View Full Version : Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose?


turid
15-07-04, 09:49
Jeg er på dag 5 nå og får bare såvidt utslag. 2-3 dager sa legen. Og jeg har ikke gjort noe feil. Spist bare eurodiet og "lovlige" grønnsaker. Kan kroppen bruke lenger tida? Og i såfall opptil hvor lenge?

:cool:

Kristian
15-07-04, 10:21
Såvidt utslag er perfekt ketose det. Det pleier å ta en to tre dager før en kommer i ketose men det kommer jo an på hvor mye karbohydrater du spiste før du startet og det kommer selvsagt an på hvor mye karbohydrater under dietten. La oss nå si at du spiser veldig mye av grønnsaker som har noe karboh. i seg så kan det nok ta en stund og særlig hvis du spiser mye kokte grønnsaker. Mange kommer ut av ketose av å spise fårikål.
Trim og trening er også en faktor for du kommer selvsagt mye raskere i ketose hvis du trener mye.

Anne
15-07-04, 13:22
Jeg er på dag 5 nå og får bare såvidt utslag. 2-3 dager sa legen. Og jeg har ikke gjort noe feil. Spist bare eurodiet og "lovlige" grønnsaker. Kan kroppen bruke lenger tida? Og i såfall opptil hvor lenge?

:cool:Litt utslag er utslag. Det kan bety noe når på døgnet du tester. Jeg ble anbefalt å teste om kvelden før jeg la meg.I tillegg merket jeg at stixen var mørkere jo mer jeg hadde "rørt" meg den dagen, hvor mye vann jeg fikk i meg og hvor mye fett jeg fikk i meg.
Jeg fikk også utslag 5. dagen første gang jeg var i ketose. Litt kortere de andre gangene jeg har vært det, for da har jeg bare vært ute en liten tur og "luftet" meg:D

Jeg synes du er kjempeflink og tror du gjør det helt riktig. Bare fortsett som du holder på.

Spennende å følge deg:)
Lykke til videre, Turid

elian
21-07-04, 13:38
Hvordan tester man ketose??? Er ny her skjønner dere...

Summer
21-07-04, 14:16
Hvordan tester man ketose??? Er ny her skjønner dere...
Du går på apoteket og kjøper ketostix og tisser på dem. Når fargen blir lilla er du i ketose, og det går fra nyansen lys lilla for litt i ketose til mørk lilla når du er i dyp ketose. :)
Det betyr at kroppen din er innstillt på å forbrenne fettet ditt. Dette oppnår du med å kutte ned på karbohydratene og de du spiser skal være lavglykemiske.Og å spise masse proteiner og fett (mest umettede- oljer ol. )

elian
21-07-04, 21:38
Tusen takk for svar! :)