View Full Version : Hva var din "ketosemiddag" i dag?
Her ble det en halv posjon Ziggys fløtegrøt med salami til.. Var helt tomt i skapet.. :o
150 gram blomkål og brokkoligrateng , 2 stk grillhamburger av svin , 10 g ketshup, ketose tablett og masse agurkvann.
Totalt 7,5 karber!
Her ble det Kalkunburger med ost, hamburgerdressing og masse salat.
150 g brokkolimos, 150 g blomkålmos med masse stekt torst og en stekt tomat til.
Tussi jenta
06-09-07, 19:54
Her ble det biff og salat.
Men på den dietten her føler jeg at jeg spiser flere middager i løpet av dagen.:)
Idag har jeg spist marinert flintstek. Den var litt salt - tror jeg skal gå for den u-marinerte neste gang. Ved siden av hadde jeg blomkål/brokkoli-mos med litt smør og fløte. Yummi. :lol:
Jamies bakte torsk m/avocado, reker, fløte og ost (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=97299&highlight=Jamies#post97299)
Den forrige var i går. I dag skal jeg ha:
Karen B's varme biffsalat med kremet salsa dressing (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=169127&highlight=%2Akaren%2A#post169127)
I går var det svinekoteletter og broccoli. I dag blir det Torkils hakkebøff med tomatsalat.
Tussi jenta
07-09-07, 16:00
I dag var det blomkål og broccoligraten med ost og bacon strødd over.
Ziggys tomatsuppe.... DIGG!!!! :sikle:
Etter tips fra Gerd og litt egenkomponering ble vår middag sånn idag:
Blandet blomkål, brokkoli, aubergine, squash, løk, fløte, litt creme f i en ildfast form, la lakse filet på toppen og hadde inni ovnen i ca 40 min. mmmmm superdeilig middag. Lagde altfor mye så da holder det til lunsj imorgen og:)
I dag blir det kyllingvinger med salat, agurk og tomat, rømmedressing!
I dag har jeg laget suppe med reker og grønnsaker, nam nam. :p
Ziggylapper med kjøttdeig og masse hot krydder... Norzola og hvitost.
Idag blir det ovnsstekt laks med sitron og persille og creme fraiche + kremet spinat.
Svinestek med blomkålmos, sjysaus, sjampinjong og ørlite surkål:D
Biffbiter med selvmekka fløtesaus, champinjong, løk og paprika. Smakte som stroganoff.
I dag ble det skalldyrsalat med krabbe og masse majones...mmmm
Fisk i form: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14830 :)
Kyllingfilet med grønnsaker.
Stekt laksefilet med rømmesalat og sandefjordsmør :p
Gordon Bleu med salat til.
Kyllingform
Kyllingfilet, brokoli,sopp, bacon,CF, krydderost, og revet ost på toppen.....snadder!:D
Ligger som oppskrift på forumet:)
Et stykke laks marinert med ingefær, hvitløk, chili og sitron. Salat med spinat, tomat, paprika, oliven og feta.
Vi stekte 1 kg Entrecout med masse fett, i små biter, i smør med salt. Dette åt vi sammen med salat. Eg hadde i tillegg smørkokt blomkål, mens mann in hadde ris til :D Godt...og fett!
1 kyllingfilet, s skiver bacon, saus (seterrømme, tine meieri smør og fløte) og salat til... Hadde det samme til lunsj for jeg kom ikke på noe bedre:)
Vi stekte 1 kg Entrecout med masse fett, i små biter, i smør med salt. Dette åt vi sammen med salat. Eg hadde i tillegg smørkokt blomkål, mens mann in hadde ris til :D Godt...og fett!1 kilo entrecote? :eek: Vi sliter med å få i oss 400 gram på deling, vi. Blir ikke det altfor mye protein, i forhold til det kroppen klarer å nyttiggjøre?
I dag (og i går) hadde vi kyllingfileter rullet i diverse krydder, strødd med ost og gratinert i ovnen. Syyyyykt godt.
Tilbehøret var purre, paprika, champignon, blomkål og brokkoli surret sammen og kokt med litt fløte...
I dag hadde jeg hjemmelagede "hamburgere" med salat. Nam
I dag hadde jeg ca 250g kjøttdeig med bitte bittelitt taco krydder i, salat bestående av: salat, agurk og cherry tomater. ost og litt seterrømme.
Jeg tok en lavkarbotortilla og la på ost og kjøttfyll med spinatsaus, de andre spiste vanlig pizza. Veldig godt!
Svigermors fårikål, nam nam. :sikle:
Og restene fikk jeg med hjem, så det blir fårikål i morgen og. :D
1 kilo entrecote? :eek: Vi sliter med å få i oss 400 gram på deling, vi. Blir ikke det altfor mye protein, i forhold til det kroppen klarer å nyttiggjøre?
Hm, ja såg eg glømte noko der :) Vi åt berre halvparten, og masse av "kjøttet" var berre fett, som smelta under tillaging, så det som såg masse ut i begynnelsen var betydelig minka da vi skulle ete det. Det vi ikkje åt hadde vi i ei skål i kjøleskapet, som snack til seinere :)
Hm, ja såg eg glømte noko der :) Vi åt berre halvparten, og masse av "kjøttet" var berre fett, som smelta under tillaging, så det som såg masse ut i begynnelsen var betydelig minka da vi skulle ete det. Det vi ikkje åt hadde vi i ei skål i kjøleskapet, som snack til seinere :)Ja, da skjønner jeg. Fortso liksom ikke at det var så enkelt å få i seg en kilo kjøtt, med tilbehør. :p
Etter tips fra Gerd og litt egenkomponering ble vår middag sånn idag:
Blandet blomkål, brokkoli, aubergine, squash, løk, fløte, litt creme f i en ildfast form, la lakse filet på toppen og hadde inni ovnen i ca 40 min. mmmmm superdeilig middag. Lagde altfor mye så da holder det til lunsj imorgen og:)
Hørtes deilig ut, noterer meg denne :)
Jeg er på dag 7 i kuren, så jeg er ikke så veldig avansert enda.
Har fremdeles nok med å veie/telle karber. :rolleyes:
I dag hadde jeg:
Pepperbiff med 80 gram dampet blomkål/brokkoli og 0.5 dl. sjysaus. :sikle:
Jeg laga tynne strimler av en stor biff. La dette i en marinade av mosa ingefær, chili, hvitløk og olje. Lot det trekke vel og lenge. Surra dette i ei jerngryte (bruker bare jerngryter :rolleyes:) Hadde ferdigsurra sopp, løk, squash, minimais, brokkoli og litt paprika oppi etterpå og lot alt få noen minutter til i gryta. SNADDER!!! Det er lurt å steke soppen først i MYE smør, for den fungerer som svamp :p og da blir det nok fett :D Er vel wok dette kalles?? :o
200gram med kjøttdeig steket i smør
100gram agurk
100gram broccoli
5mm tykk skive med grãdost
1 stor skje med sæterrømme
spiser det nå.. mmmm. Godt etter 1.5 times trening.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.