View Full Version : Bakst uten egg?

Babalotta
23-08-07, 17:03
Har bakt både brød, frokostlapper, muffins og disse berømte ziggy-lappene. Men jeg syns alt smaker omelett... :( Finnes det noen som helst måte å få bakt uten å måtte ha egg i? Har lett gjennom oppskrifter, men så vidt jeg kan se er det egg i alt. Forståelig altså, men noen må vel ha forsøkt seg uten. Er egentlig en kløpper på kjøkkenet, men akkurat bakst har jeg lite peiling på, så noen tips/linker/idèer?

safran
23-08-07, 17:13
Varier med krydder! Jeg pleier å bruke kardemomme og kanel, og innbiller meg at jeg sitter og spiser boller.

Tussi jenta
23-08-07, 19:56
Dette lurer jeg på og.

Jeg er allergisk mot egg.

Når jeg har bakt så har jeg brukt banan istedenfor egg, men det funker jo dårlig på ketose.

hegekat
23-08-07, 22:15
Joda, jeg har bakt dette men uten mal bare la i vått hvetekli og linfrø over natta og stekt blir veldig grovt knekkebrød!!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11306

Babalotta
23-08-07, 22:17
Banan? Spesiellt du. Men trolig dårlig løsning om man vil holde seg i ketose ja.

Kommer nok til å forske litt på temaet jeg. Men håper noen kan komme opp med noe. Eg møkklei egg. Og joda, krydrer gjør jeg, men syns den smaken trenger gjennom alt. *humre* Egg må vel kunne betegnes som et biologisk våpen siden det trenger gjennom alt...

Tussi jenta
23-08-07, 22:43
Finnes også eggerstatter, men det smaker virkelig dritt. Heter no eggs.

Banan var i kaker og sånn da. Ikke i brød. Jeg som ikke kan spise egg tror vel ikke det finnes så mye velykka brød for meg og spise, ihvertfall ikke på ketose.