View Full Version : Bacon og olje


Anitave
28-06-04, 15:13
Etter jeg spiste egg og bacon til lunch leste jeg jo at det var druesukker i den...
Har dette ødelagt hele starten på dietten?
Hvem bacon er helt grei å spise, uten tilsatt sukker/søtningsmiddler..

Jeg har 2 kg med svenske bacon i frysa liggende.

Hvem olje smaker minst..
Jeg liker altså ikke oljer pga smaken, Så hvem olje smaker minst og som kan brukes til å steke med og bruke til salat??

Anne
28-06-04, 15:34
Hei

Jeg tror det står på Bacon pk, hvis det er druesukker idet.Jeg har også kjøpt i Sverige og det står ikke noe om druesukker på dem.

Ellers så kan jeg anbefale Avokadoolje til salater. Eller en kaldresset jomfru olivenolje, mange typer. Rocchi-Extra Virgin Olive Oil feks eller en annen. Husker ikke navnet, men en litt høy firkantet flaske- Extra Virgin.

Lykke til :)

auroraborealis
30-06-06, 11:57
Etter jeg spiste egg og bacon til lunch leste jeg jo at det var druesukker i den...
Har dette ødelagt hele starten på dietten?
Hvem bacon er helt grei å spise, uten tilsatt sukker/søtningsmiddler..

Jeg har 2 kg med svenske bacon i frysa liggende.

Hvem olje smaker minst..
Jeg liker altså ikke oljer pga smaken, Så hvem olje smaker minst og som kan brukes til å steke med og bruke til salat??

Tror ikke du skal bekymre deg, mengden med druesukker er nok for liten til at det skal ødelegge dietten din.
Står det ikke på pakken hvor mye karbo baconet inneholder?
Ellers så anbefaler jeg å bruke meierismør å steke med.

Fjonken
30-06-06, 12:19
Rapsolje til steking, mct til salater. Den sistnevnte smaker ingenting..

Iset
30-06-06, 12:19
Til steking bruker jeg så og si aldri oljer, kun meierismør (og av og til kokosfett).

Kristian
30-06-06, 12:25
Hvem olje smaker minst..
Jeg liker altså ikke oljer pga smaken, Så hvem olje smaker minst og som kan brukes til å steke med og bruke til salat??

Dess ferskere oljen er og dess høyere kvalitet oljen har til bedre og mindre smak er det på oljen. Alle oljer smaker forskjellig så det kan godt hende at du finner en olje du liker. Selv foretrekker jeg Odelia rapsolje som tåler 180grader. Den kan stå i kjøleskap og dermed så holder den seg god lenge:) Men det fins også noen som ikke liker den oljen:confused:

Fjonken
30-06-06, 12:37
Jeg liker ikke prisen jeg da.. Heller rapsolje til 40 kroner. Funker helt utmerket til det meste.

mcfrogner
01-07-06, 01:56
Når det gjelder bacon, er det overraskende få typer som ikke inneholder sukker, druesukker e.l. Av de som har innholdsdeklarasjon er det faktisk bare First Price-baconet som ikke inneholder slike ting. Og det er billig og like bra som annet bacon. Men dette har kanskje ikke noe å si? Jeg bare syns det er unødvendig med sukker i bacon, så jeg valgte billig-baconet, og syns det er vel så bra.