View Full Version : Lavkarbo Coca -Cola


yor
28-05-04, 09:43
Det skal slippes en lavkarbo Coca Cola på det amerikanske markedet i juni. Dessverre er den ikke god nok for atkins kosthold. Sukkerinnholdet i den er bare redusert og den bruker fortsatt aspartam som søtningsmiddel.

Jeg ringte informasjonstelefonen hos Coca Cola Norge for å høre om denne brusen. I følge damen jeg snakket med er andre søtningsmidler som sukralose på vei ut selv i utlandet, og aspartam tar stadig mer av markedet.

Forøvrig kan det ta lang tid før lav - sukker og aspartam colaen kommer til Norge, men det kan vel være det samme? Vi kan neppe drikke den likevel :)

Yor

Anne
28-05-04, 09:46
Det var skikkelig "research" må jeg si.. Takk takk grei info å få...:)

HP
28-05-04, 17:28
Jeg ringte informasjonstelefonen hos Coca Cola Norge for å høre om denne brusen. I følge damen jeg snakket med er andre søtningsmidler som sukralose på vei ut selv i utlandet, og aspartam tar stadig mer av markedet.
Må bare si at det er helt absurd hvordan sukkerindustrien forholder seg til vitenskap...
Akkurat som snørrunger...
Ikke sunt sier du?
Se da! Se da! Nå lager vi enda et produkt!!!
: pekenese:

Jaja... Opplyste forbrukere er den eneste måten å få dem til å snu på.... :rolleyes:

Kanel
28-05-04, 17:35
Hm, jeg drikker masse Tab Ekstra og har ikke engang tenkt på at det ikke er tillatt.
Ja, igrunnen alle typer light-brus.