View Full Version : Snopesyk?


Summer
07-01-04, 15:02
Litt til å kose seg med...: :)


Julekonfekt:

mørk sjokolade - 86 % kakao
ca 1/3 av mengden sjokolade med delfiafett
ca 4 små (kan sikkert ha mer også) skjeer stevia (sånn liten som er oppi) Og en liten dråpe peppermynteolje.

Helt nydelig! Selv om det ikke er jul lenger... ;)

Summer
07-01-04, 15:04
Litt mer:

Pisket krem med stevia (fra helsekost, kjøp pulver fra KAL, det er best, og 100% lovlig på Atkins) og eventuelt kakao i er godt om en er snopesyk...

Nøtter er godt.
Macadamianøtter, paranøtter, valnøtter, og litt peanøtter. Uten salt om du får tak i... (dette er kjempelurt å ta med seg når en skal i besøk om en ikke vil falle for fristelsen å spise annet knask..)

Pisket krem med litt bær.

Sjokoladepudding og gele fra Heistad tror jeg det heter... sånn nesten helt uten kalorier... og krem til...

Pannekaker; pisk egg og ha i soyamel til det blir sånn passe å stek det... Kan ha stevia i det også... Med krem til selfølgelig... (eller bacon til middag..)

Karin
22-12-04, 19:04
For mange, mange år siden lagde vi en noenlunde lignende konfekt på skolen. Den har jeg lagd noen ganger senere. Vi brukte kokesjokolade og delfiafett halvt om halvt, og hadde i hakkede mandler og rosiner, og noen dråper romessens.

I går lagde jeg lavkarbo-varianten. 87% sjokolade, ca halvparten så mye delfiafett, litt splenda og romessens, og hakkede mandler - jeg stod over rosinene. Hadde i små papirformer og kjølte, ligger nå og venter på julen!