View Full Version : Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig....


Iset
23-07-04, 16:54
Jeg har denne uken spist kun lavkarbo-mat, masse grønnsaker og drukket masse vann og i det hele tatt vært ganske flink.

Men problemet er at jeg er sulten HELE tiden! Føler blodsukkeret mitt har gått berserk.... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

I tillegg har jeg hatt hodepine og vært svimmel og rar hele uken, føler jeg "svever" på en måte.... Og jeg er tørst hele tiden og tisser og tisser, akkurat som da jeg var gravid.

Føler hodet mitt er satt inn med bomull, og jeg er irritabel og svimete...
Føler meg nesten "full".... Akkurat som om jeg har drukket et par glass vin for mye....

Hva kan dette være? Vet jeg kanskje burde gå til legen, men nå er det jo helg da, må vente til mandag evt...

MHM
23-07-04, 16:57
Høres nå akkurat ut som ketose de første dagene, spør du meg men...??? :confused:

Iset
23-07-04, 17:22
Høres nå akkurat ut som ketose de første dagene, spør du meg men...??? :confused:

Nei det føles ikke sånn... Jeg har jo vært på ketose før, og nå spiser jeg jo mer etter Lindberg enn Atkins, og det kjennes overhodet ikke ut som de to gangene jeg har vært på ketose før.

MHM
23-07-04, 17:38
Hmmm. Dette hørtes rart ut. Er det noe du spiser nå som du ikke spiser ellers? Jeg tenker på følelsen av å være full, at det også kan være en slags allergisk reaksjon. Nøtter? Sukkeralkoholer? Kunstig søtstoff? Enkelte typer grønnsaker/frukt? Forurenset drikkevann i større mengder?

Har du hatt Candida før? Og det kan jo føles som at man er full. Og nå som du er flink kanskje soppen dør og det skilles ut masse toxiner?


Ingen diagnose, bare tankespinneri fra min side. God bedring!

http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_39.gif (http://forum.lavkarbo.no/editpost.php?do=editpost&p=11609#ZSzeb001)

Iset
23-07-04, 17:41
Ja du sier noe der. Jeg har candida! Så det kan jo absolutt være en avgiftningsreaksjon. Men det jeg syns er så merkelig, er at jeg ikke har hatt det slik de andre gangene jeg har levd på lavkarbo.
Jeg blir litt netvøs for diabetes, legen sier jeg ligger i faresonen. :(

cathrine
23-07-04, 17:50
Kanskje du er gravid?....
(Du sier det føles som da du var gravid)
Eller det kan være virus på balansenerven...-vet om mange som har hatt det og de er skikkelig dårlige,svimmle og kvalme og kjenner seg små-fulle:full: .
VI får håpe det ikke er det,for det er veldig langvarig(iallefall har de jeg vet om hatt det leeenge)

Ta deg en tur til legen du,om det ikke gir seg!
Det er vel en legeformidling eller noe i nærheten?
Huff...ønsker deg god bedring!!!!

Klem fra Cathrine :klem:

MHM
23-07-04, 17:53
Jeg blir litt netvøs for diabetes, legen sier jeg ligger i faresonen. :(Men da skulle du jo ikke bli verre av lavkarbo! Men hvis du har veldig høyt insulin (som du sikkert har i.o.m. faresonen for diabetes), så kan det jo bare være at dette insulinet kjører blodsukkeret ditt så lavt nå???

Ellers så har det kanskje ikke noe med kostholdet å gjøre i det hele tatt, hvis du ikke har hatt det slik tidligere. Et virus kanskje?

Amygdala
23-07-04, 17:56
Jeg følte meg akkurat sånn den første uken:confused: Men nå er det over, spiste helt enormt !!!!
Med tanke på candida(dersom dere mener sopp i sjeden da), Har aldri hatt dette før jeg begynnte på Atkins, men etter en uke klødde/svidde det noe skrekkelig. Jeg måtte til legen for å få tabelett for at det skulle gi seg..Var dette utrenskning?????Merkelig iallefall å få det så hissig, når en skulle tro dette hjalp.

Iset
23-07-04, 17:58
Hmm ja det kan være mye, og jeg hadde nok utelukkende trodd dette var pga overgangen til lavkarbo, men som sagt så skulle jeg jo da ha merket det før.

Men jeg tar en tur til legen på mandag og iallefall UTELUKKER noe slikt som diabetes. :)

MHM
23-07-04, 17:59
Var dette utrenskning????? Merkelig iallefall å få det så hissig, når en skulle tro dette hjalp.Ja, dette var utrensing. Soppen "flykter" til hulrom, og ofte da til skjeden. Derfor sier man at et par uker etter oppstart på Candida-diett, så får man en forventet soppinfeksjon i underlivet, som må behandles lokalt. Atkins er jo ingen direkte Candida-behandling, men det hjelper - i.o.m. soppen gjerne vil ha sukker og stivelse! Med Candida (egentlig heter plagen CRC), så menes forøvrig ikke bare sopp i underlivet, men at soppen som finnes naturlig i tarmen blir "overaktiv". Kan gi plager i hele kroppen.

Iset
23-07-04, 18:17
Ja, dette var utrensing. Soppen "flykter" til hulrom, og ofte da til skjeden. Derfor sier man at et par uker etter oppstart på Candida-diett, så får man en forventet soppinfeksjon i underlivet, som må behandles lokalt. Atkins er jo ingen direkte Candida-behandling, men det hjelper - i.o.m. soppen gjerne vil ha sukker og stivelse! Med Candida (egentlig heter plagen CRC), så menes forøvrig ikke bare sopp i underlivet, men at soppen som finnes naturlig i tarmen blir "overaktiv". Kan gi plager i hele kroppen.

Ja jeg har vært svært plaget i flere år. Fikk gjentatte infeksjoner under armene (hissig utslett, var sopp), sopp på tunga, nedentil, ble/blir RUSA av sukker, muskelsmerter, irritbilitet, rennende øyne osv.

Men ja denne dietten sulter jo ut soppen, og når soppen dør, vil den skille ut kraftige "gifter" som påvirker oss i form av feks. kvalme, svimmelhet og generell dårlig almenntilstand. Mon tro om ikke dette kan være noe slikt, men jeg har ikke hatt det før, til tross for candidadietter osv.