View Full Version : Hvorfor ...


lokkebiff
15-04-07, 10:59
...småblør æ mellom mensen?!?!?!:mad:

Sorry kraftsalven der, men jeg er SÅ lei, og jeg blir SÅ frustrert!!!:mad:

Altså, ca 14 dager etter HVER mens, begynner jeg å småblø igjen... Dette varer som regel frem til neste mens.... Utrolig IRRITERENDE!!!!:mad: :mad:

Jeg bruker Yasmin, kan de være årsaken??? Jeg tar tbl. på samme tidspunkt hver dag, kl. 21.30 SHARP!!! (har nemlig lagret dette på mobilen, for å huske på det...:rolleyes: )

Iset
15-04-07, 11:04
Høres ut som det kan være pillene ja, eller en hormonforstyrrelse. Jeg har hatt mye problemer med småblødninger og mangel på menstruasjon i mange år, det kom av overvekten og spisevanene mine. Nå har jeg endelig regelmessig menstruasjon fordi vekten har gått ned endel.
Forresten så hadde jeg en nesten lik opplevelse som deg, med småblødninger hele tiden, for ca. 9-10 år siden. Da brukte jeg et p-pillemerke (husker ikke hvilket) som forårsaket dette. Da jeg sluttet med dem og gikk over til noen andre, sluttet blødningene etter få dager.

Photobscura
15-04-07, 11:10
Har hørt litt ymse om Yasmin, søkte litt på det på forumet, kanskje noe kan være nyttig (Men Diane skal visstnok være et bedre merke, forresten):
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9093&highlight=yasmin
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6937&highlight=yasmin
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=743&highlight=menstruasjon
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12311&highlight=mensen
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11416&highlight=mensen

Vet ikke om alt er relevant, men det kan jo besvare spørsmål om f.eks hva som skjer rent hormonelt.

De første ca fire månedene jeg gikk på lavkarbo hadde jeg veldig uregelmessige blødninger, det stabiliserte seg etter jul en gang. Det har vel noe med at en del hormonelle ting skjer under en sånn diett. Jeg tipper det er ganske individuellt hvor lenge det varer hos hver enkelt, men uvanlig, det er det ikke!

lokkebiff
15-04-07, 11:32
Tusen takk for svar jenter!!:)

Men altså, jeg har jo levd på lavkarbo i 2 år snart...

Da jeg startet, brukte jeg ikke p-piller, og mensen var stabil og fin. For et år siden begynte jeg altså på pillene, og har siden da vært plaget med disse blødningene.:mad:

Jeg konkluderer med at det må være pillene da, og skal prøve å få meg et annet merke!

Iset
15-04-07, 11:35
Ja da er det jo soleklart at det er pillene. Du får prøve et annet merke, ja. :)

lokkebiff
15-04-07, 11:39
Yasmin skulle jo liksom være SÅÅÅÅ bra, minimalt med bivirkninger og bla bla bla.....

MØKKAPILLER!!! :mad:

Georgine
15-04-07, 11:51
Yasmin er skikkelig møkk!

P-stav er mye bedre (min personlige mening) :D

Tuppen
15-04-07, 12:01
jeg bare MÅ blande meg inn her litt...
jeg starta på p-ringen for ca ett år siden, hadde ingen verdens problem med den... fram til før jul... fikk ikke mensen på 3 mnd... men visste selv at jeg ikke var gravid så.... så fikk jeg mensen i februar- blødde bare litt, så kom den tilbake etter to uker , snakket med legen- det var spotting .. okeei tenkte jeg... for fire uker siden fikk jeg mensen.... har den stoppet? nei... jeg blør fortsatt... legen sa at kroppen min trenger tid for å venne seg til at jeg har gått ned i vekt ( synes det er rart at det skal skje etter noen måneder) men det var det legen sa- så lenge jeg vet at det ikke er noe galt med mine kvinnelige helligdommer så kan jeg ikke klage... :p

gilbertine
15-04-07, 12:02
Høyst sannsynlig så er det p-pillene eller kostholdet som har skapt litt hormon-kluss hos deg. Mange av oss har jo slike erfaringer...

Men! Bør du ikke ta en tur til lege/gynekolog å sjekke for sikkerhets skyld? Jeg har hørt at man skal det, altså. Det KAN jo være noe mindre uskyldig...

lokkebiff
15-04-07, 12:28
Yasmin er skikkelig møkk!

P-stav er mye bedre (min personlige mening) :D

Hva er P-stav...??:confused:

lokkebiff
15-04-07, 12:31
Høyst sannsynlig så er det p-pillene eller kostholdet som har skapt litt hormon-kluss hos deg. Mange av oss har jo slike erfaringer...

Men! Bør du ikke ta en tur til lege/gynekolog å sjekke for sikkerhets skyld? Jeg har hørt at man skal det, altså. Det KAN jo være noe mindre uskyldig...

Må vel få gjennomført en GU dersom jeg skal bytte prevensjon ja...

Men jeg HATER å ligge der i den YDMYKE posituren og bli "gravet" i!!!!:eek: :eek:

Georgine
15-04-07, 13:17
http://www.prevensjon.net/prevensjon/detaljer.php?prevensjon=14

Her kan du lese om p-stav :)

lokkebiff
15-04-07, 13:22
http://www.prevensjon.net/prevensjon/detaljer.php?prevensjon=14

Her kan du lese om p-stav :)

THANX!!!!:)

ÅJ!!! Den hørtes spennende ut!!! :)

Men er det dyrt? Og kan den fjernes dersom den gir for mye bivirkninger?

Tror du fastlegen min kan gjøre slikt, eller må jeg til en spesialist...?

Georgine
15-04-07, 13:25
Den koster tilsvarende p-piller, jeg betalte 1200 for min som varte i 3 år. De fleste er veldig fornøyd. Litt surr i syklus til å begynne med kan være vanlig, men de fleste opplever at mensen mer eller mindre blir borte.

Den fjernes om du får mange bivirkninger eller vil slutte med prevensjon. Regner med at de fleste leger nå kan gjøre dette på legekontoret.

Jeg hadde litt kløe i huden der hvor staven ble satt inn i en ukes tid, utover det så har jeg ikke merket den.

lokkebiff
15-04-07, 13:29
Den koster tilsvarende p-piller, jeg betalte 1200 for min som varte i 3 år. De fleste er veldig fornøyd. Litt surr i syklus til å begynne med kan være vanlig, men de fleste opplever at mensen mer eller mindre blir borte.

Den fjernes om du får mange bivirkninger eller vil slutte med prevensjon. Regner med at de fleste leger nå kan gjøre dette på legekontoret.

Jeg hadde litt kløe i huden der hvor staven ble satt inn i en ukes tid, utover det så har jeg ikke merket den.

Tusen, tusen takk!!! :klem:

Skal bestille meg legetime imorgen!!!

Iset
15-04-07, 14:11
Hvordan er det med p-staven i forhold til p-sprøyta? Jeg vet jo at mange leger nekter å skrive ut sprøyta til folk uten barn fordi mange rett og slett er blitt ufruktbare etter å ha brukt den, noen bare etter få måneders bruk. Jeg har flere venner som etter p-sprøytebruk har slitt i mange ÅR med å bli gravide og de er barnløse enda. :(
Jeg spør av ren nysgjerrighet altså, ikke fordi jeg er interessert i den selv, jeg tåler ingen slike hormoner. Bruker kondom, det er jo veldig gøy når jeg er gift, men må man så må man. :lol:

Georgine
15-04-07, 14:17
Hvordan er det med p-staven i forhold til p-sprøyta? Jeg vet jo at mange leger nekter å skrive ut sprøyta til folk uten barn fordi mange rett og slett er blitt ufruktbare etter å ha brukt den, noen bare etter få måneders bruk. Jeg har flere venner som etter p-sprøytebruk har slitt i mange ÅR med å bli gravide og de er barnløse enda. :(
Jeg spør av ren nysgjerrighet altså, ikke fordi jeg er interessert i den selv, jeg tåler ingen slike hormoner. Bruker kondom, det er jo veldig gøy når jeg er gift, men må man så må man. :lol:

I det øyeblikket den tas ut så er hormonene ute av kroppen i løpet av ett døgn.

Det er som å ha en p-pille under armen hvor litt hormon blir frigjort hver dag, da i mindre mengder en p-pille. Hormonet ligger i staven og ingen stav, ingen hormon :)

Det er den store forskjellen på p-stav og p-sprøyte.

Iset
15-04-07, 14:20
Flott! Jeg hater den sprøyta intenst, og ble derfor litt nervøs på deres vegne om dere ødela hele fruktbarheten deres med denne staven hehe, men da vet jeg det. :D

lokkebiff
15-04-07, 14:36
Flott! Jeg hater den sprøyta intenst, og ble derfor litt nervøs på deres vegne om dere ødela hele fruktbarheten deres med denne staven hehe, men da vet jeg det. :D

Jeg er ikke så bekymret for min egen fruktbarhet (men synes sterilisering er liiiitt vel drastisk...:rolleyes: )

Jeg har dårlig erfaring med P-sprøyta, så jeg hater den jeg også!!!:mad:

Så det blir spennende med en slik stav!!!;)

Brimstone
16-04-07, 06:21
Hihi, da blir du kjerringa med staven :p
Sorry, kunne ikke dy meg :)

Jeg hadde også krøll med pillen, ble bare verre og verre, tilslutt hadde jeg mensen i 3 uker og spotta i den fjerde. Holdt på å gå på veggen, dyrt ble det også med ob forbruket. Så jeg slutta, og 2 dager etter slutta jeg å lekke også. Coinkidink? I think not. Skal prøve hormonspiral snart, vil bare forsikre meg at kroppen min har kommet seg over pillene først og er tilbake til normalen.
Kjett med kondom i mellomtiden da, samboern liker det ikke heller, men er da bedre enn å bli gravid :rolleyes:

lokkebiff
16-04-07, 08:13
Hihi, da blir du kjerringa med staven :p
Sorry, kunne ikke dy meg :)



HAHAHAHAHA!!!!!:lol: :lol: :lol:

Njet, kondom er KJIIIPT!!!
Et alternativ (NOOOOT) er jo det franske prevansjonsmiddlet:

La vèr....http://bestsmileys.com/funny/6.gif

*kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis*

monki
16-04-07, 08:55
:lol:

Brimstone
18-04-07, 09:36
HAHAHAHAHA!!!!!:lol: :lol: :lol:

Njet, kondom er KJIIIPT!!!
Et alternativ (NOOOOT) er jo det franske prevansjonsmiddlet:

La vèr....http://bestsmileys.com/funny/6.gif

*kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis*
LMAO :lol::lol::lol:

monki
19-04-07, 12:23
jeg har hormonspiral,fikk mensen sist tirsdag,sluttet for to dager siden,nå er den her igjen? hva skjer`a?

Tuppen
19-04-07, 13:32
jeg har ikke hormonspiral.. men har flere venner som har hatt den og blødde ganske uregelmessig i starten før den "flatet" seg utover etter noen måneder....

Iset
19-04-07, 13:35
Jeg synes det er så skummelt med slike ting som forstyrrer syklusen. Tør ikke bruke noe av det mens jeg fremdeles skal ha flere barn. Men etter at alle barna er født tror jeg jeg prøver p-staven eller noe.

monki
19-04-07, 14:15
jeg har to barn+ stedatter så vi har nok,så jeg tok hormonspiral,men det ser utsom om det gir seg

monki
19-04-07, 14:16
jeg har hatt hormonspiral i et år :)