Nille
22-06-07, 21:28
Denne oppskriften fikk jeg av en kollega - det er visst en vandreoppskrift og jeg vet ikke opphavet. Men god var den !
4 porsjoner:
1 pk 750 gr kyllingfileter
150 gram champinions
150 gram sukkererter
150 - 200 gram brokkoli
150 - 200 gram cherrytomater
1 middels løk
2 fedd hvitløk
1 lime
1 ts grønn currypasta (thai)
1 stilk sittrongress
1 ts finhakket rød chili eller en hel rød pepper
2 bokser kokosmelk
1 pk hakket frisk koriander (krydderurt pose) ca. 2-3 ss ferdig hakket
Legg kyllingfiletene i ildfast form. Stek på 225 grader i ca. 30 min. Mens det steker:
Finhakket løk, hvitløk, chili/pepper og currypasta freses blankt i gryte. Hell over kokosmelken og la putre en stund. Finhakk sitrongress, skjær soppen i tynne skiver, sukkerertene i to/tre, brokkolien i "bitesize" buketter, cherrytmatene i to, riv skallet av limen, press ut saften og ha alt oppi gryten. La putre på svak varme.
Rett før servering skjære kyllingfiletene i middels tykke skriver på tvers og has oppi gryten. Ha oppi hakket koriander, spar litt til å trø på toppen før servering. Smak til med salt og pepper. Bland godt og la trekke ca. 5 min.
Server i dype tallerker. Gjerne med brød eller ris til de som liker/spiser det. Det er misnt like godt uten !
4 porsjoner:
1 pk 750 gr kyllingfileter
150 gram champinions
150 gram sukkererter
150 - 200 gram brokkoli
150 - 200 gram cherrytomater
1 middels løk
2 fedd hvitløk
1 lime
1 ts grønn currypasta (thai)
1 stilk sittrongress
1 ts finhakket rød chili eller en hel rød pepper
2 bokser kokosmelk
1 pk hakket frisk koriander (krydderurt pose) ca. 2-3 ss ferdig hakket
Legg kyllingfiletene i ildfast form. Stek på 225 grader i ca. 30 min. Mens det steker:
Finhakket løk, hvitløk, chili/pepper og currypasta freses blankt i gryte. Hell over kokosmelken og la putre en stund. Finhakk sitrongress, skjær soppen i tynne skiver, sukkerertene i to/tre, brokkolien i "bitesize" buketter, cherrytmatene i to, riv skallet av limen, press ut saften og ha alt oppi gryten. La putre på svak varme.
Rett før servering skjære kyllingfiletene i middels tykke skriver på tvers og has oppi gryten. Ha oppi hakket koriander, spar litt til å trø på toppen før servering. Smak til med salt og pepper. Bland godt og la trekke ca. 5 min.
Server i dype tallerker. Gjerne med brød eller ris til de som liker/spiser det. Det er misnt like godt uten !