View Full Version : Lavkarbomat fra Tine


Anne
02-07-04, 12:29
Leste Dagens Nærigsliv i lunsjen og fant denne artiklen
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article268998.ece

Artikkel om Lavkarbodietter som tar knekken på Matvaregiganter:D
Kanskje trenden snur og vi kan få litt sunnere "ferdig-mat" til nødbruk....

Fedonisten
02-07-04, 12:47
Var akkurat inne på www.tine.no (http://www.tine.no) og så på hvilke produkter det var snakk om, og det ser jo veldig bra ut. Men det jeg ikke skjønner;

HVORFOR I HIMMELENS NAVN KAN DE IKKE F J E R N E SUKKERET I STEDEN FOR Å REDUSERE MED 25 %????

Anne
02-07-04, 13:09
Det er jeg enig i Fedonisten, men tenk hvilket fremskritt det er at de nå har oppdaget Lavkarbotrenden. Dette kan bli bedre vet du...bare vi ber om det:D Send brev til Tine og Orkla og hele ruklet:D

Send masse mail...de leser faktisk mailene de får :cool:

Fedonisten
02-07-04, 13:11
Send masse mail...de leser faktisk mailene de får :cool:
Prøvde faktisk å finne mail-adresser på hjemmesidene til Tine - men fant ingen.... Har du? Jeg er liksom litt i "kriger-humør" i dag - har masse energi :stortsmil - så jeg kan sikkert sende en 100-200 mailer til dem jeg..... ;)

Anne
02-07-04, 13:18
Prøvde faktisk å finne mail-adresser på hjemmesidene til Tine - men fant ingen.... Har du? Jeg er liksom litt i "kriger-humør" i dag - har masse energi :stortsmil - så jeg kan sikkert sende en 100-200 mailer til dem jeg..... ;)
Her er mailen til Tines forbrukerkontor... :boxing: :realmad: ...kjempefint, Fedonisten!
tfs@tine.no

Fedonisten
02-07-04, 16:32
HAHA! Nå har jeg sendt dem en mail - og gitt dem inn :visemuskl

...tenker dem blir redde......


Har stilt noen spørsmål - og bedt om en tilbakemelding. Hvis jeg hører noe skal jeg selvfølgelig dele med dere.

Tjolahopp fra TINE-elsker - som gjerne ser at de endrer flere av produktene sine

Kristian
02-07-04, 18:50
Var akkurat inne på www.tine.no (http://www.tine.no/) og så på hvilke produkter det var snakk om, og det ser jo veldig bra ut. Men det jeg ikke skjønner;

HVORFOR I HIMMELENS NAVN KAN DE IKKE F J E R N E SUKKERET I STEDEN FOR Å REDUSERE MED 25 %????
Kan det være for at uten sukker så vil ikke produktene smake særlig godt:rolleyes: Men en reduksjon på 25% er jo alt for lite, de burde heller redusere med 75-99% før de kalte det lavkarbo. Jeg tror at jeg får skrive en mail til de og fortelle at det ikke monner for oss Atkinser med 25%

Nå har jeg vært inne og sett på produktene og opplever at det er nesten bare produkt uten fett, hvorfor kan vi ikke få produkt med mye fett og uten tilsatt sukker. Nei nå skal jeg skrive en mail.

Fedonisten
02-07-04, 18:53
Kan det være for at uten sukker så vil ikke produktene smake særlig godt:rolleyes:
De får det jo til i Sverige..... Men kanskje svenskene er mye bedre enn oss??? :p

Kristian
02-07-04, 18:57
Kanskje de bruker kunstig søtstoff, noe som jeg ikke er tilhenger av.

HP
02-07-04, 19:12
Kan det være for at uten sukker så vil ikke produktene smake særlig godt:rolleyes:
Hvorfor skal vi spise noe som må døyves med sukker?

Jeg for min del synes at naturellprodukter smaker best! Alltid! :ja: Jeg ser overhode ikke hvorfor naturlig god mat skal ødelegges for å tilfredstille smakspaneler og alle sukkerslavene i dette landet! :mad:

De har smakspanel for skinke! Som selvfølgelig synes at den med sukker smaker best! Sukker er dop! Sukker stimulerer velværesentre i hjernen vår, det er genetisk, vi vil alltid foretrekke mat med sukker om vi kan velge uten å vise andre hensyn. Men fra naturens side var / og er sukker en sesongvare, som vi fikk tilgang på når vi skulle feite oss opp til vinteren.... :cool:

Kristian
02-07-04, 19:32
Hvorfor skal vi spise noe som må døyves med sukker?

Jeg for min del synes at naturellprodukter smaker best! Alltid! :ja: Jeg ser overhode ikke hvorfor naturlig god mat skal ødelegges for å tilfredstille smakspaneler og alle sukkerslavene i dette landet! :mad:

De har smakspanel for skinke! Som selvfølgelig synes at den med sukker smaker best! Sukker er dop! Sukker stimulerer velværesentre i hjernen vår, det er genetisk, vi vil alltid foretrekke mat med sukker om vi kan velge uten å vise andre hensyn. Men fra naturens side var / og er sukker en sesongvare, som vi fikk tilgang på når vi skulle feite oss opp til vinteren.... :cool:
Så sant så sant HP. du ga meg en ide. Smakspanelet for lavkarboproduktene burde selvsagt bestå av Atkinsere og Fedonister. :syklubb:

HP
02-07-04, 19:37
:ja: :ja: :ja: :ja: :ja:

I alle fall av mennesker som ikke har sukker som en naturlig del av sitt kosthold... Skulle være rimelig enkelt å sile... :snill: