Men det gikk jo ikke an å snu dem!! Røren var nesten flytende, og uansett hvor små jeg laget pannekakene, gikk de helt i stykker når jeg skulle snu dem. Rett før jeg eksploderte!!
Noen som har laget disse og lyktes?
Jeg har prøvet og fikk bare filler jeg og. Det gikk litt bedre med teflon pannen. Jeg har gått over til å lage rømmepannekaker. Mest rømme og egg, litt soyamel og litt sammalt spelt. Men de er fremdeles litt vaskelig å få snudd hele, må stekes ganske lenge før de snus. Altså fremdeles ikke helt ideele pannekaker - men gode!
Jeg vil også vite hvordan man steker hele pannekaker og sender stafettpinnen videre. - Så foresten en tråd før her der de lage soyapannekaker og brukte som tortilla. De folka kan. Men hva er hemmeligheten?
Du kan gjerne ta et ekstra egg i så holder de sammen!
Jeg pleier å ha ca 4 egg, røre i sammalt spelt og soyamel til det blir deig, og så tilsette fløte til den er stekbar. :)
Så foresten en tråd før her der de lage soyapannekaker og brukte som tortilla. De folka kan. Men hva er hemmeligheten?
Ja det er jeg som la ut oppskriften på dem, de var enkle å snu faktisk. Mye lettere enn Lindbergs. Jeg brukte teflonpanne og hadde tilogmed litt olje i....
Lise: ja kan jo heller lage slike. :) Kanskje ikke med spelt siden jeg skal ned i vekt, den kan vel hindre litt...? Blir kanskje for mye karbo? Men jeg kan lage soyapannekakene og tilsette blåbær og splenda feks.
Lurer på hvordan i huleste Lindberg selv har fått til pannekakene??