View Full Version : Hjelp meg jeg tar ikke av


Amygdala
01-07-04, 17:59
Stixene er lilla men ikke mørke de varierer i løpet av dagen.
Jeg har ikke gått ned i vekt , har vært på kur siden mandag.
Holder på å gi opp, pleier å ta fort av på andre kurer.

Dette har jeg spist
Mandag
frokost:
2 koteletter

Lunsj
1 kotelett med 2 egg(røre)

middag
2 biffburger på grillen 5 dl salat(ruccola,spinat,1/2 tomat,agurk, 40 g feta) 2 skjeer rømme.

Kvelds
1/3 omelett med 30 g ost og spekeskinke


tirsdag
1/2 kylling

lunsj
egg og bacon

middag
2 laksekoteletter med salat(4 dl samme som over )

kvelds
biffsnadder

onsdag
1egg og bacon 2 kokte egg

lunsj
1/2 kylling

middag
kyllingsalat(2kyllingfilet, ruccola,spinat feta, 4 oliven,litt tomat,selleri)

Kvelds
100g reker
1 soya pannekake(æsj)

i dag
1 egg og bacon(alltid uten sukker)

lunsj
40 g brie
spekeskinke

middag
300 g ren kjøttdeig
5 oliven,40 g feta, 3 fedd hvitløk,litt agurk

Hva gjør jeg galt
kan jeg spise majones(det er jo sukker i den?) hva med dijon sennep?

HP
01-07-04, 19:26
Ser ut som du spiser ganske greit. Litt lite grønnt! 7,5dl salat skal du ha daglig. Prøv å spre litt til til hvert måltid. Du skriver ikke hva du drikker? Det er avgjørende for optimal diett å ha ca 2-2,5 liter vann daglig. Drikker du kaffe/vanlig-te/brus så skal vannet regnes i tillegg til dette.

Men det aller viktigste er at dette ikke er noen kur. Det er en kostomlegging, og hvert gram du tar av på denne "kuren" kommer tilbake når du går over på "vanlig" diett - smått om senn, men alt kommer tilbake! ;)

Du har fulgt atkins i 7 dager, pass på vannet så løsner kiloene! :) Så hold ut! Det er verdt det! :D

HP
01-07-04, 19:27
Og du er verdt det Keiserinne Amygdala! ;)

Amygdala
01-07-04, 20:52
Hva med majonesen?

Jeg drikker kun vann og farris så det burde ikke være det. Er redd for å spise for mye salat, men jeg får prøve å spise mer:)






Ser ut som du spiser ganske greit. Litt lite grønnt! 7,5dl salat skal du ha daglig. Prøv å spre litt til til hvert måltid. Du skriver ikke hva du drikker? Det er avgjørende for optimal diett å ha ca 2-2,5 liter vann daglig. Drikker du kaffe/vanlig-te/brus så skal vannet regnes i tillegg til dette.

Men det aller viktigste er at dette ikke er noen kur. Det er en kostomlegging, og hvert gram du tar av på denne "kuren" kommer tilbake når du går over på "vanlig" diett - smått om senn, men alt kommer tilbake! ;)

Du har fulgt atkins i 7 dager, pass på vannet så løsner kiloene! :) Så hold ut! Det er verdt det! :D

HP
01-07-04, 21:05
hellmanns majones er god, kaldpressede (ikke ødelagte) oljer. :)

Flott at du bare drikker vann / farris! :) Men prøv å holde deg over 2,5 liter.

Amygdala
01-07-04, 21:11
men den er tilsatt sukker, gjør ikke det noe?


Takk for all hjelpen, jeg er rådløs har mye å ta av og alle andre snakker om 1 kilo i døgnet. :(
hellmanns majones er god, kaldpressede (ikke ødelagte) oljer. :)

Flott at du bare drikker vann / farris! :) Men prøv å holde deg over 2,5 liter.

HP
01-07-04, 21:17
det er minimalt i hellmanns... Den har mindre enn 1g karb dvs 0g etter merkereglene, Mills har mer + ødelagte oljer ;)

Det aller beste er å lage selv! :)

HP
01-07-04, 21:18
Oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=562

Erstatt fruktose med annet søtstoff, eller la være. ;)