View Full Version : Linfrø fra ICA må være

Kanutten
22-08-07, 17:41
galt merket.

Det står på pakka jeg kjøpte nettopp:

pr 100 gr
Protein 19.5 gr
Karbs 34 gr
Fett 34 gr
Kostfiber ca 25 gr

Tilsammen blir det ca 115 gr og ikke 100gr. Dessuten blir det jo ca 9 gr karber pr 100 gr !!!!!!:eek::eek: :confused:

Fredrikke
22-08-07, 18:10
galt merket.

Det står på pakka jeg kjøpte nettopp:

pr 100 gr
Protein 19.5 gr
Karbs 34 gr
Fett 34 gr
Kostfiber ca 25 gr

Tilsammen blir det ca 115 gr og ikke 100gr. Dessuten blir det jo ca 9 gr karber pr 100 gr !!!!!!:eek::eek: :confused:

du må trekke fra kostfiber fra karbeinnholdet ( 34 - 25 = 9)

Kanutten
22-08-07, 18:13
du må trekke fra kostfiber fra karbeinnholdet ( 34 - 25 = 9)

Det har jeg jo allerede gjort... linfrø har ikke karber i andre pakker jeg har hatt.

Nille
22-08-07, 18:24
Hvor er det produsert henne da ? Det er EU standard at fiber ALLEREDE er trukket fra på næringsinnhold. Og uansett hvordan du snur og vender på det er næringsinnholdet på pakka helt feil.

Mener også å erindre at man ikke regner karber på linfrø fordi det stort sett går ufordøyd gjennom tarmen. Noen tygger vi jo, men uansett tas det ikke opp...

Næringstabellen sier 0 karber.

Kanutten
22-08-07, 18:32
Hvor er det produsert henne da ? Det er EU standard at fiber ALLEREDE er trukket fra på næringsinnhold. Og uansett hvordan du snur og vender på det er næringsinnholdet på pakka helt feil.

Mener også å erindre at man ikke regner karber på linfrø fordi det stort sett går ufordøyd gjennom tarmen. Noen tygger vi jo, men uansett tas det ikke opp...

Næringstabellen sier 0 karber.

Står ikke på pakka hvor det er produsert, men jeg har sendt en mail til kontoret i Oslo.

Kanutten
23-08-07, 17:16
Fikk mail fra ICA kontoret i Oslo: :)

Takk for at du henvendte deg til oss.

Karbohydratinneholdet på våre linfrø er oppgitt feil. Korrekt innehold skal være 0g. Vi beklager dette og kommer til å rette opp i feilen ved neste nytrykk.

Har du flere spørsmål eller synspunkter er du velkommen til å kontakte oss igjen. Vi hjelper gjerne til!

Vil du vite mer om våre butikker eller få tips på inspirerende oppskrifter, gå in på www.ICA.no (https://epost.sbnett.no/modules/refer.pl?redirect=http://www.ICA.no).

Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt
Tove Jenssen

DA spiser vi linfrøa fra ICA med god samvittighet :D

Nille
24-08-07, 18:28
Flott ! :D