View Full Version : Hvordan lage fromasj?
Heihei.
Noen som har en grei oppskrift på fromasj til meg? Jeg har både fløte, fun light og geletin liggende, så kanskje det er mulig å lage noe ut av det?
På forhånd takk.
Lag gele og avkjøle den litt, pisk krem og bland sammen! Stå i kjøleskap en times tid og så har du deilig fromasj! :)
Hva trenger jeg i selve gelen da? Hvor mye? Holder det med med ingrediensene jeg har?
Les bak på pakken til gelatinet...där står det hvor mye gelatin du skal ha i...lag 4 dl saft til et fløtehus. så ser du på pakken hvor mye gelatin du behøver for å få saften stiv...avkjøl i kaldt vann...
Pisk krem og bland i den kalde saften...sett til avkøling minst en time..
Lykke til :)
Tusen takk skal dere ha. Hvor mye karber blir dette da? Hehe.
3 dl fløte: 2,9 x 3 = 8,7
Fun light: 4 dl x (0,2 x 9) = 7,2 (riktig? 0,2% i 1+9 deler)
Kan det altså være 15,9 karber i dette?? Da er jo dette i såfall absolutt ikke noe å spise.
Men de er vel ikke karber i fun saft???
Jeg har regnet bare fløten, og det blir MYE fromasj, tror du blir forsynt lenge før halvveis, hvis du ikke er en skikkelig ihuga fromasj-fan da....:lol:
På min med bringebærsmak står det 0,2 karber pr ferdigblandet drikke (1 del saft og 9 deler vann). Hvordan blir det regnestykket når det er brukt 4 dl ublandet saft?
På min med bringebærsmak står det 0,2 karber pr ferdigblandet drikke (1 del saft og 9 deler vann). Hvordan blir det regnestykker når det er brukt 4 dl ublandet saft?
gjør det? uhh, det visste jeg ikke...
Det er for varmt til at jeg klarer å regne nå...
Hva med å bruke Heistad gele? der er det iaffal 0 karber...
Ja, neste gang får jeg bruke Heistad gele (hvor finner jeg det?) Denne gangen brukte jeg bare det jeg hadde liggende.
Ja, neste gang får jeg bruke Heistad gele (hvor finner jeg det?) Denne gangen brukte jeg bare det jeg hadde liggende.
tror de fleste har heistad gele.....utenom rema og sikkert kiwi..
De "dyre" kjedene har iaf.
Det blir 0,8 carbs i saften...og jovisst, all funlight saften har carber..
Ifølge min beregning blir carbmengden i hele porsjonen 10.7
Og du orker garantert ikke hele alene!!!
Det kan jo umulig bli 0,8 karber når det er 0,2 pr FERDIG blandet saft?
0,2 pr dl ....ganger 4 = 0,8
Blander du en liter funlight blir det 2 carbs.
Men obs! Du må blande ut saften da....IKKE ublandet saft...
Oki, hvis det er blandet saft som skal brukes er vi jo enige. Hehe...
lag den litt sterker enn om du skal drikke den bare...
Lykke til!:D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.