View Full Version : Hvilket soyaprotein anbefaler du?


nomma
10-02-07, 13:32
jeg har prøvd meg en gang med å lage pannekaker av soyamel... aldri mer.. grusomt.. Soyasmaken minner meg om nutrilett-tiden.. grøss og gru.. prøvde meg for ett par år siden med en nutrilett bar i farta. men endte med å sitte å brekke meg.. fysj og fysj...Bestemte meg at jeg aldri skulle kjøpe noe som inneholdt soya igjen..

Etter å ha lest mange oppskrifter her inne der det brukes soyaprotein.. og at det ikke skal smake så værst..så nå har jeg likevel tenkt å bestille meg over nett. Og jeg er ute etter noen gode forslag, og jeg er ute etter det merket som smaker minst soya.:p
Den må være nøytral siden jeg skal bruke den både i pannekaker, brød, pizza mm.

Noen som har gode forslag

Nille
10-02-07, 14:43
Hvorfor må du ha soyaprotein ?
Myse/whey protein smaker mye mye bedre og funker like bra ! :)

nomma
10-02-07, 14:45
Egner seg ikke like godt til baking har jeg forstått???

Nille
10-02-07, 14:47
Egner seg ikke like godt til baking har jeg forstått???

Jeg har nå aldri brukt annet enn myse, kjenner ingen forskjell utenom på smaken !

nomma
10-02-07, 15:02
leste i en tråd at det ikke gikk an å bake av mysepulver fordi det er for fint...og at soyaprotein har kosistens som ligner mel.. finnes det mysepulver som har konsistens som mel? det mye pulveret jeg har hatt er helt fint.. ikke i nærheten av mel..

Nille
10-02-07, 18:11
Jeg har soya, myse og valle protein + 2 forskjellige bakemikser i skapet og det er samme konsistens på alle de jeg har. Kan iallefall ikke se eller kjenne noen forskjell på dem.

Mulig det er forskjell på leverandører, - itte vet je. Det eneste jeg vet er at jeg ikke klarer smaken av soya.... Nå når jeg skal rydde kjøkkenet går det rett i bosset !

nomma
10-02-07, 18:53
hvilket merke bruker du da?

Nille
10-02-07, 20:32
Myseproteinet er Tech Nutrition, men jeg har ikke ytterboksen lenger (det kom i pappeske med plast innerpose - har innerposen oppi en tett boks), så jeg husker ikke hva det het mer. Valleproteinet heter "Amino Complex valleprotein pulver" og har 2 karber pr 100 gram.

nomma
11-02-07, 16:13
Tusen takk.. tror de har Tech Nutrition på helsekost-butikken her..