View Full Version : Sopp med hvitløksmør? I stedet for kjøtt ...


Knubbelubba
25-09-07, 09:42
Er det greit å spise kantareller med hvitløksmør? i stedet for kjøtt og fisk. Jeg ser at det er stort sett proteiner i sopp. Bare 0.3 karb. i 100 gr. Begynner å bli veldig lei kjøtt.. Noen som har peiling?:rolleyes:

Nille
25-09-07, 10:25
Er det greit å spise kantareller med hvitløksmør? i stedet for kjøtt og fisk. Jeg ser at det er stort sett proteiner i sopp. Bare 0.3 karb. i 100 gr. Begynner å bli veldig lei kjøtt.. Noen som har peiling?:rolleyes:

Sammen med - OK
Isteden for - IKKE OK

Hvor er det du ser at det er stort sett proteiner i sopp ? I Matvaretabellen står det at det er 0.3 gram karber og 3.6 gram protein pr 100 gram......

Det er ikke særlig med proteiner i sopp og kroppen trenger proteiner i en eller anne form.... Minst 1 gram protein pr kilo kroppsvekt pr dag.

Og spiser du ikke en eller arnnen form for kjøtt følger du heller ikke Skaldeman

Knubbelubba
25-09-07, 11:01
Godt jeg fikk svar. Har blingset når jeg har sett på pakken med sopp. Er ikke rart jeg ikke orker noen ting. Spiste det til frokost i dag og i går. Uff og huff..

Knubbelubba
25-09-07, 11:01
Håper jeg ikke har ødelagt noe for meg selv nå da....

Summer
25-09-07, 13:30
Neida, ingenting er ødelagt, du bare fortsetter som du skal du, så går det så bra. :)

Prøv å varier med ulike typer kjøtt. Kalkun, lam, bacon, svinekoteletter, kjøttdeig, kylling, løvbiter av ulikt slag, karbonader osv med ulike kryddere (curry, taco, oregano, hvitløk, urtesalt osv. ), og så kan du lage mange ulike former for fisk ovnsbakt laks, fløtestekt seifilet med brokkoli, steinbitfilet, torsk, osv.

Og så kan du jo ha egg i ulike varianter (souflé, eggerøre, speilegg, omelett -med forskjellig i, kokt egg sammen med skinke, lammerull, osv.).