View Full Version : Hjelp! Ang sukkeralkoholer og pastiller
Jeg trodde at sukkeralkoholer skulle man trekke fra på Karbene. Det gjorde jeg på Läkerol pastillene. I den lille boksen med Cactus smak sitter jeg da igjen med i karb per 100 gram ( 55 gram karb, hvorav 54 gram sukeralkoholer). Jeg elsker sånne så har spist tre sånne fra i går morges til nå. Tissa på en keto-stik og fikk ikke utslag!
Er jeg helt på jordet??? Skal ikke sukkeralkoholer trekkes fra???:eek:
Joda sukkeralkoholer skal trekkes fra.
3 drops eller 3 pakker du har spist?
Hehe...tre pakker.... :(
Tror nok ikke det er grunn nok til å gå ut av ketose. Hva annet har du spist de 2 siste dagene da?
jo sukkeralkoholer kan trekkes fra, men mye av pastiller og tyggis uten skukker inneholder kunstig sukker som vi på ketolyse kur ikke skal ha. Sorbiltol å andre
-oler omdannes til sukker i kroppen. det står i boka.
Bedre å venne seg av med den tygginga, det har jeg funnet ut. Viss man erstatter en last med en annen er man like langt........
I går spiste jeg salat med kylling. I salaten hadde jeg kinakål, sopp, cherrytomater og brukte litt olje som dressing. Også spiste jeg krydret svinefilet med salat til, og til kvelds spiste jeg salat med reker og fetaost. I dag har jeg bare spist 7 skiver bacon og ett egg. Hm....prøve igjen senere og tisse på en ny :)
I går spiste jeg salat med kylling. I salaten hadde jeg kinakål, sopp, cherrytomater og brukte litt olje som dressing. Også spiste jeg krydret svinefilet med salat til, og til kvelds spiste jeg salat med reker og fetaost. I dag har jeg bare spist 7 skiver bacon og ett egg. Hm....prøve igjen senere og tisse på en ny :)
Gjør det :) Stiksen skal brukes på kvelden, 2-3 timer etter siste måltid.
Står masse om ketose her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
Det er ikke alle søtningsstoffene vi kan spise så mye av , De som er i Caktus feks. Da er de store ifa bedre.
Starry Eyes
29-08-07, 18:00
Jeg har kjøpt de Extra-pastillene, og fikk omtrent slag da jeg så karbo-innholdet (96g)...men jeg kan altså spise dem da ettersom det er 96g sukkeralkoholer? Yay!
De fungerer jo også bra dersom man skulle bli litt forstoppet av all proteinmaten vi har i oss :D
I Extra-pastillene er det også ulovlige søtningsmidler, sånne som omdannes til glukose i kroppen.
De eneste jeg har funnet med lovlige søtningsmidler er store IFA, også de på apoteket. Fribol, er det det de heter?
Starry Eyes
29-08-07, 19:42
I Extra-pastillene er det også ulovlige søtningsmidler, sånne som omdannes til glukose i kroppen.
Virkelig??? Jeg trodde det bare var sorbitol som var fy-fy jeg :confused:
Hva heter de farlige søtstoffene da?
På esken står det at de inneholder isomalt og xylitol.
Akkurat nå husker jeg ikke, men i alle fall Xylitol og Sorbitol er ikke lov.
så man kan spise store IFA!!!!!???????????
helt lov????????????
Ja, jeg har aldri hatt problem med sticksen etter at jeg har spist store ifa.
hmm... advarsel:
Kjøpte Store ifa idag og kikka på pakken etter 2 pastiller. Det er jo over 15 gram karbo i 1 pakke.
Så dette kan man vell ikke spise!!!!????
Starry Eyes
30-08-07, 15:06
Argh! Skulle ønske det fantes noe som var lovlig, for det er ikke greit å gå på klinern med ketosesmak i munnen...hehe :p
Selvfølgelig hjelper det ikke at jeg røyker heller....
hmm... advarsel:
Kjøpte Store ifa idag og kikka på pakken etter 2 pastiller. Det er jo over 15 gram karbo i 1 pakke.
Så dette kan man vell ikke spise!!!!????15 gram karbo stemmer ikke. Det skal bli 2 g pr 100 gram. 0,6 g pr pakke. Har du trukket fra sukkeralkoholene?
ehh.. nei!! Sukkeralkoholder?
ehh.. nei!! Sukkeralkoholder?
SukkerALKOHOLER - kunstig søtstoff....... Telles ikke som karber
SukkerALKOHOLER - kunstig søtstoff....... Telles ikke som karber
Bare en skrivefeil.. mente sukkeralkoholer.
Ok da vet jeg det!!
de stor ifa dropsene som du får i jorbær/lakris. chilli/lakris ? er det de som er lov?
Jepp. 0,6 karber pr pose.
jeg fant noen på meny som sto på alergi og helse reolen.. drops i 3 varianter 99 g karbs men 99 sukkeralkoholer.. så da står man igjenn med inget..:D :D :D Steike gode.. ikke no søtning som vi ikke kan spise. men jeg fikk litt lufft i magen.. men jeg spiste mer en en....:eek:
Der var også noen glutenfrie salte små kringler.. svin gode mindre en 3 g karbs på hele posen!!Forskjellige andre ting men det har jeg ikke sjekket ut ennda..
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.