View Full Version : Trenger råd og hjelp! Matodextrin og jordbær


Carbokiller
17-06-04, 16:16
Har på et uforklarlig vis kommet helt ut av ketosen og aner ikke hva som skjer. Jeg hadde i går et inntak av 2 sesamknekkebrød med skinke og majones, 7-8 jordbær med krem og hermesetas(svensk maltodextrin pulver), to seibiffer med løk og saus til. Og that's it! Jobbet i tillegg ti timer i hage på hus så jeg burde etter dette dårlige kostholdet være i dyp ketose, og med begynnende mangelsykdommer (Vet det...skippa grønnsakene i går)

Derfor regnet jeg med at I DAG ville jeg være tilbake i ketose, men neida... stixen er hvit den. (foreløpig inntak i dag er de samme knekkebrødene med samme pålegg tils. ca. 8 karboser)
Har noen noe peiling på om jordbær eller maltodextrin kan ha en mystisk innvirkning på ketoser???

Vet at jeg ikke bør være så opphengt i stix, men jeg tisse nå på dem en gang hver dag/annen hver dag for å ha en viss kontroll. Og nå vil jeg vite årsaken til dette underlige som skjer.

Nille
17-06-04, 22:38
Heia vennen ! :D

Syns og det er rart du er ute av ketose...... er du sikker på det ? :(

Men altså, jeg syns å huske at Hermesetas ikke er så bra å bruke..... det var noe der, men husker ikke hva. Skal sende en e-mail til Gilibel, (min svenske LC og musikk guru) og spørre henne om hun husker hva det var ...... :rolleyes:

Er du sikker på at de sesamknekkebrødene bare inneholder 9 karber, - jeg mener, 2 stk fiberrik med solsikkefrø inneholder jo 9, og jeg trodde andre knekkebrød hadde mer..... du har vel ikke trukket fra fiberet vel ?? Fiber er allerede trukket fra på norske innholdsfortegnelser.......:o

Jordbær 8 -10 sk er vel ca. 150 - 200 gram ?? Det er max 9 netto karber der og......

Hm.....mystisk...... Vet ikke hvir mange karber pr dag du ligger på, men jeg har rundt 35 som "ut av ketose" grense..... Med knekkebrød og jordbær er du oppe i 18 + og så har du løken. Løk inneholder mye karber 6 net pr 100 gram... Løk er tungt, 100 gram er ikke mye.....

Det gjør ikke noe om det ikke er utslag på stixen, - men jeg skal ikke mase om det..... :snill:

Skal gi beskjed så snart jeg hører fra Gilibel, men hun er litt "under teppet" om dagen.... kan ta litt tid før hun svarer ! Og så melder meg tilbake om jeg får aha opplevelser !!

Megaklem :klem:

Carbokiller
17-06-04, 22:51
Wasa sesam 10.4
Fullkorn 9.8
Så det er 10.4 jeg har fått i meg. Og fiberet har jeg ikke trukket fra.
Men det er sannsynligvis LØKEN som har skylda da vil jeg tro. Men nå målte jeg meg nå i kveld og var tilbake i ketose. Endelig. Greit å vite at man er innenfor der man skal være.
Hadde vært fint å høre om Hermesetasen. Den er jo knallgod og sååå mye mer naturlig enn de andre søtningsmidlene. Men alt som er godt er det jo no' muffens med....;)