View Full Version : Litt usikker på hvor jeg skal starte...


elian
21-07-04, 12:23
Hei!

Jeg er helt ny her, har lite peiling på hva Fedon og Atkins dreier seg om. Jeg vet at begge er lavkarbo-dietter... Ikke stort mer...

Kan noen enkelt forklare meg hva de forkjellige "fasene" går ut på?

Hva kan jeg spise som er enkelt, og som vi til vanlig har i huset, så jeg slipper å handle bare til meg selv hele tiden?

Jeg har sett på atkins.com, men når alt står på engelsk går det litt rundt i hodet mitt.... :confused:

Jeg har også vært på Fedon sine sider, men det er så mye å lese, at jeg ikke henger ordentlig med....

Hvordan startet du? Hva spiste du den første tiden, og hva spiser du nå? Hvor mye har du gått ned, og på hvor lang tid? Trener du i tillegg?

Alt det jeg spør om her står sikkert beskrevet i andre tråder, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal lete, så derfor håper jeg dere det er greit at jeg starter en ny tråd....

Nille
21-07-04, 18:08
Det beste, hvis du ikke har tilgang til bøkene, er å lese her i dette forumet

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270 Her har du reglene til induksjonen. Syns det er forklart ganske klart der.

Hvis du ser under Atkins Kosthold - Induksjonen finner du også en liste over tillatte matvarer og hvor mye du kan spise av det. Står det ikke på listene skal du ikke spise det de første 14 dagene !!! Der er viktig å huske på !

Hvor mye en går det varierer enormt fra person til person. Er ikke mulig å si noe eksakt der. Noen går ned 8 kilo de to første ukene, andre kanskje bare 1,5 ....

Trening er et "must" - du må være i aktivitet uansett om du velger Atkins eller Lindberg. Er du "sofapotet" vil du ihvertfall oppleve mye senere vektnedgang.

Ang Lindberg kan jeg ikke svare deg......:o

Nille
22-07-04, 15:32
Det beste, hvis du ikke har tilgang til bøkene, er å lese her i dette forumet

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270 Her har du reglene til induksjonen. Syns det er forklart ganske klart der.

Hvis du ser under Atkins Kosthold - Induksjonen finner du også en liste over tillatte matvarer og hvor mye du kan spise av det. Står det ikke på listene skal du ikke spise det de første 14 dagene !!! Der er viktig å huske på !
Som svar på din PM om akkurat det jeg har svart på ovenfor, har jeg sendt deg PM'er med alt sammen. Flott om du leser det først, så kan vi svare på spørsmål etterpå. All info ligger allerede i forumet !!

Lykke til :)