View Full Version : Kjøttboller/kjøttkaker


nettan
08-09-07, 23:57
er det noen her inne som lager de slanke kjøttboller/kjøttkaker her inne???
står svinefarse? og kjøttdeig..fikk ikke tak i rein svinefarse jeg.. den er vel spedd ut med hvetemel vel? har lyst og lage de men forstår ikke helt hvordan:confused:
Noen som kan hjelpe meg?

Distrea
09-09-07, 00:02
Det er medisterdeig du kan blande med. Ikke så mye av det i butikken nå, men de har som regel på di store. MAXI og Meny feks

Distrea
09-09-07, 00:04
Jeg kjører ett stykke med bacon i hurtigmikseren så det blir deig, blander det også sammen med kjøttdeigen og medisterdeigen. Blir godt :p

nettan
09-09-07, 00:04
tusen takk for svar:)
får se om de har på meny.er de gode syns du?
er ikke medister deig spedd ut med hvetemel da?

nettan
09-09-07, 00:06
da skal jeg prøve det også:)
høres godt ut:)
hvitløkssmør lager du det eventuelt selv?
meieri smør og hvitløk?

Distrea
09-09-07, 00:08
Det er medister farse som er spedd, ikke medister deig.

Jeg krydrer en del, og som sagt med litt bacon er det kjempe godt. Har hatt i ost også innimellom og revet løk. KJEMPE DIGG :)

nettan
09-09-07, 00:10
åja der ser du... lære så lenge man lever...:p
mandag så blir det kjøttboller på meg:D

Distrea
09-09-07, 00:10
Lager ikke kryddersmør selv, men hvis du søker finner du sikkert noen oppskrifter. Bruker bare smør og krydrer med deg jeg måtte ønske akkurat da. Jeg digger chilli... det det går mest av her;)

Kanutten
09-09-07, 14:23
Pleier å kjøpe kjøttboller av kylling jeg. de inneholder 2 karber. De selges på Bunnpris og er faktisk bedre enn vanlige svenske kjøttboller :D

Distrea
09-09-07, 14:28
Kjøttkakene man lager selv er myyyyye bedre en små kjedelige kjøttboller :D men jeg kjøper kyllingkjøttboller som er under en karb i som jeg har i nøden ;)

Kanutten
09-09-07, 14:30
Kjøttkakene man lager selv er myyyyye bedre en små kjedelige kjøttboller :D men jeg kjøper kyllingkjøttboller som er under en karb i som jeg har i nøden ;)

Enig med deg :D Men i nøden spiste fanden kjøpkjøttboller??:rolleyes:

Distrea
09-09-07, 14:33
:p hehe :p Det gjelder å lage opp mange nok av de GODE.... så nødssituasjonene blir sjelden ;)

nettan
09-09-07, 15:40
da skal jeg se etter de på bunnpris slik man kan ta det i nøden.. men jeg skal lage opp mange selv i morgen:)