View Full Version : Popcorn?


Monix
04-03-07, 23:07
Må man spise pop corn på Linberg?

jeef-micro
04-03-07, 23:10
du må ikke spise popcorn, du skal hels la vær å spise det... Er ganske mye karber i mais...

Solan
04-03-07, 23:27
Tørt popcorn har en GI som er helt tullete høy. Ligge ille som puffet ris og riskaker. Men om du dynker det med smør og litt godt salt, så er det en lørdagskos jeg selv kunne ha tenkt meg ...

PS: Popcorn smaker dritgodt med den rette extra virgin olivenoljen. Men ikke pop dem i olivenolje; den tåler ikke varmen så godt.

Bondejenta
05-03-07, 06:31
Jeg er nok på bærtur her :confused:
Men tenker på kinoer, jeg er ofte på kino her i trondheim. ( er filmelsker)
Men er det betre å spise popcorn eller baconsnacksen som jeg tar fra skapet der? Den må jo inneholde svinmye salt og karboer?

Carisma
05-03-07, 09:42
Når man spiser etter Lindberg filosofien, eller hvilken som helst annen lavkarbo filosofi er nok det meste av det du finner i kinokiosken nei-mat. Spesielt popcornet og bacon-snacksen. Hvis man "må" ha noe så velg peanøtter/cashewnøtter. Eller ta med noe hjemmefra.

Solan
05-03-07, 12:40
Er det ekte Bacon Crisp, eller er det maismjølkaker med baconsmak? Sistnevnte går i alle fall ikke bra inn i en lavkarbodiett, mens førstnevnte vil jo være mest fett og proteiner - selv om det nå ikke er fett og protein av ypperste kvalitet, akkurat ...

Carisma
05-03-07, 13:00
For en lindberger er vel ikke så bra med hverken den "fake" eller den ordentlige... selv om jeg må innrømme at jeg har juksa noen ganger :rolleyes:

Solan
06-03-07, 08:49
Jeg tror man bør velge seg sin "juks", og undersøke akkurat den med måte, og velge kun det beste. Selv svermer jeg for mørk sjokolade -- og av og til en melkesjokolade om det er fra en av de virkelig fine produsentene.

En gang i tiden, før jeg visste bedre, spiste jeg bacon crisp etter trening for proteinets skyld ...:rolleyes:

Summer
06-03-07, 14:16
Må man spise pop corn på Linberg?Tror ikke det er noen som tvinger deg. :lol:

Hvorfor spør du om man må? Er det noen som har påstått det?
Baconcrisp er uansett bedre enn popcorn dersom man ønsker å skjeie litt ut en gang i blandt (man må ikke. :p).

Carisma
06-03-07, 14:21
Tror ikke det er noen som tvinger deg. :lol:
.

Selv om det unektelig er morsommere enn på norsk så heter "kan" må på dansk. Så jeg tror hun som starter tråden lurer på om hun kan spise popcorn :)

Monix
06-03-07, 14:32
hei

hehe ja det var det jeg mente
om man kan spise dem
men tak for svarene, tror bare jeg prøver at holde mig væk fra både dem og bacon crisps så:)

Monix

Summer
06-03-07, 14:36
:lol: Ah, så du er dansk altså. Sånn kan det gå. :D