opplever dere at kroppen samler vann...?
2-3 men dette tror jeg er veldig individuelt :)
har egentlig aldri lagt merke til det før nå (da jeg veier meg hver dag!) hvor mye går dere opp?
men det skjedde ikke denne gangen da...
Jeg samlet mye vann da jeg var virkelig overvektig. Nå gjør jeg ikke det lenger. Hadde også STORE ubalanser i syklusen og hadde mensen ca. 2-3 ganger i året, og sannsynligvis aldri eggløsning. Nå har jeg mensen hver eneste måned, omtrent på klokka, og veldig tydelig eggløsning hver måned ca. midt mellom menstruasjonene. Samler heller ikke noe vann i forbindelse med mensen, iallfall ikke som jeg merker noe overhodet av. :)
Jeg er ikke helt sikker, men i dag fikk jeg mensen, og da var jeg 83,6. I går var jeg 84. Dagen før 84,5 (Men da hadde jeg spist baconcrisp om kvelden).
Og den 28/5, for 3 dager siden var jeg 83,7. Hvis baconcrispen har litt skyld også, så vil jeg si minst en halv kilo.
Jeg kan fort begynne en uke i forveien, jeg!
Denne gang ca 3 dager før. Gått opp 200g også... *surmule*
Jeg samlet mye vann da jeg var virkelig overvektig. Nå gjør jeg ikke det lenger. Hadde også STORE ubalanser i syklusen og hadde mensen ca. 2-3 ganger i året, og sannsynligvis aldri eggløsning. Nå har jeg mensen hver eneste måned, omtrent på klokka, og veldig tydelig eggløsning hver måned ca. midt mellom menstruasjonene. Samler heller ikke noe vann i forbindelse med mensen, iallfall ikke som jeg merker noe overhodet av. :)
kan man ha mensen uten eggløsning :o
Photobscura
31-05-07, 22:41
kan man ha mensen uten eggløsning :o
Teknisk sett nei. Men man kaller jo forsåvidt den blødningen man har når man går på p-piller for mens også, selv om det ikke foreligger noen eggløsning da.
Altså, om man menstruerer uten noen form for hormonpreparat, så har det vel mest sannsynlig vært en eggløsning i forkant.
kan man ha mensen uten eggløsning :oAbsolutt. Dette er forsket på i ender og bauger, og man vet at mange jenter er plaget av anovulatoriske sykluser/sykluser uten egg. Jeg har to til tre slike i året, men får mensen som vanlig.