View Full Version : Helt greit med sukkerfritt???


elian
21-07-04, 13:27
Hei!

Jeg har alltid trodd at sukkerfritt, JA det kan man fråtse så mye man vil i når man slanker seg... :D

Men etter å ha lest på pakkningene på diverse sukkerfri tyggis, pastiller, sjokolade og andre ting, så ser jeg at de er jo FULLE av karbohydrater!!????? :confused:

er det ikke "sunt" da, for oss som lever på lavkarbo-diett??

Hvis det er sukkerfritt, hvor kommer alle karbohydratene i en tyggis fra da?

Summer
21-07-04, 14:02
Det er ikke allt som kalles sukkerfritt som er sukkerfritt...:rolleyes:
Produsentene mener at om de tilsetter en annen sukkerform som feks. maissirup eller lignende, så kan de kalle det sukkerfritt siden det ikke er sukker i det.. Men det er en sukkerform og gir karbohydrater og er ikke å anbefale å spise.

elian
21-07-04, 21:40
Det er ikke allt som kalles sukkerfritt som er sukkerfritt...:rolleyes:
Produsentene mener at om de tilsetter en annen sukkerform som feks. maissirup eller lignende, så kan de kalle det sukkerfritt siden det ikke er sukker i det.. Men det er en sukkerform og gir karbohydrater og er ikke å anbefale å spise.
Men hvis det er søtet med kunstig sukker da?

Med sånn aspartam o.l ting... Har ikke greie på hva de tingene heter jeg...

Kan man egentlig fråtse i grønnsaker når man går på lavkarbo diett? Hva med skinke, egg og ost?

Nille
22-07-04, 00:11
På Atkins skal du uansett ligge unna "sukkerfrie" - varer som inneholder kunstig søtstoff, de første 14 dagene. Står det ikke på lista over tillatte matvarer skal det ikke spises.

Kunstig søtstoff er velkjent som en "vektnedgangs-stopper". Det finnes veldig mange som reagerer negativt på søtstoffene, spesielt aspartame. MÅ man ha det bør det inntas i små mengder. Det står tilogmed på pakkene med drops og sjokolade at stort inntak kan føre til mageproglemer - det bør jo si noe....

Hva Lindberg sier vet jeg ikke, men sunt er det uansett ikke !