View Full Version : Hvilken bok skal en anbefale som introduksjon til lavkarbo kost?


nomma
16-04-07, 21:14
Jeg har en bror som jeg gjerne vil ha "omvendt" til lavkarbo-kost.. Han er overvektig og sliter med høyt blodtrykk og på grensen til diabetes.. Han har i likhet med deg vært stort sett hele livet..

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en lavkarbo-bok å gi ham i bursdagsgave.. slik at han kan bli introdusert for lavkarbo.. Men han er en mann som ikke er så veldig glad i å lese bøker.. så det bør være en "lettlest" bok??

Håper at noen kan komme med forslag om bok.. og hvorfor akkurat den boken??

Carisma
16-04-07, 21:22
Jeg har hatt veldig god erfaring med å lese "endelig slank" http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2339027&rom=MP men den tittelen er kanskje litt vel rett på sak? :D
Men den er lett å skjønne, tynn og har greie og enkle menyforslag. Den følger fedon-opplegget da.

Hanssi
16-04-07, 22:12
Hva med et videokurs om ketolyse til 279, hvis han ikke er glad i å lese?:)

Gamla
16-04-07, 22:20
Hva med et videokurs om ketolyse til 279, hvis han ikke er glad i å lese?:)
Kjempegod ide Hanssi!:D
Har det kurset selv og det er virkelig lærerikt og flott!:D

Distrea
16-04-07, 22:28
Jeg tror kanskje gutta faller fortest for skaldemann sin måte å skrive på. Enkel, rett frem og ikke noe mikk:D
Rett og slett lite komplisert opplegg :p

Valeriana
16-04-07, 23:28
Jeg tror også jeg vil anbefale boka til Skaldeman, den er skrevet på en morsom måte og er ikke alfor vitenskaplig. I tillegg virker det som om et kosthold med mye animalske matvarer apelerer til menn.

Men det kan jo også være at han blir fornærmet over å få ei slankebok til bursdagen?

Nille
17-04-07, 07:51
Selv om jeg har sansen for Ketolysekuren og Atkins, ville jeg faktisk ha anbefalt boka "Fedons Metode", - den siste utgaven av "kost i balanse". Den introduserer lavkarbo kosthold på en fin måte, samtidig som den ikke virker så sensasjonspreget som f.eks. Skaldeman - eller så "skremmende" som mange finner som Atkins. Nå kommer det jo an på hvor mye han er villig til å legge om. Hvis han virkelig er villig til å tak et tak ville jeg absolutt anbefale Slank med Ketolysekuren, enten bok, eller som de har foreslått her, videokurset. Det er genialt for folk som ikke liker å lese !

nomma
17-04-07, 10:14
Tusen takk for gode råd..

Valerina.. jeg har aldri kommet til å kjøpe boka i bursdags gave hvis jeg hadde trodd han kom til å bli fornærmet.. nei han er ute etter å endre kosthold.. men han vet ikke helt hvordan.. Derfor tenkte jeg å kjøpe en bok/video i gave..

Carisma
17-04-07, 10:15
Kanskje du kan kjøpe fedons metode nå for å vekke interessen, og så videokurset om ketolyse til jul, så har du allerede julegaven klar også! :D

tbear
17-04-07, 11:01
Det kan nok virke mot sin hensikt å gi en lavkarbofilosofibok dersom broren din i utgangspunktet ikke er motivert nok for dette.

Jeg kan tenke meg at et års abonnemang på "Mat & Helse" kan være en lettere form for introduksjon i første omgang - spesielt for en som ikke er glad i å lese bøker.

Så vil det jo være genialt å følge opp med bok og/eller video til jul, hvis det da ikke er slik at broren din på det tidspunkt allerede for lengst har sett lyset og anskaffet seg dette selv.....

Kristian
17-04-07, 13:32
Jeg er ikke glad i å lese bøker, men jeg vil gjerne vite hvorfor ting virker. Derfor elsker jeg å lese dypgående lavkarbobøker. En blir jo mye mer overbevist når forfatteren viser at han har peiling selv om en ikke forstår alt som er skrevet i boka. Sånn tror jeg det er med alle som har teknisk innsikt.

jorang
17-04-07, 14:38
Har kun lest boka Slank med Ketolysekuren slev. Jeg fant den i allefall ikke for vitenskapelig eller tunglest.
Tvert om fant jeg den meget interessant og lærerik med lett forståelige forklaringer :)