

Hjelp meg her, Nille. . .

Sjokade. (Er nok litt senere, tror jeg. . .)

Rødtopp. ("Syltetøy/gele-aktig." Mest saft, sukker og pektin, tror jeg nok.)

Sunda. (Honning, druesukker og sukker. WOW for et rush!!!)

Banos (har jeg aldri spist, men er banan med mye sukker av ymse slag, mener jeg.)

Sik-sak. (På tube, med konsistens som smøreost på tube, men med sjokoladesmak. Var det muligens ost med sjokolade???)

HaPå. (I samme type pappbeger som Sunda og Rødtopp. Hadde flere smaker: Karamell, sjokolade, og så husker ikke jeg mer, men jeg mener det var minst to sorter til - vi hadde det aldri i huset hos oss. Dermed må jeg belage meg på det jeg husker fra butikkhyllene.)

Jeg tror jeg nettopp har gitt denne tråden en annen vending - dvs hvis noen tar opp temaet videre, da.

Men Nille, hjelp meg - har jeg glemt noe??

Aline
31-12-06, 10:42
Det var bare ment som et ekselmpel på at sjokolade og brunost funker minst like godt som sjokolade og hvitost.

Hva mer kan jeg si enn Prøøøøv :D (ikke nugatti, da:eek: )
Dessertpannekaken er god :D