View Full Version : Ketose-stopp!


Sissi
23-01-07, 14:04
Lagde meg smootie i går, med litt yoghurt, bær og egg.. Hadde utrolig vondt i hodet, tok meg 2 paracet, noe jeg også gjorde på søndag..

Så i dag så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om jeg var i ketose ennå, men det var jeg ikke..

Er det noen som vet om noe av dette kan ha påvirket ketosen??

Hilsen Meg

stinasol
23-01-07, 14:23
Hei det er jo sukker i youghurt da men for sikkerhets skyld så mål i kveld,for det utslaget på de stixene variere fra sekund til sekund etter min mening...

mofe
23-01-07, 14:32
Veide du bærene og alt da...? Bær er jo ganske så søte, mener jeg.

Photobscura
23-01-07, 14:45
Det avhenger vel av hvilken yoghurt du spiste. Jeg har mast mye om det her rundt på forumet, men den beste über alles er tyrkisk yoghurt som du får kjøpt fra innvandrersjapper. Ikke mer (kanskje til og med mindre) karber enn i naturellyoghurten du får kjøpt i vanlige matvarehandler. Og MYYYYE bedre på smak!
Et litersspann koster drøye tretti kroner.

Ellers lykke til med å komme i ketose igjen:)

Sissi
23-01-07, 18:00
Takk for alle svar :p

Jeg målte opp bærene og brukte Tine yoghurt med 20% mindre sukker.. Hmm.. Kan ta å måle igjen etterpå å se, for synes d er rart at jeg fikk utslag så fort, eller om det kansje er paracet?? Leste et sted at d ikke var bra..

Hilsen Meg

stinasol
23-01-07, 18:23
men youghurten til tine er det jo mye sukker i selv om de har 20%mindre...jeg bruker yoplait med 0% sukker ...

Ziggy
23-01-07, 19:54
Bruk rømme istedet for yoghurt, de gjør vi med OE- smoothies... :p

Her er en link til OE- smoothies, forrsesten...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10742

.

Kanutten
23-01-07, 20:02
Bruk rømme istedet for yoghurt, de gjør vi med OE- smoothies... :p

Her er en link til OE- smoothies, forrsesten...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10742

.

Har ikkeno å lage smoothies i bortsett fra et gammelt risteglass fra pulverkurtiden :p

Kan man lage smoothies i en sånn en eller blir det bare æsj???

Kanutten
23-01-07, 20:04
Har ikkeno å lage smoothies i bortsett fra et gammelt risteglass fra pulverkurtiden :p

Kan man lage smoothies i en sånn en eller blir det bare æsj???

Har jo stavmikser!!! Den kan vel brukes??? Ikke vispedelen da, bare kuttedelen..... Kutter råe egg.... nei det funker kanskje ikke.....:eek:

Nille
23-01-07, 20:31
Jeg bruker den lille hakkedingsen - det funker perfekt !

Fridolina
24-01-07, 17:27
Bruker også vanlig stave mikser.. funker helt fint!!:p