View Full Version : Kan en gå på induksjon lenger?


Amygdala
05-07-04, 08:37
Forstår at det er her en tar av mest, og jeg tok av skarve to kilo den første uken(siste dag). Jeg har mye å gå på, og trodde en gikk ned mer på induksjonen.... Er egentlig fornøyd om jeg fortsetter å ta av to kilo i uken, noen uker til, men da må jeg vel gå på induksjon???:confused:

Alle snakker om gedigne vektap på induksjon, hva er egentlig gjennomsnittet?

Disse to kiloene mine kan joe egentlig bare være dagsforskjeller:( Håper de fremdeles er av i morgen.

Fedonisten
05-07-04, 08:43
Du kan så absolutt gå på induksjon lenger! Jeg er forresten sikker på at om en liten stund - så kommer Nille innom her.... Hun er hva jeg kaller Atkins-orakelet, og da får ut et mye lenger og utdypende svar. :)


HUN har gått lenge på induksjon, hun!!

Amygdala
05-07-04, 11:04
Du kan så absolutt gå på induksjon lenger! Jeg er forresten sikker på at om en liten stund - så kommer Nille innom her.... Hun er hva jeg kaller Atkins-orakelet, og da får ut et mye lenger og utdypende svar. :)


HUN har gått lenge på induksjon, hun!!
Takk for svar, det jo ingen her fortiden:cool:

Anne
05-07-04, 11:20
Sender deg dette svaret jeg fikk av Nille når jeg spurte om det samme...
Hjelper litt vel:D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne
Hvor lenge kan en gå på "ketosekost" uten å ha legekontroll da tro...

NILLE:
Jeg har gått på ketosekost siden 28. juli 2003 - i den tiden har jeg av helt andre årsaker vært til grundig legekontroll 2 ganger. Med prøver av all verdens ting. Alle prøver har vært normale. Jeg har også overlevert liste over hva jeg spiser og har bare fått positive tilbakemeldinger. Ut fra det antar jeg at det ikke medfører noen som helst helsefare med å være i ketose. Noe Atkins også bekrefter i boka og på atkins.com. Jeg kjenner til mange mange som har vært i ketose i 2-3 år uten problem. Mange leger blander ketose med ketoacidose, som kan være livstruende. Ketose er regnet som en "sykdom" hos melkekyr, fordi disse IKKE skal forbrenne fettet sitt, slik vi gjør ! Min lege er totalt i mot Atkins, men skryter av menyen min.....det viser hva leger vet.....

Har kanskje sagt det før, men her er info fra Atkins.com

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Atkins.com
Isn't ketosis a dangerous state for your body to be in?
http://atkins.com/img/assets/746/line.dotted-h.grey.513.gif
The body uses two fuels for energy: fat and glucose (blood sugar). Carbohydrates break down in the body as glucose. So when you cut back on carbs, you effectively take away most of one of the body's fuels and the body turns to fat burning, the metabolic process called lipolysis and the secondary process of ketosis. So long as you have extra body fat, ketosis is safe and natural.and it.s the secret weapon of weight loss. A person in ketosis is getting energy from burning ketones, which are carbon fragments that are created by the burning of the body's fat stores.

There is nothing harmful, abnormal or dangerous about ketosis. Some of the confusion comes from the word ketoacidosis, which is completely different from ketosis. Ketoacidosis is a potentially dangerous condition seen in Type I diabetics.people who cannot produce insulin, when their blood sugar levels are out of control.alcoholics and people in a severe state of starvation. Research shows that ketosis does not cause adverse effects to the heart, kidneys, liver or blood cell functions. Nor is bone health compromised.



Så jeg har prøvd å være i ketose siden slutten av mars.... vært mye av og på , min feil og det er litt tøft synes jeg da....:) Er visst mye greie hvis man klarer å være i ketose hele tiden. jeg blir veldig plaget med hodeoine fordi jeg kommer og går visstnok....

1-2 kilo i uka er enormt mye synes jeg...:)
Lykke til!

Anne
05-07-04, 11:22
Takk for svar, det jo ingen her fortiden:cool::D De fleste er vel på jobb tenker jeg...ikke alle som kan være her da...

Nille
05-07-04, 14:13
Beklager at jeg ikke har vært her før i dag !! Har det litt travelt om dagen !

Viser til svaret jeg ga Anne tidligere, har også svart deg i PM'en ang telling etc !

Du kan gå på induksjon egentlig så lenge du vil/orker. Kjenner flere som har gått på induksjon i flere år. Jeg gikk sjøl i 8-9 mnd. Mange (de fleste jeg kjenner) går på induksjonsregler til de har 10-15 kg igjen til målet sitt.

Det er ikke farlig :) Men kan bli litt kjedelig :o