View Full Version : Is til 17. mai

Stinen
10-05-07, 13:45
Er det noen av disse isene til Isbilen vi kan spise til 17.mai og utover. Forstår ikke helt det der med sukkeralkoholer osv.

http://www.isbilen.no/?id=134&title=lett-is-sjokolade--nyhet

Hadde jo vært helt fantastisk om dette er mer lov innen rimelighetens grenser enn hva softis er.

Anne
10-05-07, 13:47
Fedon Lindberg har laget is ...du finner den på samme isbil
http://www.isbilen.no/?id=32&title=drfedon-lindbergs-iskrem

Photobscura
10-05-07, 13:50
Så ikke så ille ut dette nei! Vet ikke om 9 gram er netto, men det er jo det man skal oppgi som regel. Aspartam skal ikke påvirke blodsukkeret.
Tror du trygt kan spise litt av denne isen:)
Jeg skal lage min egen:D

Photobscura
10-05-07, 13:51
Fedon Lindberg har laget is ...du finner den på samme isbil
http://www.isbilen.no/?id=32&title=drfedon-lindbergs-iskrem
Der var det trukket fra.
Men den så særs lite innbydende ut da... :( Som å spise God Morgen yoghurt på selveste nasjonaldagen. Kunne godt gjort litt stas på litt stas-mat:)
Men kan jo hende den er god da. Hvorfor går det ikke isbil på Grünerløkka?

Stinen
10-05-07, 14:17
Flottings!

Nille
10-05-07, 16:14
SukkerARTER skal IKKE trekkes fra dessverre, så denne isen kan man IKKE spise på Ketolyse om man ligger på 15-20 til dagen. Da er det ikke plass til mat da !

9 karber pr porsjon ja...... Det er fruktosen som gjør at det blir høyt karbeinnhold.

Stinen
10-05-07, 19:53
'Huff.. jaja. Den værste is-hungeren er likevel gått over. Etter jeg laget meg min første porsjon Ziggy-polar lapper. Da hadde jeg noe jeg kunne "maule" igjen.

moinx
10-05-07, 19:56
'Huff.. jaja. Den værste is-hungeren er likevel gått over. Etter jeg laget meg min første porsjon Ziggy-polar lapper. Da hadde jeg noe jeg kunne "maule" igjen.
Står en god oppskrift på is i ketolyseboka.....;)

Stinen
10-05-07, 21:21
kanskje jeg skal prøve meg på den, ja. Det er så fint at det finnes varianter av alt

Huldr
11-05-07, 00:06
Hvorfor går det ikke isbil på Grünerløkka?Det gjør det ... Hører dingdong fra isbilen opptil flere ganger i uka jeg (ihvertfall oppleves det sånn :p) Kanskje den bare er vanskelig å høre borte hos deg?

Borealis
11-05-07, 00:15
SukkerARTER skal IKKE trekkes fra dessverre, så denne isen kan man IKKE spise på Ketolyse om man ligger på 15-20 til dagen. Da er det ikke plass til mat da !

9 karber pr porsjon ja...... Det er fruktosen som gjør at det blir høyt karbeinnhold.
Var det ikke 9 gram karb pr 100 gram da? Og en porsjon var 50 gram..ergo 4,5 gram....eller er jeg FOR trøtt nå?

Carisma
11-05-07, 00:24
Var det ikke 9 gram karb pr 100 gram da? Og en porsjon var 50 gram..ergo 4,5 gram....eller er jeg FOR trøtt nå?
Leste et sted i går at en porsjon var 70 g. så rundt 6 karber.

Borealis
11-05-07, 00:39
Leste et sted i går at en porsjon var 70 g. så rundt 6 karber.
Jeg tenkte på den lettisen, ikke lindbergisen..blingsa litt.:rolleyes:

sma
11-05-07, 00:47
Jeg tenkte på den lettisen, ikke lindbergisen..blingsa litt.:rolleyes:

Kom frem til 4,5 jeg også. :)

Photobscura
11-05-07, 08:30
Det gjør det ... Hører dingdong fra isbilen opptil flere ganger i uka jeg (ihvertfall oppleves det sånn :p) Kanskje den bare er vanskelig å høre borte hos deg?
Åh? Hmmm... Jeg bor jo forsåvidt i en bygård inne i en bygård, så jeg hører egentlig ingenting, selv om jeg bor midt i gryta...

Skal sjekke ut det der!