View Full Version : Øl med sinnsykt lite karbohydrater!


yor
04-06-04, 21:10
Da jeg akkurat var innom Rema 1000 oppdaget jeg en øltype jeg ikke hadde sett før. Den heter "Red Light". For moro skyld tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut hvor mange karbohydrater det var i den.

Til forskjell fra de fleste norske øltyper sto det oppgitt på boksen. 0.5 gram pr. 100 ml!!! :) Altså kan en kose seg med en halvliter for bare 2,5 gram karboer! Jippiiiiii!!!!!!!!!!!!!! :)

Se forøvrig linken: http://www.aperitif.no/index.db2?id=65949

karbonegro
04-06-04, 21:38
Skal kjøpe med en sixpack neste gang jeg er innom Rema-sjappa! Party on! :D

MHM
04-06-04, 22:05
Interessant (selv om jeg ikke liker øl)! Men er det alkohol i den? Står betegnelsen "light" for redusert sukker, eller betyr det at den er "light" på alkohol også? :confused:

litajenta
04-06-04, 22:15
Ja, der sa du noe gitt ;)

magdalena
04-06-04, 22:50
Kjøpte noe eplecider i Finland en gang,det stod light på den,men det så jeg ikke før boksene var tom(dagen etterpå:eek: ),disse hadde 4,7,men light stod der for de var søtet med aspartame og inneholdt ikke noe sukker.Det var forresten veldig stygg smak på de,men ned gikk de tross alt..:rolleyes:

karbonegro
05-06-04, 00:49
Interessant (selv om jeg ikke liker øl)! Men er det alkohol i den? Står betegnelsen "light" for redusert sukker, eller betyr det at den er "light" på alkohol også? :confused:

Alkoholprosenten i Redlight er 4,7% - Maltsukkeret er redusert med 80% og gir dermed 0.5g karbo per 100ml.

Huldr
06-09-04, 20:54
I dag fant jeg endelig Red Light øl på butikken! Kjøpte én boks - heldigvis ikke mer. Det smaker mer som såpevann... hvis noen skulle lure :p

Marit
06-09-04, 22:24
I dag fant jeg endelig Red Light øl på butikken! Kjøpte én boks - heldigvis ikke mer. Det smaker mer som såpevann... hvis noen skulle lure :p

Er det forsatt bare Rema butikker som selger dette merket?
Her på Rema er det ikke noe, er det kanskje noen andre butikkjeder som selger de?

Huldr
06-09-04, 22:28
Det var på REMA jeg kjøpte det, i en butikkfilial jeg ikke pleier å gå i. Har ikke sett det i min nærmeste REMA-butikk, ikke andre butikker heller.

Kanskje man kan spørre dem om å ta det inn?

:)