View Full Version : Karbohydrater

Nila
04-07-07, 20:27
Sitter her og tenker på hva jeg har spist i dag..og kommer til at jeg har spist bare ca 9 gr karbos.... Hva i all verden kan jeg spise? Har regna ut at en vaniljestang inneholder 9,13 gr karbos. MEEEEEN, skal jeg spise den, eller er det domt..?? Og har det noe å si om jeg spiser under 10 gr karbos en dag i ny og ne.
Før var liksom ikke problemet å få i seg nok karbos:rolleyes:

Gerd
04-07-07, 20:37
Sitter her og tenker på hva jeg har spist i dag..og kommer til at jeg har spist bare ca 9 gr karbos.... Hva i all verden kan jeg spise? Har regna ut at en vaniljestang inneholder 9,13 gr karbos. MEEEEEN, skal jeg spise den, eller er det domt..?? Og har det noe å si om jeg spiser under 10 gr karbos en dag i ny og ne.
Før var liksom ikke problemet å få i seg nok karbos:rolleyes:

Viss du spiser varierte grønnsaker til hver måltid, er det ikke problem å få i seg nok karber..

Karbohydratene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker (som vokser over jorden) og salat.

Hva har du spist i dag da?

Nila
04-07-07, 20:39
1 atkins bar

1 og 1/2 kyllingwiener til lunsj. 4 gr karbs

Kjøttdeigrett til middag. ca 10 gr totalt for hele retten. spiste ca halve. Hadde isberg til da...er det karbs i den??

nalana
04-07-07, 20:44
Det er litt karbohydrater i isbergsalat ja, og det er fra grønnsaker karbosene helst skal komme, så da er du på rett vei.

Gerd
04-07-07, 20:48
1 atkins bar

1 og 1/2 kyllingwiener til lunsj. 4 gr karbs

Kjøttdeigrett til middag. ca 10 gr totalt for hele retten. spiste ca halve. Hadde isberg til da...er det karbs i den??

Isberg har 1,5 karber pr 100 gram.

Varierete grønnsaker (blomkål, brokkoli, aubergine, squash osv) og blandet salat (div salat, grønn paprika, vårløk,tomat osv....) er nødvendig på ketolysekuren for å få best resultat. Torkil skriver i boka at kuren ikke kan gjennomføres uten grønnsaker og salat.

Og du skal spise deg mett til hvert måltid. Blir du mett av en atkinsbar?

Nila
04-07-07, 20:57
Spiser jo masse salat hver dag da. Ble litt lite i dag, men til vanlig blir det litt til hvert måltid.

Blir faktisk mett av baren..og blir ikke sulten på noen timer:)
Skal nok prøve å bake litt brød o.l etterhvert:) Litt træg i starten sjø..

Har vært inne på helsekost og lurkikka litt på proteinpulver, så snaaart tar jeg nok steget og kjøper en pakke:p

Gerd
04-07-07, 21:02
:)

Ellers så anbefaler jeg ketolyse bakemiks. Den bruker jeg til både brød og frokostpannekaker. Menybutikker kan ta inn for deg. eller du kan bestille på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no)

Omelett til frokost da? Bytt ut vann med fløte. Ha litt sjampinjong, skinke og ost. Det er godt :)

Disse er også veldig gode (fine å fryse og kjappe å tine): http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2154 Skinke kan brukes i stedet for kyllingpølse.

:)

Nila
04-07-07, 21:14
Ble ufattelig kvalm av egg og bacon til frokost, så jeg tør ikke spise det mere...er nok en medvirkende årskak til barene.. lettvindt og "trygt".

Nila
04-07-07, 21:14
Fikk utslag på stixen i kveld å:D