View Full Version : Hvor mange karbs spiser du pr. dag og hva går det mest i?
Jeg holder meg til 15 karbs, er det for lite kanskje..? Ser at noen er oppunder 20 +/-
Her går det i brokkoli, stangselleri, tomat noen ganger, issalat, hjertesalat, agurk, avocado, paprika(rød), og litt karber fra sæterrømme, fløte og den slags.
:)
Jeg holder meg til 15 karbs, er det for lite kanskje..? Ser at noen er oppunder 20 +/-
Her går det i brokkoli, stangselleri, tomat noen ganger, issalat, hjertesalat, agurk, avocado, paprika(rød), og litt karber fra sæterrømme, fløte og den slags.
:)
Hei.
15 - 20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda :) Men så klart, noe fra rømme, fløte osv... Prøver å variere mye, men det som er fast til middagen er blomkål og brokkoli...
Hei.
15 - 20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda :) Men så klart, noe fra rømme, fløte osv... Prøver å variere mye, men det som er fast til middagen er blomkål og brokkoli...
Har også brokkoli som fast tilbehør til middagen :) er og har alltid vært glad i grønnsaker, og hatt det som en naturlig del av kosten i alle år. Kunne mer enn gjerne fråtsa om jeg hadde muligheten.. ;)
Nå kommer kanskje et tåpelig spm, men hvordan smørdamper/damper jeg brokkoli? Vet noen? :o
Har også brokkoli som fast tilbehør til middagen :) er og har alltid vært glad i grønnsaker, og hatt det som en naturlig del av kosten i alle år. Kunne mer enn gjerne fråtsa om jeg hadde muligheten.. ;)
Nå kommer kanskje et tåpelig spm, men hvordan smørdamper/damper jeg brokkoli? Vet noen? :o
Brokkoli blir veldig godt viss du lager den slik:
Goood kladd smør i kjelen. Smeltes. Tilsett buketter av brokkoli (jeg bruker også blomkål) og stek godt.Rør rundt. Kan godt bli litt brune. Trekk til siden og la stå til resten av middagen er ferdig. Da får du buketter som har trekt til seg smør og smaker godt, og er litt tyggefasthet i. Dette er blitt min "potet" til middager... :)
Brokkoli blir veldig godt viss du lager den slik:
Goood kladd smør i kjelen. Smeltes. Tilsett buketter av brokkoli (jeg bruker også blomkål) og stek godt.Rør rundt. Kan godt bli litt brune. Trekk til siden og la stå til resten av middagen er ferdig. Da får du buketter som har trekt til seg smør og smaker godt, og er litt tyggefasthet i. Dette er blitt min "potet" til middager... :)
Supert!!! :D da tar jeg det ved siden av laksen i dag! Tusen takk skal du ha :)
Supert!!! :D da tar jeg det ved siden av laksen i dag! Tusen takk skal du ha :)
Det passer til det meste og man får en følelse av å spise potet...:)
Laks ja, det skal jeg ha i morra. Ovnsbakt med masse grønnsaker og smør :D
Det passer til det meste og man får en følelse av å spise potet...:)
Laks ja, det skal jeg ha i morra. Ovnsbakt med masse grønnsaker og smør :D
Hvor mye smør er det du bruker når du først bruker det? Jeg er kanskje litt beskjeden.. men jeg må innrømme at det er fantastisk å bare kunne bruke det igjen! Har ikke brukt smør i maten på mange år.. Er så deilig å kunne ha både sæterrømme og smør i kosten! :cool:
Jeg bare slenger oppi noe jeg, ikke noe bestemt mengde. Men jeg sparer IKKE....;) Ca 2 -3 ss til brokkolien....
Jeg bare slenger oppi noe jeg, ikke noe bestemt mengde. Men jeg sparer IKKE....;) Ca 2 -3 ss til brokkolien....
Den er grei! :D
Gleder meg til middagen allerede! En liten avsporing fra tema: Hvor får jeg oppretta journal/dagbok? :)
Den er grei! :D
Gleder meg til middagen allerede! En liten avsporing fra tema: Hvor får jeg oppretta journal/dagbok? :)
Underforumet min journal. Oppe til venstre står det new tread... Og da er du i gang... :D
Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5
Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5
Supert! Takk skal du ha :) Får sette meg ned her senere å ordne meg en dagbok da. Vi snakkes :) Takk for alle gode tips og råd! :D
Jeg ligger nok på over 15g, ja.... for jeg spiser en del meieriprodukter og bær også.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.