View Full Version : Lavkarbomat på jobben


Silvandar
12-06-04, 23:20
Hei,

Jeg sliter sterkt med å spise den første timen etter at jeg har stått opp, og for et kronisk b-menneske er det uaktuelt å stå opp i timesvis før jobb om morgenen for å rekke frokost før jeg reker meg ut av huset.

Dette innebærer at jeg har to til tre måltider på jobb hver dag, og si hva man vil, men det krever litt planlegging og praktisk sans å ikke kunne gripe det første og beste høyglykemiske i forbifarten på butikken på hjørnet.

I praksis så starter jeg nå dagen på kontoret ved å putte et par egg i en egen eggkoker jeg har tatt med som står der. Speilegg og bacon blir uaktuelt siden det ville spre lukt i lokalene, så jeg har gulost, salat og flere typer spekemat stående i kjøleskapet der slik at jeg kan lage en fullverdig frokost.

Til lunsj har jeg en tendens til å ta enten ta et "brødmåltid", dvs 4 skiver GG helseklibrød(9.6g net carbs) med smør, kokt skinke, salatblad, Norvegia eller hva nå enn ellers jeg hadde stående, eller kyllingsalat komponert fra råvarer som jeg også har stående på jobb.

Jeg tar altså aldri med meg "matpakke" hjemmefra, jeg bare sørger for å ha råvarer og redskap for å lage all mulig luktfri mat på kontoret, og holder meg til det.

Jeg tviler på at jeg er den eneste som har utfordringer tilsvarende dette, hvordan har andre organisert mat på jobben, noen gode idéer for variasjon på jobben?

HP
12-06-04, 23:28
Salat! :snill:

Å ha til reker i majones, revet kylling, rømme, tunfisk, fetaost, ost, kyllinglår, skinke. Forfriskende godt og sunt! :)

Ellers så ser det ut til at du har en god miks allerede. Men lurt å spe på!

Fedonisten
13-06-04, 00:32
Hei - long time no see! Trodde du hadde forsvinni helt jeg nå!! :(


Vet ikke hvordan du stiller deg til protein-shaker, men min erfaring er i hvertfall at det fungerer bra for meg når jeg i perioder har store problemer med mat på morgenen. Da kunne du jo ha sluppet med ett måltid mindre på jobb. Blir litt mye administrering av og til syns nå jeg.

Men du verden - maten din ser jo helt prima ut da. ....hvis du har med litt olje også......men det har du sikkert.......

:klem: fra Fedonisten

Begod
14-06-04, 13:43
Jeg har en egen avtale med kantinedama som lager omelett og salat til meg.

Til mellommåltid bruker jeg proteinshake, har også noen bokser med nøtter og mandler.

Bruker alltid shake til frokost, veldig lettvint for oss B - mennesker.;)

Carbokiller
14-06-04, 20:09
Som foreløpig hjemmeværende er jeg ikke ofte på jobb, men av og til skjer det at jeg må planlegge dagens luncher å ta det med meg.

Jeg har omtrent alltid sesamknekkebrød, klibrød, rugsprø eller Snuppelines brød i kjøleskap/skap og tar med meg de skivene jeg trenger av det. Så har jeg med meg pålegg. Det seg være oster, pateer, pølsepålegg osv. Og så masse grønt ved siden av. Enkelt, uproblematisk og greit.