Her er ikke annet søtt enn det som finnes i sjokoladen. Dette er godis!
Sjokoladeskum
· 150 g kokesjokolade
smeltes i vannbad
· 1 egg
· 2 eggeplommer
røres i.
· 2 eggehviter
piskes stive
· 3 dl fløte
vispes
Bland alt forsiktig. Avkjøles. Lages dagen før.
Går det an å lage denne på 75% sjokolade?
Ser jo himmelsk ut..:D
Går det an å lage denne på 75% sjokolade?
Ser jo himmelsk ut..:D
Må da vel gå det vær bare obs på at virkelig mørk sjokolade ofte blir litt kornete når den smelter.
Må da vel gå det vær bare obs på at virkelig mørk sjokolade ofte blir litt kornete når den smelter.
Jeg har smeltet 86 % sjokolade i mikroen, og da blir den helt fin og glatt. :)
Bruker alltid mikroen til å smeltet sjokolade i. Og smør.
Men sjokoladeskum? Det høres virkelig godt ut, blir det en slags sjokolademousse? Skal det spises i skål?
Bruker alltid mikroen til å smeltet sjokolade i. Og smør.Me too...
... blir det en slags sjokolademousse? Skal det spises i skål?Ja det ser sånn ut av oppskriften....og vi kan sikkert spise den av skål, hvis vi rekker å få den oppi der før den er spist opp:D :D
Tenk deg den med pisket krem til da :eek:
Me too...
Ja det ser sånn ut av oppskriften....og vi kan sikkert spise den av skål, hvis vi rekker å få den oppi der før den er spist opp:D :D
Tenk deg den med pisket krem til da :eek:
MMMMM sitter her og nesten sikler jo!! Tror jeg skal vente til helgen med å lage denne, men da blir det lørdasgskosen min. :D Tror jeg skal lage den med Cavalier melkesjokolade.
Lager av og til Atkins sjokoladefromasj, men denne høres enda bedre ut!
Jeg tror jeg begynner å bli forelsket i Guro, hun legger jo ut så mye digg!! :p
Jeg tror jeg begynner å bli forelsket i Guro, hun legger jo ut så mye digg!! :p:ja: Hurra for Guro....
:rodme:
Jeg regner med at det meste av sjokolade går. Det står tilsvarende oppskrift på 70% kokesjokoladen (Ultra), så så langt går det hverfall bra. Den blir jo mindre søt jo mindre søt sjokoladen er da. Det er sjokolade mousse - jeg er bare så dårlig til å skrive sånne vanskelige ord. Jeg helder den i porsjonsskåler før jeg setter i kjøleskapet. Pen om den pyntes med sitrommelisse og kanskje jorbær.
Hm tror nesten jeg må lage det idag hehe. :sikle:
Har lyst å lage den med Cavalier melkesjokolade, men sitter vel på do hele kvelden da hehehehe. Kan jo prøve.... :hjelp: