View Full Version : Første virkelige dag på KETOLYSE

hegekat
28-06-07, 10:28
Hei!

Trodde jeg hadde startet egentlig start to dager siden, men etter å ha lest boka har jeg ikke vært tro mot kuren så den egentlig starten blir i dag.....

Jeg har lest og lest og funnet ut dagens meny i dag, men selvsagt ikke alt jeg trenger så i dag skal det handles.

Så min meny før dagen er:

Skinke med lettrømmesalat, fant ut dette ble 0,3 karbo

Lunsj: salat med skinke, agurt 100 g, tomat 100g og dressingen lagt på morgene.... ca 4 karbo

Middag: lutefiskmiddagen som står i boka, den gir 6 karbo tror jeg

Blir dette alt for lie? Jeg må legge til at jeg er veldig finspist!

Gerd
28-06-07, 10:48
Hei!

Trodde jeg hadde startet egentlig start to dager siden, men etter å ha lest boka har jeg ikke vært tro mot kuren så den egentlig starten blir i dag.....

Jeg har lest og lest og funnet ut dagens meny i dag, men selvsagt ikke alt jeg trenger så i dag skal det handles.

Så min meny før dagen er:

Skinke med lettrømmesalat, fant ut dette ble 0,3 karbo

Lunsj: salat med skinke, agurt 100 g, tomat 100g og dressingen lagt på morgene.... ca 4 karbo

Middag: lutefiskmiddagen som står i boka, den gir 6 karbo tror jeg

Blir dette alt for lie? Jeg må legge til at jeg er veldig finspist!

Heisann.

Så lenge du spiser deg mett til hvert måltid, så holder det. Og spis når du er sulten.:) Husk å drikke masse vann. Det hjelper på forbrenningen.

Ikke lettprodukter på ketolyse. Det er mer karber i de og mindre fett. Vi trenger fettet!!

Lykke til :)

hegekat
28-06-07, 14:58
Ok takk for svar, men tenkte vel bare å bruke opp det jeg hadde først angående lettrømmen!

Nå skal det handles

MorStine
28-06-07, 15:31
Lykke til med Ketolysekuren, det er en flott kur;)

Ullabulla
28-06-07, 16:09
Når det gjelder lettrømme foreslår jeg at du leser på pakningen.
Jeg bruker Q-letrømme og den har samme carb. innhold som Seterrømme, men selvsagt har Seterrømme mer fett en Q-lettrømme hvis det er det som er viktig for deg.

hegekat
28-06-07, 21:46
Nå har jeg tenkt ut meny i morgen:

Egg, kokt til froksot 2-3 tenkter jeg.

Salat med agurk, reker og Rømmedressning( fra i dag)

Pizza fra ketolyseboka, men ikke tacovariant, men med rømmeunderlag med litt hvitløk, hvitost, bacon og sopp. Denne sammensetningen er veldig god i vanlig varian, så håper den blir like god i denne varianten.

Skal bake zippylapper og kanskje soyabrød.

Har nok drukket for lite vann tror jeg ca 2 liter men har gått veldig mye på do, men venter med å måle om jeg er i ketose enda!