View Full Version : Epleeddik med krom


Rose
16-02-07, 11:07
Noen her som har prøvd epleeddik med krom (vitamina)?

Snakket med helsekosten i går og de sa at disse hadde hjulpet noen å gå ned i vekt.

Har dere fått mindre søtbehov med kromen?

Nille
16-02-07, 17:12
Det finnes ingen vitenskaplige studier som beviser at eple eddik hjelper med vektnedgang. Det er enda en teori som ikke virker i praksis.

Beklager :o

Men krom hjelper mot søtsug. Tror nok krompillene er billigere enn epleedikken også ;)

BiggestLooser
16-02-07, 20:39
Det er teorier på at sure ting som eddik og sitron når det blir inntatt sammen med mat gjør at karbohydratene i mates suges langsommere opp. Man kan nesten si at den glykemiske indeksen til maten blir senket og jo langsommere karbene blir suget opp jo mindre insulin blir utskilt. Dette kan ha en vektreduserende effekt.

Men eplesidereddik solgt i kapsler er veldig dyre og har ingen bedre effekt enn vanlig eplesidereddik på flaske. Den er mye billigere. Disse kapslene med kanel og cayennepepper blir solgt dyrt for å utnytte vår higen etter et raskt og enkelt vekttap. Mange tenker ikke på at det er mye billigere å strø f.eks. kanel og cayennepepper på maten.

Nille
16-02-07, 20:49
Igjen.... det finnes absolutt ingen vitenskaplige studier som støtter teorien om at eplesider eddik hjelper for vekttap. Ikke kanel og cayenne pepper heller. Det er gjort forsøk som viser at man i best fall må innta enorme mengder av det om man i det hele tatt skal kunne måle noen forksjell i forbrenningen,

Har hørt om mange som har prøvd det, men ingen har rapportert gunstig virkning.

DET FINNES INGEN SNARVEIER !!

Hadde det vært det hadde vi ikke vært her noen av oss ;)

chili
17-02-07, 12:26
Epleeddik har blitt brukt i folkemedisin i mange tusen år, både innvortes og utvortes. (både som medisin og i "omslag"; tror det er rensende og desinfisrerende.) ... (i Egypt og Europa).

Helseeffektene av krom er vel oppdaget "nå" (siste 50 år(?) eller no'). At det minsker søthunger, mener jeg.

chili
17-02-07, 12:32
... Og jeg sier meg enig med Nille her: som "slankemiddel" ... Er det ingen vidunder kur det heller.

Er det noen her på lk.no som har prøvd å ta krom-tilskudd? Og har merka effekten av det?

Quippini
20-02-07, 11:50
Jeg har tatt chrom i 9 mnd - de første 8,5 med god effekt - søtsuget ble om ikke helt bort så i hvertfall kraftig redusert :)
Og jeg var ekte sjokoman!

Men de siste to ukene har det av ukjent grunn meldt seg på igjen, hver tur i butikken har plutselig blitt en kamp med viljestyrken...
Lurer på om jeg må ta en tur til legen og få sjekket om det er noe jeg mangler :mad:

Solan
20-02-07, 23:33
Den viktigste slankende effekten av kosttilskudd er at lommeboka blir lettere. :o