View Full Version : Medisterdeig?

nettan
11-09-07, 19:45
Finner ikke den medisterdeigen jeg bare medisterfarse:(
vært på meny, ica maks rema. kiwi ovs.. finner bare farse.Når jeg spør så ser de bare rart på meg:(
Ikker står det hvor mye karber det er på pakken på den medisterdeigen heller..
Kjøppte en ferdig pakke med 2 karber i de duger jo men ville helst lagd de selv!
fatter ikke hvor jeg skal få tak i jeg.Eneste plassen jeg ikke har prøvd er mega så jeg får prøve der..

Distrea
11-09-07, 20:01
Nå veit jeg ikke hvor du bor og hvordan butikker det er der, men her på ICA MAXI er det tilbud på medister deig i dag og i morgen. 34,90 kr kiloen. Syns det er heeeeelt merkelig:eek: at butikkene ser rart på deg når du spør etter medisterdeig. Greit at det i norge blir solgt mest av det til jul, men det ER en helt vanlig "vare" ... så ikke ta det tungt det er DE som er rare IKKE du :)

hvor bor du?

nettan
11-09-07, 20:31
jeg bor i ålesund. var på ica i dag jeg og jeg spurte og de hadde bare medister farse

Distrea
11-09-07, 20:39
Ica og ica maxi er vel to forskjellige butikker :( Da har dere ikke Maxi utgaven av Ica, synd.
Er det for å lage kjøttkaker? Du kan fint blande kjøttdeig og bacon. Jeg lager deig av bacon bit, går fint det.

safran
11-09-07, 20:58
Jeg kjøpte prima var hos slakteren igår. :nam:

nettan
11-09-07, 22:12
Prima?? var hos slaktern jeg og spurte, men der hadde de også bare medister farse.. kansje medister deig ikke er vanlig på vestlandet? er jo litt forskjellig fra hvilken kant man kommer fra..:( jeg får vel bare lage av kjøttdeig jeg da..skal det bli no hjemme laget på meg. Blir litt lite fett da men..

nettan
11-09-07, 22:14
Ica og ica maxi er vel to forskjellige butikker :( Da har dere ikke Maxi utgaven av Ica, synd.
Er det for å lage kjøttkaker? Du kan fint blande kjøttdeig og bacon. Jeg lager deig av bacon bit, går fint det.

joda det var ica maxi jeg var på, de hadde masse medister farse men ingen medister deig. jeg får prøve med bacon inni. Kan egentlig ikke spise så mye bacon for jeg hovner slik opp av det, sikkert mye salt i det.. Men jeg skal no prøve vertfall

0,1 tonn
12-09-07, 00:27
Rundt juletider har de ihvertfall medisterdeig på Meny her på østlandet. Når jeg spurte på nyåret, fikk jeg til svar at det ikke ble tatt inn utenom julesesongen. Litt synd for oss lavkarbere, siden dette er ypperlig som basis for kjøttkaker med litt ordentlig mat i.
Ellers kjøper jeg medisterdeig hos den lokale slakteren, men slaktere blir det jo færre og færre av...
For oss som bor i rimelig avstand til Strömstad, kan jeg tipse om at Nordby-senteret (den "gamle" butikken nederst) har hatt medisterdeig hver gang jeg har vært på harrytur

Summer
12-09-07, 00:51
Hva er forskjellen på medisterdeig og medisterfarse da? :uvitende:

Huldr
12-09-07, 03:23
Hva er forskjellen på medisterdeig og medisterfarse da? :uvitende:Åh, det var godt du spurte. Hadde det samme spørsmålet på tunga gjennom hele tråden :p. Jeg har visst forskjellen en gang, men nå ble jeg fryktelig forvirret ...

Jo, forresten, tror det er mel i farsen, pluss evt noen andre ting ... Stemmer det?

Distrea
12-09-07, 09:41
Du har rett, farse er med mel. Ferdig krydret og spedd med sikkert mer ulumskheter enn mel;) Jeg ELSKER FARSEkaker... og det er vel akkurat pga alt det ulovlige i dem:rolleyes:

safran
12-09-07, 09:57
Jeg kjøpte farse hos slakteren, som kunne svare på karbeinnhold i alt jeg kjøpte. Farsen hadde 4,9.

Tjorven
14-09-07, 15:50
heisann, jeg kjøpte medister deig hos slakter, men jeg måtte be dem lage til meg for de hadde ikke ute i disken...

nettan
14-09-07, 17:47
heisann, jeg kjøpte medister deig hos slakter, men jeg måtte be dem lage til meg for de hadde ikke ute i disken...

Å:D :D kansje jeg skal spørre de om det :D viss jeg tørr da..
takk for råd:)

safran
14-09-07, 19:25
Du kan uansett spørre om å få opplyst karbeinnholdet i de ulike produktene. Har de det ikke, bør de skaffe det. Min slakter hadde en gigabok der alle produkter var listet opp.

Nille
14-09-07, 20:09
Deig er som regel uten andre tilsetning stoffer enn krydder (altså kjøtt, fett og krydder), men farse kjøttdeig spedd med bl.a. mel, egg og andre ting....

nettan
14-09-07, 23:19
stefaren min sa at han hadde hørt noen damer hadde pratet om farse og deig på rema i dag så jeg får ta meg en tur til ned og se..

Knubbelubba
16-09-07, 11:38
Hei! Har du hørt hos slakteren da?

nettan
16-09-07, 15:38
Hei! Har du hørt hos slakteren da?

nei jeg har ikke gjort det, skal stikke inn om en i morgen. Når de lager medisterfarse må de jo ha medisterdeig også?
Skal vertfall stoppe innom en slakter i morgen.
De fikk ikke inn på rema før til jul.

Knubbelubba
17-09-07, 13:16
Ja, prøv det! Skulle jo tro de kunne ordne det...:-)

nettan
20-09-07, 18:04
Ja i dag fikk jeg kjøppt meg medisterdeig på slakteren..:) såå glad. Så i kveld blir det laget kjøttboller til den stor gullmedalje:). Litt dyrt da? 90 kr for ett kilo? ikke verre enn at det går:)

Distrea
20-09-07, 19:11
90 kr kiloen er dyrt syns jeg.:eek: men er nok vanlig pris. Dyrt å leve på bare kjøtt og grønnsaker da med slike priser,
Jeg kjøpte noen kilo på MaXI for to dager siden 29,- pr kilo da går det an:)

nettan
20-09-07, 22:01
90 kr kiloen er dyrt syns jeg.:eek: men er nok vanlig pris. Dyrt å leve på bare kjøtt og grønnsaker da med slike priser,
Jeg kjøpte noen kilo på MaXI for to dager siden 29,- pr kilo da går det an:)

Blir sikkert billigere når julen nermer seg og de vanlige matbuttikene får det inn igjenn..
Har rett og slett ikke orket laget de..:(
Lat i dag tror jeg..
Syns heller ikke det så så veldig godt ut??(ikke det at rå kjøttdeig ser så godt ut..) Slanke "kakene " til skaldeman skal vel være 2 deler medister deig og en del kjøttdeig..ja jeg får no bare prøve i morgen så finner jeg no fort ut om det er godt..blir ikke de veldig feite?? jeg er skeptisk men jeg skal prøve.
Lagde kjøttboller på vanlig kjøttdeig som jeg hadde ost i:D det var godt nammm...takk for ideen

Distrea
20-09-07, 22:16
Blir sikkert billigere når julen nermer seg og de vanlige matbuttikene får det inn igjenn..
Har rett og slett ikke orket laget de..:(
Lat i dag tror jeg..
Syns heller ikke det så så veldig godt ut??(ikke det at rå kjøttdeig ser så godt ut..) Slanke "kakene " til skaldeman skal vel være 2 deler medister deig og en del kjøttdeig..ja jeg får no bare prøve i morgen så finner jeg no fort ut om det er godt..blir ikke de veldig feite?? jeg er skeptisk men jeg skal prøve.
Lagde kjøttboller på vanlig kjøttdeig som jeg hadde ost i:D det var godt nammm...takk for ideen

Nå er jo meningen at det skal være litt fettinnhold i de, men syns nå ikke dem blir Så feite jeg... lager dem jo med "bacondeig" også jeg :)
Lykke til når du bare får "ånden" over deg ;)
Husk krydre etter smak, gjerne litt ekstra :p

nettan
20-09-07, 22:17
Nå er jo meningen at det skal være litt fettinnhold i de, men syns nå ikke dem blir Så feite jeg... lager dem jo med "bacondeig" også jeg :)
Lykke til når du bare får "ånden" over deg ;)
Husk krydre etter smak, gjerne litt ekstra :p

takk takk:D
Masse krydder:)

Distrea
22-09-07, 14:58
Hvordan går det med "kakene" dine?
Jeg har lagt av ca 3 kilo deig i dag, bare kjøttdelig, medister deig og masse krydder. Stekte tre og tre,,, de ble kjempe gode.
Skal leve litt skaldemann ekstrem noen dager, se om jeg får tent denne bålet skikkelig:)

nettan
23-09-07, 19:54
Hvordan går det med "kakene" dine?
Jeg har lagt av ca 3 kilo deig i dag, bare kjøttdelig, medister deig og masse krydder. Stekte tre og tre,,, de ble kjempe gode.
Skal leve litt skaldemann ekstrem noen dager, se om jeg får tent denne bålet skikkelig:)

Jepp jeg laget av ett kilo medisterdeig og 5oog kjøttdeig, hadde krydder i å da.
Har ikke smakt de ennda, tar opp så og så mange som jeg spiser før jeg drar på jobb.
Jeg steiker de i ovnen (går fortere) så når jeg varmer de opp igjenn steker jeg de på pannen. lager de ganske så jeg da, liker det best jeg, da blir jeg ikke så kvalm.Viktig og få satt fyr på bålet sikkelig:)
når vi spiser slik som dette etter skaldeman, kan man spise for mye protein da? Jeg spiser ikke grønnsaker.
Håper de "bollene" mine er gode...
Håper du får sikklig fyr på bålet ;)

Distrea
23-09-07, 23:21
Jepp jeg laget av ett kilo medisterdeig og 5oog kjøttdeig, hadde krydder i å da.
Har ikke smakt de ennda, tar opp så og så mange som jeg spiser før jeg drar på jobb.
Jeg steiker de i ovnen (går fortere) så når jeg varmer de opp igjenn steker jeg de på pannen. lager de ganske så jeg da, liker det best jeg, da blir jeg ikke så kvalm.Viktig og få satt fyr på bålet sikkelig:)
når vi spiser slik som dette etter skaldeman, kan man spise for mye protein da? Jeg spiser ikke grønnsaker.
Håper de "bollene" mine er gode...
Håper du får sikklig fyr på bålet ;)

Jeg har spist disse kakene i to dager nå, 1 stk 4 ganger om dagen, de veier ca 100-120 gr.. deler den på midten og har en skive smør i... spiser den kald:p Redd for ikke nok fett... orker ikke begynne å telle så mye proteiner og slikt.... blir bare tullball da... som når man teller kcal.. bare pes:mad:

nettan
24-09-07, 17:06
Jeg har spist disse kakene i to dager nå, 1 stk 4 ganger om dagen, de veier ca 100-120 gr.. deler den på midten og har en skive smør i... spiser den kald:p Redd for ikke nok fett... orker ikke begynne å telle så mye proteiner og slikt.... blir bare tullball da... som når man teller kcal.. bare pes:mad:

Jo det er sikkert sant det, spå lenge man går ned spiller det ikke no rolle..:)
kalde? nei det klare jeg ikke. Varmer de og har vitløksmør til jeg namm:)

Knubbelubba
27-09-07, 17:08
Hvor mye av kakene spiser dere hver dag 3 x 250 gr. ?

Knubbelubba
27-09-07, 17:10
Nei, nå begynner jeg å bli litt snål her. Spør om ting som står over igjen..... Dette kostholdet gjør meg litt kål i hodet.

Distrea
27-09-07, 17:32
Nei, nå begynner jeg å bli litt snål her. Spør om ting som står over igjen..... Dette kostholdet gjør meg litt kål i hodet.

hehe... ikke kostholdet, men FORUMET gør en helt ør i hodet. Vi er jo så forskjellige alle og trenger fosrkjellig :D
Prød deg fram med hva som passer for deg. Mine dager er ganske forskjellige også, en dag kjeeeempe sulten en annen dag ikke sulten i det hele tatt :eek:

nettan
27-09-07, 23:45

Er det samme med meg , noen dager spiser jeg mange andre ikke så mye.
Når jeg lager så lager jeg av 1,5 kilo og jeg har ikke sååååå lenge av de.
Når jeg var hos slakteren i går så sa jeg at jeg skulle ha 3 kilo... så hun rart på meg og sa hva???? skal jeg sette det opp på et firma? hmm frekke og .. nei sa jeg, har kort her jeg...
Lager mitt eget krydder smør jeg og har på de etter jeg har varmet de, så godt atte :)

Distrea
28-09-07, 11:23
Er det samme med meg , noen dager spiser jeg mange andre ikke så mye.
Når jeg lager så lager jeg av 1,5 kilo og jeg har ikke sååååå lenge av de.
Når jeg var hos slakteren i går så sa jeg at jeg skulle ha 3 kilo... så hun rart på meg og sa hva???? skal jeg sette det opp på et firma? hmm frekke og .. nei sa jeg, har kort her jeg...
Lager mitt eget krydder smør jeg og har på de etter jeg har varmet de, så godt atte :)

hehe:o frekke nek... sa hun det!?... hihi... stakkar,,,

nettan
28-09-07, 17:38
hehe:o frekke nek... sa hun det!?... hihi... stakkar,,,

ja ho sa det...må vell innom neste uke også..da blir ho vel lang i panna... Da skal jeg ha 4 kilo... Ler..

Veggpryd
28-09-07, 18:21
ja ho sa det...må vell innom neste uke også..da blir ho vel lang i panna... Da skal jeg ha 4 kilo... Ler..

he he! :lol: :D

Distrea
28-09-07, 19:55
Lang i maska... blir spennede å se om hun tør spørre om det hun helt sikkert tenker. "hva i huleste skal dama med all denne medisterdeigen":D
Blir nok "bare" lang i maska :rolleyes: