View Full Version : Bli med på Photobscuras renseuke!
Photobscura
29-09-07, 00:26
Hei, jeg trenger en liten kickstart på kroppen, og skal ta en uka a la "nilling" fra og med førstkommende mandag.
Har allerede fått med meg en liten gjeng, Sprudle, Lokkebiff, BiB, Stinen og Trolljenta.
Vi tar utgangspunkt i Atkins induksjon, men alle er velkomne med sine varianter, poenget er at vi skal spise REN mat, ingen alkohol eller søtningstoffer, hele uka!
Min plan er å spise følgende: Ren fisk, grønnsaker (de som vokser over jorda så klart;)), i tillegg egg og meierismør.
Jeg skal sogar kutte ut kaffen en uke :eek:, det holder hardt, men jeg skal fikse det.
Så vi får rulle opp ermene, fra og med mandag den første oktober (ny uke, ny måned:D) så setter vi i gang!
Denne tråden fungerer da som vitnesbyrd for de som vil delta, her kan vi legge inn maten vi spiser (ikkeno juks!) og erfaringene underveis.
Vel møtt!
Trolljenta
29-09-07, 00:39
Er det noen som har tips til meny for meg første dagen?
Jeg er så j**** fastlåst i tankene mine matmessig for tiden. Nesten ikke noe mat som frister og det føles ut som om alt jeg har laget er blåst vekk fra hodet mitt. I dag begynte jeg dagen med en pose pistasjenøtter (90 gram) og fortsatte gildet med 100 gram freia premium med pistasj :(
Menmen, det skal nok gå fint dette selv om det føles litt håpløst for øyeblikket. Må bare komme i gang..
Ingen alkohol....?! :rolleyes:
Men rødvin, da....
Trolljenta
29-09-07, 01:08
Tør jeg fløte?
Hvis du går ned i vekt når du spiser det, så tør du vel.. Hvis ikke photo er streng og forbyr :p
Jeg kommer nok til å droppe det.. har stått ganske stille så utrolig lenge nå.. Så håper en rensekur kan sette fart på sakene
Photobscura
29-09-07, 01:33
Det må du gjøre som du vil med BiB;) Men det er sikkert lurt å holde mengden lav.
Og jeg skal da klare meg uten rødvin en uke, hehe!
Husk det folkens. Dette er BARE EN UKE! Det er mye dere kan finne ut på den tiden;)
Jeg vurderer å henge meg på ... med
-en helt spesiell rensekur (Robert Gray's)
-kutting av karber - bare ett brød/kornmåltid om dagen (ikke hvetegluten eller gjær)
-selvsagt sukker- og alkoholfritt da.
Og ellers uten noen form for melkeprodukter, siden jeg ikke tåler det.
Skulle gjerne hengt meg på, men skal til sambos bestemor den uka/neste helg. Jeg gruer meg allerede til maten. Dette er en dame som tar maten på tallerkenen min, og blir dødelig fornærmet om jeg ikke spiser. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å holde ketolysekuren da, for ikke å snakke om en renselseuke!
Lykke til alle sammen! Jeg kan henge meg på uka etter, om noen fortsetter da. Jeg trenger å komme ned fra platået mitt.
Jeg er med! På min elendig økonomi-kur, bare egg.
Jeg er som nevnt med!! Og jeg gleder meg!!:D
Jeg kommer til å kjøre slik jeg gjorde i mine "glansdager", altså kjøtt, fett, egg og piiiiiiiittelitt grønnsaker/salat (brokkoli/kinakål)
Er i tenkeboksen ang. kaffen...
Men som du sier Photo, det er bare en uka, og da kan men jammen "peise på"!!!:cool:
Jeg er som nevnt med!! Og jeg gleder meg!!:D
Jeg kommer til å kjøre slik jeg gjorde i mine "glansdager", altså kjøtt, fett, egg og piiiiiiiittelitt grønnsaker/salat (brokkoli/kinakål)
Er i tenkeboksen ang. kaffen...
Men som du sier Photo, det er bare en uka, og da kan men jammen "peise på"!!!:cool:
Det er bare en uke, så kutt kaffen! Koffein forstyrrer kroppen. Du må holde ut 1-2 dager med hodepine, men "no pain, no gain" ;).
Dette blir bra. Jeg kommer til å lokkebiffe. Kjøtt og bare litt grønnsaker. Mye mosjon vil jeg legge til. Ingen kaffe, ingen søtstoff, kanskje ett glass rødvin til lørdagsbiffen. En dag av gangen!
Jaggu skal jeg også bli med! Eneste jeg har å kutte i nå er kaffen med fløte og suketter(blir ille nok det :eek:).... reinere enn det jeg SPISER kan det ikke bli.
Siden jeg ikke går ned, er jeg MED. Det rima :rolleyes:
Jeg spiser, kjøttdeig, kjøttkaker, kylling... alt med smør og krydder, har ikke spist noe særlig grønnsaker, men kanskje det er lurt å legge til litt?...
Litt dårlig å fisk... kanskje jeg får noen ideer av Photo så jeg kan skjerpe meg der:o
Tussi jenta
29-09-07, 09:45
Jeg blir gjerne med jeg og!!
Skal bare spise, fisk, kjøtt, kylling og grønnsaker. Steke mat i meierismør. Men ellers ikke noe annet.
LilleRosin
29-09-07, 10:10
Kanskje jeg også skal prøve å henge meg på. Det jeg må kutte ut i første omgang er TabXtra, AtkinsBar, fløte, rømme, ost og alkohol. Så da spiser jeg bare kjøtt, egg og grønnsaker som vokser over jorda i en uke, så ser jeg hva som skjer. :)
lurer på å henge på jeg også....
Jeg også har lyst til å henge meg på.
Hvis det er noe jeg må kutte så er det fløte og ost og rømme, tenker jeg... Det er det eneste jeg spiser uten kjøtt og grønnsaker (og fett...hehe...)
Når det gjelder kaffe: Det er koffeinen i kaffen som ikke er bra? Det går greit å drikke koffeinfri kaffe, eller?
Koffein fri er vel greit. Kunne ønske jeg likte kaffe uten at den var kamuflert av alt annet jeg :p Gruer meg nemlig litt til... VANN, VANN og atter vann... liker litt smak:o MEN... EN uke skal alt gå! ;) Så er det bare å håpe en uke går så bra et jeg tar neste sånn også:)
Trolljenta
29-09-07, 11:29
Hmm.. kom plutselig til å tenke på at jeg tror det er nå til helgen jeg egentlig skal på fest. Jeg har ikke smakt alkohol siden påske, så da har jeg tenkt til å slå løs håret.. Men jeg kan jo leve etter boken resten av uken og fortsette uken etter.
var nettopp hos legevakten.... fikk vite jeg har lungebetennelse og bihulebetennelse... og fikk så klart medisin... og der er det MASSE sukker i.... så jeg må visst trekke meg de neste 10 dagene....
Trolljenta
29-09-07, 12:59
var nettopp hos legevakten.... fikk vite jeg har lungebetennelse og bihulebetennelse... og fikk så klart medisin... og der er det MASSE sukker i.... så jeg må visst trekke meg de neste 10 dagene....
God bedring.
Men hva gjør sukkeret i medisiner egentlig?
Jeg drikker litervis med pepsi max nå for å lade opp til renseuken.:D
skjønner ikke hva sukkeret har i medisin å gjøre en gang... men ene her står : 14.6g sukker :eek:
Henger meg på her jeg og :)
Spiser nok veldig rent jeg fra før.
Men drikker noen kopper kaffe da.. Men jeg skal slutte med den kaffen jeg da.
Har ikke spist noe søtningstoff eller rømme, fløte ovs... på 2 uker jeg nå:)
Tjo hei detta blir bra folkens :D :D
skjønner ikke hva sukkeret har i medisin å gjøre en gang... men ene her står : 14.6g sukker :eek:
HVorfor skal de dytte det fordømte sukkeret i alt!!
Hva gjør de som har sukkersyken da? må de med ta det?
God bedring :)
takk for det du :)
skal ta en rensekur når medisinkuren er ferdig :)
Photobscura
29-09-07, 14:45
Jeg er sååå imponert og glad over responsen! Nå skal vi vise muskler :visemuskl!
Som jeg sa, så må alle finne sin vei, men om jeg skal sette noen "krav", så er det som sagt at det skal være REN mat! Åltså ikke noen atkinsbarer eller brød bakt med soyaprotein! Presiserer igjen at det er en eneste uke i bunnen for det! Det jeg lærer av en sånn uke er hva jeg tåler og hva som holder meg igjen rent vekttapsmessig. Jeg tror og vet at store mengder meieriprodukter og litt ting med søtstoff stopper opp ting for meg. Jeg tar en uke i første omgang. Om det ikke skjer noe da, så skal jeg ta andre ting i nærmere øyensyn, sånn som tomater f.eks.
Nå skravler jeg i vei her, hehe.. Veldig klar for dette!!
Er det noen som har tips til meny for meg første dagen?
Jeg er så j**** fastlåst i tankene mine matmessig for tiden. Nesten ikke noe mat som frister og det føles ut som om alt jeg har laget er blåst vekk fra hodet mitt. I dag begynte jeg dagen med en pose pistasjenøtter (90 gram) og fortsatte gildet med 100 gram freia premium med pistasj :(
Menmen, det skal nok gå fint dette selv om det føles litt håpløst for øyeblikket. Må bare komme i gang..
Det kunne vært langt verre, Trolljenta!!
Men om jeg skal komme med noen menyforslag, så blir det min meny stort sett kommer til å bestå av, nemlig fisk i alle former (først og fremst laks, fordi den er fetest), og forskjellig tilberedning av grønnsaker, smørdamping, blomkålsstappe/jukseris etc. Har skrevet noen oppmuntrende ideer til egen inspirasjon i bloggen min,
Jeg spiser ikke annet kjøtt enn fisk, men koteletter, kylling (husk at sånn ferdigmarinerte kan inneholde sukker!), fileter etc er jo bra greier.
Mulighetene er fortsatt mange:)
Husk nok fett da ! :)
JEPP!! Om dere har mulighet, så kjøpt også cocosa eller MCT, det er ikke en overhengende nødvendighet, men et godt supplement, og det har i tillegg veldig mye bra i seg! For ketolysefolket, nå er det ekstra viktig å ta ketolysetablettene deres! Jeg har multivitamin bl.a, men kommer nå også til å investere i magnesium, ettersom jeg definitivt kommer til å få et heftig ketosekick...
Hmm.. kom plutselig til å tenke på at jeg tror det er nå til helgen jeg egentlig skal på fest. Jeg har ikke smakt alkohol siden påske, så da har jeg tenkt til å slå løs håret.. Men jeg kan jo leve etter boken resten av uken og fortsette uken etter.
Men du kan jo klare det mandag til fredag:) Og har du ikke drukket på så lenge, så er det sikkert ikke mye som skal til :p Alkoholen kommer nok til å bremse forbrenninga noen dager, men så fort det er ute av kroppen så setter den jo i gang med fettforbrenninga igjen. Det er nok ikke så farlig. For meg som tar meg et glass rødvin eller fem opptil flere ganger i måneden, så føler jeg ikke at det er et stort tap å være en helg eller to uten:)
Lykke til alle sammen:klem:
Photobscura
29-09-07, 14:48
Og god bedring Tuppen:)
Med denne responsen så finner du garantert noen som vil henge på når du er ferdig med medisinene dine!
Tussi jenta
29-09-07, 16:37
Har kjøpt inn en atkins sjokolade og en atkins bar som jeg skal kose meg med i helga. Får passe på nå, også blir det nok en del ost i helga.
Tror jeg må ut og få tak i vitamintabletter på mandag, har ketose tablettene, men får de verste luftsmertene av de. Har cocosa i skapet så må vel ta en del av det hver dag da jeg liker best magert kjøtt, men det smaker ikke godt.
Også kan jeg spise laks hver dag, det er jo veldig godt.
Kan man spise meierismør?
Knubbelubba
29-09-07, 16:49
Jeg er med. Spiser ganske rent jeg også. Kaffen er største utfordringen egentlig, men det skal gå greit.
Ja etter en liten tenkepause går jeg for 0 fløte men Cocosa og meierismør, koffeinfri kaffe får være med, den har fulgt meg hele tiden, også de ukene det har gått så det suste. Begynner å glede meg jeg!!
Photobscura
29-09-07, 17:20
Meierismør er etter min mening et must! :D
Tussi jenta
29-09-07, 17:39
Ok det er bra, for da får jeg i meg fett og!!:D
Gleder meg jeg og, håper virkelig det hjelper på vekta, er så lei av og ikke gå ned i vekt.
Noen som kan legge inn detaljert matoversikt over hva de tenker å spise neste uke. Trenger eksempel til etterfølgelse og inspirasjon.
Når skal dere veie dere? Jeg veier meg i morgen, for da starter en ny uke i Fitday, og jeg vil ha alt klart til mandag.
Tussi jenta
29-09-07, 18:27
Jeg veier meg hver mandag. Så veier meg mandag morgen når jeg starter, også veier jeg meg neste mandag og ser hva jeg har gått ned.
Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg i det hele tatt. Jeg skal begynne å trene denne uken, og da går jeg opp noen kilo vann. Demotiverende.
Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg i det hele tatt. Jeg skal begynne å trene denne uken, og da går jeg opp noen kilo vann. Demotiverende.
Måle da :ja:
Noen som kan legge inn detaljert matoversikt over hva de tenker å spise neste uke. Trenger eksempel til etterfølgelse og inspirasjon.
Kommer til å steke opp koteletter, samt ha kyllinglår liggende i kjøleskapet. Så spiser jeg når jeg er sulten, og jeg kommer til å spise såpass at jeg blir mett. Kanskje jeg slenger på en brokkolibukett eller et salatblad.:rolleyes:
Detaljert var dette vel neppe.... :lol:
Næhh, har ikke målebånd. :o Men skal veie meg likevel, og så vente en måned med å veie meg igjen, det tar så lang tid før vannet er bort (nei, man legger ikke på seg en del muskler ved å begynne å trene, det er ikke derfor vekta går opp, det tar laaang tid å bygge opp selv en kilo muskler).
Lurer på om jeg og skal hive meg på..
Fra mandag av..IALLEFALL kutte ut kunstig søtstoff..
Det er jo bare en uke...Det må jeg jo klare....
Begynner med søtstoff først...:)Altså - å kutte det ut!
Har ikke så fine menyer jeg, så ikke så mye hjelp å få her heller...
Steker opp kjøttdeig, spiser ofte kjøttdeig med smør og forskjellig krydder, egg og bacon innimellom... annet kjøtt... og kjøtt og kjøtt. Nå fikk jeg lyst på ribbe :D
Jeg vil være med fra mandag av! :D
Tenkte å skrive ned hva jeg spiser hvis noen vil ha tips, for jeg tror jeg niller: (spiser aldri noe utenom og drikker kun vann)
frokost: 2 speilegg eller omelett av to egg, 20 gr. paprika, bacon, purreløk/vårløk. Av og til cherrytomater ca 50 gr. 1 ss cocosa.
Lunsj: 100 gr. blandet salat (kinakål, hjertesalat, vestfoldsalat etc) 20 gr. paprika, vårløk/purreløk. Av og til 50 gr. blomkål istedenfor paprika. Hamburgerdressing (kun 4,94 karbo pr. 100) 1 løvsteik. (av og til rester fra middag dagen før)
Middag:
200 gr. bl/brokkoli grateng eller bare blomkål/brokkoli.
200 gr. kylling/laks/koteletter
Kvelds: litt rester fra middag for å få nok karber
Tar alle ketolysetablettene samt er begynt å ta en til ss med cocosa.
Steiker all mat i masse meierismør.
Lykke til, jeg fortsetter som dette fremover også:)
Tenkte å skrive ned hva jeg spiser hvis noen vil ha tips, for jeg tror jeg niller: (spiser aldri noe utenom og drikker kun vann)
frokost: 2 speilegg eller omelett av to egg, 20 gr. paprika, bacon, purreløk/vårløk. Av og til cherrytomater ca 50 gr. 1 ss cocosa.
Lunsj: 100 gr. blandet salat (kinakål, hjertesalat, vestfoldsalat etc) 20 gr. paprika, vårløk/purreløk. Av og til 50 gr. blomkål istedenfor paprika. Hamburgerdressing (kun 4,94 karbo pr. 100) 1 løvsteik. (av og til rester fra middag dagen før)
Middag:
200 gr. bl/brokkoli grateng eller bare blomkål/brokkoli.
200 gr. kylling/laks/koteletter
Kvelds: litt rester fra middag for å få nok karber
Tar alle ketolysetablettene samt er begynt å ta en til ss med cocosa.
Steiker all mat i masse meierismør.
Lykke til, jeg fortsetter som dette fremover også:)
Hvis det er ferdig blomkål/brokkoligraten fra frysedisken er vel ikke det helt lovlig under en renseuke.
For tiden spiser jeg bare skaldemans "slanke kaker" og hjemme laget krydder smør..Sikkert ikke så mange andre som orker det i lengden, men funker for meg da:)
Kaffen kan bli en utfordring men jeg klare det jeg da :)
skaldemann "slanke kaker" ? har jeg gått glipp av noe?? hva er det for noe?
skaldemann "slanke kaker" ? har jeg gått glipp av noe?? hva er det for noe?
Det er kjøttkaker laget av 2 deler medisterdeig og en del kjøttdeig. Kjøttkarer med høyrere fettprosent.
Photobscura
30-09-07, 13:40
Her er det aktivitet, nydelig!
Jeg kan heller ikke legge ut noen menyliste, jeg må improvisere som bare det ettersom jeg er heeelt blakk, og må belage meg på almisser fra samboer.
Jeg måler meg, og jeg gjør det på fredager, så jeg har fem dager å se resultatet på, men jeg vurderer å gjøre det på mandag i stedet for, så jeg får se litt mer reelle resultater.
Woho! Jeg gleder meg (men ikke til å ikke drikke kaffe da, men det er nå som sagt bare en uka).
Her er det aktivitet, nydelig!
Jeg kan heller ikke legge ut noen menyliste, jeg må improvisere som bare det ettersom jeg er heeelt blakk, og må belage meg på almisser fra samboer.
Jeg måler meg, og jeg gjør det på fredager, så jeg har fem dager å se resultatet på, men jeg vurderer å gjøre det på mandag i stedet for, så jeg får se litt mer reelle resultater.
Woho! Jeg gleder meg (men ikke til å ikke drikke kaffe da, men det er nå som sagt bare en uka).
Gleder meg også!... tror jeg gledegruer litt til kaffen... greit å bli ferdig med den!... skal ikke bli for bare en uke... skal bli for 10 kilo!... håper jeg... for det er jo DETTE som skal til for at det løsner for meg. AMEN :)
Kunne ønske jeg bodde i Oslo, for da skulle jeg bedt deg (Photo) til meg noen ganger i uka... jeg kjøpte fisken og du tilberedte den:p NAM
Har nå hatt ei lita uke med mange karber, 60-80 g. Vekta har ikke stagnert, men jeg skal Photobscure igjen fra i morgen jeg også :D
Må passe på å få i meg nok grønnsaker for jeg merker at kroppen blir skjelven og rar hvis jeg får for lite. Nesten som om jeg skal besvime :eek:
Så det jeg lurer på, hva er MAKS karber på Photobscuring??
Skal Nille etterpå, dvs innføre ost og rømme :p
Det er kjøttkaker laget av 2 deler medisterdeig og en del kjøttdeig. Kjøttkarer med høyrere fettprosent.
hmmm...... høres ut som noe jeg vil prøve ..... men problemet mitt er : kan ikke fordra medister....
hmmm...... høres ut som noe jeg vil prøve ..... men problemet mitt er : kan ikke fordra medister....
Masse krydder gjør susen ;)
Du kan jo prøve en "lills variant" isteden (lill er meg ;)) Ta ett godt stykke med bacon, kjør det til deig i stavmikseren, (den lille boksen med kniver i) Bland bacon deig med kjøttdeig og krydder etter smak. Ost er også godt i hvis du tåler det. Stek i passe kaker:) nam
Kan heller ikke fordra medister.....:SPAM:
Med hva med dette salte spekket?? Kan det males sammen med kjøttdeigen for å få nok fett??
Det er jo myyye billigere enn bacon og sikkert mye mer fett :D
Kan heller ikke fordra medister.....:SPAM:
Med hva med dette salte spekket?? Kan det malses sammen med kjøttdeigen for å få nok fett??
Det er jo myyye billigere enn bacon og sikkert mye mer fett :D
men.... bacon er VELDIG godt da NAM
Hvis det er ferdig blomkål/brokkoligraten fra frysedisken er vel ikke det helt lovlig under en renseuke.
Ok, trodde den kanskje var lov. Er begynt å bli ganske lei den så spise den ikke så mye lenger:D
interessant... når jeg er i form igjen skal jeg prøve meg fram :p
interessant... når jeg er i form igjen skal jeg prøve meg fram :p
Bihulebetennelse er det bortimot det værste i hele verden.... (dramatisk nå jeg, men det ER fælt!)
De som ikke har hatt det vet ikke hvor fælt det er, ønsker det GOD BEDRING!!!!!
Photobscura
30-09-07, 16:05
Som sagt, RENE matvarer, ikke noen ferdigvarer, litt av poenget med kuren er ikke bare å få i gang fettforbrenningen igjen, men å bli kvitt litt kroppslig drit. Sist jeg gjorde dette var det helt ekstremt: jævlig ånde, jeg schtinka svette uansett, masse kviser, og svart mens:eek:
Men om dette skulle skremme dere, så kan jeg si at jeg kan gå i tre dager uten å dusje og være relativt aktiv, og jeg lukter ALDRI svette, huden min er som en barnerumpe å regne. Så det er i høyeste grad stor gevinst:)
Når det gjelder mengde grønnsaker så må jeg si at jeg aldri teller karber mer, men å få til grønnsaker til de fleste måltidene (jeg spiser tre-fire ganger om dagen), en god håndfull med enten brokkoli, blomkål eller rosenkål i en eller annen form. I tillegg litt sopp og løk. Men jeg tipper man kan ligge mellom 15-25 avhengig av filosofi og tåleevne. Men ikke vær redd for grønnsakene. En ca håndfull til i hvert fall to måltider burde man klare.
Hehe, jeg kan i det minste komme med noen tips om tilberedning av fisk, Distrea!
Tussi jenta
30-09-07, 16:10
Gleder meg masse jeg og. I det siste så har jo vekta mi gått oppover og magen har bare blitt større og.
Så håper det er dette som skal til for og få vekta nedover og magen mindre.
Hvis dette skulle funke bra og jeg går bra ned i vekt, kan man da fortsette i flere uker?
Som sagt, RENE matvarer, ikke noen ferdigvarer, litt av poenget med kuren er ikke bare å få i gang fettforbrenningen igjen, men å bli kvitt litt kroppslig drit. Sist jeg gjorde dette var det helt ekstremt: jævlig ånde, jeg schtinka svette uansett, masse kviser, og svart mens:eek:
Men om dette skulle skremme dere, så kan jeg si at jeg kan gå i tre dager uten å dusje og være relativt aktiv, og jeg lukter ALDRI svette, huden min er som en barnerumpe å regne. Så det er i høyeste grad stor gevinst:)
Når det gjelder mengde grønnsaker så må jeg si at jeg aldri teller karber mer, men å få til grønnsaker til de fleste måltidene (jeg spiser tre-fire ganger om dagen), en god håndfull med enten brokkoli, blomkål eller rosenkål i en eller annen form. I tillegg litt sopp og løk. Men jeg tipper man kan ligge mellom 15-25 avhengig av filosofi og tåleevne. Men ikke vær redd for grønnsakene. En ca håndfull til i hvert fall to måltider burde man klare.
Hehe, jeg kan i det minste komme med noen tips om tilberedning av fisk, Distrea!
Har ei megagod oppskrift på fisk!!!
Kjøpt tørrfisk i sånn snackspakke. Legg fisken i litt vann og la den trekke en time eller to. Stek den derretter i panna i mye fett og litt løk og hvitløk og annet snadder du måtte like :p
Har ei megagod oppskrift på fisk!!!
Kjøpt tørrfisk i sånn snackspakke. Legg fisken i litt vann og la den trekke en time eller to. Stek den derretter i panna i mye fett og litt løk og hvitløk og annet snadder du måtte like :p
Med mosa tomater til blir det ala baccalao..:D
Takk Photo...!... hva med videokurs?.. hehe... må SÅ hele seansen foran meg lissom :o
Jeg klarer steke seifilet da ;)... men der stopper det også:o
Takk Photo...!... hva med videokurs?.. hehe... må SÅ hele seansen foran meg lissom :o
Jeg klarer steke seifilet da ;)... men der stopper det også:o
Å steke seifileet er ikke bare bare.......:p
Å steke seifileet er ikke bare bare.......:p
hehe... etter mange års prøvelse... har jeg endelig fått taket på det :o :rolleyes:
Photobscura
30-09-07, 16:53
Dette er det enkleste og ikke minst et veldig velsmakende tips.
Tin opp laksefileter, legg dem i folie og strø over salt, pepper og timian eller dill og legg en sitronskive på hver side av fileten, pakk den inn i folien og stek den i 30-45 minutter på ca 225 grader. Det blir VELDIG GODT! Så kan man lage hollandais eller eggemør ved siden av, og grønnsaker så klart. Easy peasy!!
PS: Med mindre du bruker masse smør så er i grunn sei litt i magreste laget. Laks, ørret og makrell er av de feteste fisketypene.
Dette er det enkleste og ikke minst et veldig velsmakende tips.
Tin opp laksefileter, legg dem i folie og strø over salt, pepper og timian eller dill og legg en sitronskive på hver side av fileten, pakk den inn i folien og stek den i 30-45 minutter på ca 225 grader. Det blir VELDIG GODT! Så kan man lage hollandais eller eggemør ved siden av, og grønnsaker så klart. Easy peasy!!
PS: Med mindre du bruker masse smør så er i grunn sei litt i magreste laget. Laks, ørret og makrell er av de feteste fisketypene.
Og siiild !! :o
Spekesild med løk og smør og stekt brokkoli er snadder :o
Photobscura
30-09-07, 17:02
Jeg lker sild:D (særlig rømmesild :sikle:) men jeg var ikke klar over at den var særlig feit?!
Sild er feitere enn både laks og ørret....:o
Bare beina som er hinder!! :D
Photobscura
30-09-07, 17:10
Aha! Da lærte jeg meg noe nytt i dag også! Må jo nesten kjøpe inn sild, da, så vidt jeg mener så er dety billig også! Men da blir det ikke sild og potatis som jeg er vant til fra jeg var liten.
Aha! Da lærte jeg meg noe nytt i dag også! Må jo nesten kjøpe inn sild, da, så vidt jeg mener så er dety billig også! Men da blir det ikke sild og potatis som jeg er vant til fra jeg var liten.
Sild og poteter er snadder, men sildesuppe spyr jeg av....:eek:
Photobscura
30-09-07, 19:53
Sildesuppe?? :eek:!! Har jeg aldri hørt om, høres nasty ut. Har du smakt Janssons frästelse? Forferdelig.
klar som ett egg jeg da :D:D
klar som ett egg jeg da :D:D
MEG... åååå.... siste søtekaffemedfløte her hos meg nå:D
MEG... åååå.... siste søtekaffemedfløte her hos meg nå:D
Lykke til i morgen :D
Lykke til i morgen :D
Takk det samme... blir nok litt hodepine på oss!, men vi som er så tøffe tåler jo det!
Denne tråden har kommet til side 4 FØR vi en gang har startet :D
Trolljenta
30-09-07, 23:06
Jaja, jeg er klar.. Jeg begynner morgendagen med kyllingfilet og brokkolimos eller noe sånt, så får jeg ta resten derfra...
Jeg er også klar, snart... Må bare spise opp risengrynsgrøten... :lol:
Photobscura
30-09-07, 23:22
Jeg har skeia ut med fyll, Ziggys rømmegrøt med smør, kanel og splenda, nøtter, lavkarbopannekaker, litervis med kaffe og littegrann eggedosis med splenda.
Selv om dette er relativt lovlige greier så er kroppen min en smule vannfyllt og prompete. Gleder meg til i morgen, ja!
Trolljenta: Høres ut som en bra start!
Lykke til alle sammen :goodluck:
kroppen min en smule vannfyllt og prompete.
Åh ja... Uh... Fingrene kjennes boblete og jeg har merker etter sokkene, helt klart vannfyllt. Føles ikke bra!!! Blir URDIGG om tja, 48 timer å sitte å kjenne forandringene som inntar kroppen!!! Gleder meg!!
Jeg må også ønske alle LYKKE TIL!!!! :klem:
Dette blir BRA folkens!!;)
Trolljenta
01-10-07, 01:03
Gleder meg til å komme i gang jeg også nå. Føler meg så utrolig feit i dag :(
Nå er det natta her og ny uke med nye muligheter i morgen :D
ville bare stikke innom og ønske alle sammen lykke til!! dette klarer dere alle sammen!!
kanutten : I know... men takk gud for medisinen!
Tussi jenta
01-10-07, 07:43
God morgen!! Her er jeg klar for start.
Vekta viste opp 400 g i dag, gikk opp like mye forrige uke og, så dette trengs virkelig. Så vekta i dag er 79,2 kg.
Frokosten i dag ble 1,5 ss cocosa, skinke og agurk.
Må ut og handle grønnsaker, i kjøleskapet nå er det bare agurk og blomkål.
God morgen!
Her har dagen startet med en stor kopp VANN:D
når jeg bare blir litt sulten skal jeg ha 150 g kjøttdeig i smør.
Ha en god start dere :blomster:
LilleRosin
01-10-07, 08:42
Jeg får prøve så godt jeg kan å henge meg på. Hvor slavisk det blir vet jeg ikke ennå. Jeg vet bare at jeg skal prøve å skjerpe meg en uke. Holde meg unna kunstig søtstoff, rømme og fløte. Så tar jeg det derfra. :D
Vekten i dag viste 89,7.
Frokosten skal snart inntas. Det blir 2 kokte egg i dag.
Knubbelubba
01-10-07, 09:00
Startet dagen med kotelett og meierismør (kanskje noe salt, men sommerkoteletter var på tilbud her tidligere) og endel vitamintabletter, men i dag UTEN KAFFE!! Kaffe skal også ut av mitt liv, hvis jeg går ned nå denne uken...
tvi tvi alle dere som er nå strenge med dere selv...håper det hjelper da---skal bli spennende å se...
Photobscura
01-10-07, 11:30
Hei hei! Her er kjøleskapet nærmest tomt, samme med lommeboken, så dette kan bli litt vanskelig utover dagen. Men jeg har startet dagen med en omelett av tre egg, litt løk og tunfisk. Har så langt drukket halvannen liter med vann!!
Har lettere hodepine, men ikke noe å klage over. Kaffekoppen til sambo friiiistaaaa!
Jaaaa!
Etter en kjempesprekk i helga blir jeg også med. Men kutter ikke kaffen altaå.
Så startet dagen med to egg med 25 gram kjøttdeig kokt i mikro og nesten 1 liten vann med litt sitron i. Og lunsj salat med cherrytomat, agurk, isberg, og kjøttdeig. Glemte helt å ta cocosen til frokost men tar den til kveld. Skal bruke minimalt med fløte og rømme tenkte jeg. Smør å stek i bør jeg jo bruke. Og middagen blir det salat med reker....hva med majonesen?
Vel1 Lykke til til dere andre også. Måtte hell og lykke bli med oss og de ekstra "dissene" bli hengende igjen denne uken!
Photobscura
01-10-07, 13:54
Jeg holder en knapp å majones foreløbig. Spiser kun den med ren olje i (ikke soya eller andre varmpressede). Man kan kjøpe en med kaldpresset raps på Lidl.
Lunsjen ble tre egg med majo;) Litt squash og noen cherrytomater. Må få tigga penger til matshopping av samboer i kveld...
Starte dagen med 2 kjøttkaker ala skaldeman.. lunsh det samme bare 3 st .. rar jeg men jeg blir ikke lei heller.. Hadde seff hjemmelaget krydder smør på :D.
Dagen går bra den :).
Klart meg uten kaffe også:D Ikke no prob det nei :)
Skal bli spennende og se om det setter fart på bålet mitt :)
Eneste forandringen er de få koppene med kaffe jeg drikker til vanlig. Så detta går strålende :D.
Dette klare vi alle sammen :D STÅ PÅ !!:klem:
Trolljenta
01-10-07, 14:14
Jeg holder en knapp å majones foreløbig. Spiser kun den med ren olje i (ikke soya eller andre varmpressede). Man kan kjøpe en med kaldpresset raps på Lidl.
Lunsjen ble tre egg med majo;) Litt squash og noen cherrytomater. Må få tigga penger til matshopping av samboer i kveld...
Hva heter den? Eller har de bare en majo på Lidl?
Trolljenta
01-10-07, 14:16
Starte dagen med 2 kjøttkaker ala skaldeman.. lunsh det samme bare 3 st .. rar jeg men jeg blir ikke lei heller.. Hadde seff hjemmelaget krydder smør på :D.
Dagen går bra den :).
Klart meg uten kaffe også:D Ikke no prob det nei :)
Skal bli spennende og se om det setter fart på bålet mitt :)
Eneste forandringen er de få koppene med kaffe jeg drikker til vanlig. Så detta går strålende :D.
Dette klare vi alle sammen :D STÅ PÅ !!:klem:
Hvordan lager du kryddersmør?
Hallo... etter å ha vært fraværende både fra forum og lavkarbo en god stund, hiver jeg meg med i renseuken.. Trenger en knall start for å finne motivasjonen igjen..
Det som blir utfordringen er å av-sukre seg.
Og ikke erstatte søthungern med søtstoff..
Brunsj:
Eggerøre av 3 egg, skinke, jarlsberg, vårløk. stekt i masse smør.
Drukket vann til.
Nå skal jeg ut å rusle meg en tur..
er også nyskjerrig på kryddersmøret :D høres så godt ut !!
Endelig i gang. Frokost/lunsj ble en litt dårlig planlagt salat med reker., masse reker. Hadde sett for meg kotelett, men men. Nå er det middag på gang. Kyllingvinger. Føler meg allerede mye bedre. Det er godt å komme i gang. Lykke til alle sammen! Dette kommer til å bli bra :cool:
Nå er lunsjen inntatt, ble en slankekjøttkake 125 g delt på to med smør og bacon inni. digg. Drukket litt over to liter vann så lengt i dag. Dette går strålende! (med stålånde:eek:)
Middag blir 100g bacon og ett egg.
når jeg ser jeg skriver det jag spiser... ser det så lite ut!?
Kjøpte 6 kilo ribbe i dag!!,,, den er krydret og ligger klar til steking i morgen. Det GLEDER jeg meg til RIBBE er digg :D
Photobscura
01-10-07, 15:28
Hodepinen er til stede! Vet ikke om det er ketosen eller mangelen på kaffe. Den er ikke kjempeplagsom da, skal på bandøving i kveld, så det er jeg glad for. Har mer eller mindre vært i ketose siden februar, men måler meg sjelden. Skal tisse på en pinne i morgen.
[quote=Trolljenta;343864]Hvordan lager du kryddersmør?[/q
Jeg syns det er godt da...kryddersmør lager jeg bare litt på gefilen...
Bruker meierismør som har stått temperert (lager en liten skål om gangen)
litt paprikakrydder
litt cayenne pepper
litt sterk karri
rører det sammen og setter det i kjøleskapet jeg syns det er godt da :D
Man må nesten bare smake til med krydder selv, og hva man liker
Juhu alle i hopan!!
Godt å se dere er godt(?) igang!! ;)
Jeg er òg fint i siget her.
Dagen ble plutselig annerledes da jeg ble oppringt imorges med spm. om å komme på jobb. Jeg sa seff ja, og avgårde med meg. Fikk stekt meg 4 egg som jeg spiste som frokost og lunsj.
Har drukket nesten 3,5 liter vann so far(!) samt 3 kopper grønn te, og nå har jeg kjøpt koffeinfri kaffe som nytes. Jeg bare må ha kaffesmaken liksom. Men at koffeinen er borte, merkes... Hodepinen som sitter overalt fra nakken og frem i panna siger innpå meg... Uh...:(
Men jeg står han av, og det gjør dere også, sant!!!? :spent:
Tror jammen jeg hiver meg på sammen med dere jeg! Hvis det ikke er for sent? Begynner jo noen timer etter alle andre da, men kan jo fortsette noen timer lengre i den andre enden! :D
Etter sprekk i helga er det dette jeg trenger nå tror jeg!! Reiser ut og handler straks! :)
ble ikke tur, men slengte på en trenings DVD, lett forbrenning.. sitter her svett og sliten, skal hoppe i dusjen å så er det middag..
hmm... sambo og lillmor skal spise kjøttsuppe, rester fra i går.. hvor mye karber kan det være i selve suppe kraften så lenge jeg ikke spiser grønnsakene?? Den ble så rå god..
kan ha oppi bare kjøtt og kokt blomkål.. ?????
drukket bare 1 liter vann til nå.. :o
Juhu alle i hopan!!
Godt å se dere er godt(?) igang!! ;)
koffeinen er borte, merkes... Hodepinen som sitter overalt fra nakken og frem i panna siger innpå meg... Uh...:(
Men jeg står han av, og det gjør dere også, sant!!!? :spent:
Dette går som det suser...:D
Koffein fri kaffe går greit??
Gjør det det så skal jeg løpe og kjøpe det og ha med på jobb :D.
Lykke til med hode pinen:eek: god bedring:)
Koffein fri kaffe går greit??
:ja:
vondt i ryggen, på nyrevondt-måten. Kjenner igjen følelsen fra tidligere. Prøver å drikke vann, men hjelper ikke. Er det kroppen som renser seg så veldig at jeg får vondt, eller hva? Har ikke denne typen vondt når jeg spiser karbo-mat
Min hodepine også... mangel på koffein, går over om et par dager;)
Skulle jo være med jeg også, men glemte heeelt av at det er jo nå til helga jeg skal på min ØLTUR!!! Nytter ikke Nille i forkant, vil ikke risikere å bli dausjuk i Irland når uvant mat og øl inntas :o
Skulle jo være med jeg også, men glemte heeelt av at det er jo nå til helga jeg skal på min ØLTUR!!! Nytter ikke Nille i forkant, vil ikke risikere å bli dausjuk i Irland når uvant mat og øl inntas :o
hehe... tenk å glemme slikt :eek:
Hvis jeg går ned noe denne uka fortsetter jeg neste, så du får sikkert noen å "tråkke" med :)
hehe... tenk å glemme slikt :eek:
Hvis jeg går ned noe denne uka fortsetter jeg neste, så du får sikkert noen å "tråkke" med :)
Høres flott ut!! Får sikkert noen ekle irske karber som legger seg på kroppen...:p
Høres flott ut!! Får sikkert noen ekle irske karber som legger seg på kroppen...:p
jaja... bare pass på at du har det moro så er det verdt det ;)
jaja... bare pass på at du har det moro så er det verdt det ;)
Skal det, er blitt en kløpper på å hengsle knea alle veier :rolleyes:
Tussi jenta
01-10-07, 19:54
Hodepine her og. Men formen er ikke helt bra her, sliter både med allergi og forkjølelse nå.
Lunsj i dag ble laksefilet stekt i smør og blomkål med smør.
Middag ble kyllingklubber.
Og nå til kvelds blir det nok blomkål og sopp med smør.
Har drukket masse vann.
Kan man drikke te så lenge det ikke er koffein i den?
Det har da skjedd noe i dag og for jeg er sår i ræva allerede.
LilleRosin
01-10-07, 20:33
Hodepine ja. He he.
I dag har det blitt 2 kokte egg til frokost.
Kyllingfilet + salat til lunsj.
Svinekotelett og blomkålstappe til middag.
Ett kokt egg til kvelds.
Drikke: Masse vann (ca. 3 liter)
Høres det greitt ut?
I dag har det blitt 2 kokte egg til frokost.
Kyllingfilet + salat til lunsj.
Svinekotelett og blomkålstappe til middag.
Ett kokt egg til kvelds.
Drikke: Masse vann (ca. 3 liter)
Høres det greitt ut?
Dersom du blir mett, er det greit. Og litt lite fett. Ellers greit ja!:)
LilleRosin
01-10-07, 20:42
Dersom du blir mett, er det greit. Og litt lite fett. Ellers greit ja!:)
Jeg må legge til at både kotelett og kyllingfilet er stekt i mye meierismør. Jeg hadde også meierismør i blomkålstappen. I tillegg så har jeg spist en spiseskje cocosa fett. ;)
Og jeg har vært mett ja.
Jeg må legge til at både kotelett og kyllingfilet er stekt i mye meierismør. Jeg hadde også meierismør i blomkålstappen. I tillegg så har jeg spist en spiseskje cocosa fett. ;)
Og jeg har vært mett ja.
Da er det bare å pei.... Nei jeg mener: kjør på!!;)
LilleRosin
01-10-07, 20:47
Da er det bare å pei.... Nei jeg mener: kjør på!!;)
He, he. Da fortsetter jeg slik en stund.
Begynner neste uke jeg....mensen denne uka, og 12 (++) timers vakter på jobb,..,..
Er ikke de frosne grønnsakene bare nettopp frosne grønnsaker? Og jeg som hadde tenkt å gå over til frosne fordi det er mye enklere.
Jeg er forresten med på en renseuke. Sukk. Jeg har ikke gått ned siden de to første ukene, har stått stille i over en måned. Selv om jeg er i ketose hele tiden og ikke har skeiet ut i det hele tatt. Veide meg idag, og har gått opp igjen.
Hulk!
Er ikke de frosne grønnsakene bare nettopp frosne grønnsaker? Og jeg som hadde tenkt å gå over til frosne fordi det er mye enklere.
Frosne grønnsaker er greit, men gratengen er ikke greit!
Hei, jeg vil også være med!
Jeg har ikke vært på nett på noen dager, og jeg så ikke tråden før nå. Jeg har spist årets første hjemmelutede lutefisk:D dag, med bacon og surkål, så det er ikke så ille.
Jeg tar meg den frihet og henger med på resten av uken, men kaffefri???
Skal virkelig prøve, jeg har høstferie med barna og er hjemme, så deler av dagen burde det gå bra.
Jeg har veiing søndag morgen, så nå blir det fisk, fisk og litt kjøtt resten av uka. Jeg har 8 kilo igjen til jubalov, men det hadde vært gøy å se det " magiske" tallet på søndag.
Lykke til alle sammen...:)
Photobscura
01-10-07, 22:34
Hva heter den? Eller har de bare en majo på Lidl?
Vitakrone heter den!
De som vil holde på kaffen må gjerne det, jeg har aldri gått uten, eller i alle fall ikke siden jeg var seksten, så dette kan bli spennende!
Hadde litt spenningshodepine tidlig på dagen, ellers vil jeg si at min første dag har gått smertefritt, luften er alt ute av magen, og jeg spiste en fantastisk middag.
Her er listen fra i dag. Har ikke skrevet opp cocosaen og kosttilskuddet som jeg alltid tar hver dag:
Frokost: Omelett av tre egg, litt løk og ca en halv boks tunfisk
Lunsj: Tre kokte egg med majo
Mellom: Speilegg av to egg
Middag: To laksekoteletter godt stekt sammen med brokkoli, rødløk, blomkål, squash stekt i maaasse smør med pepper, salt og spisskummen. Nam!!!
Ellers: En kopp grønn te på kafé, sikkert fem liter vann:eek:
Trolljenta
01-10-07, 22:41
I dag har jeg spist
Frokost: Kyllingfilet og brokkolimos
Middag: Stekt kjøttdeig, løk, champignon i smør med blandet salat , 2 cherry + + en god spiseskje sæterrømme + udos
Mellom: 50 gram ost
Kvelds: 100 gram babybel... Jeg skulle egentlig lage meg shakshuka til kvelds, men det ble plutselig ikke noe av pga et øyeblikk med svarte tanker...
Trolljenta
01-10-07, 22:45
Vitakrone heter den!
De som vil holde på kaffen må gjerne det, jeg har aldri gått uten, eller i alle fall ikke siden jeg var seksten, så dette kan bli spennende!
Hadde litt spenningshodepine tidlig på dagen, ellers vil jeg si at min første dag har gått smertefritt, luften er alt ute av magen, og jeg spiste en fantastisk middag.
Her er listen fra i dag. Har ikke skrevet opp cocosaen og kosttilskuddet som jeg alltid tar hver dag:
Frokost: Omelett av tre egg, litt løk og ca en halv boks tunfisk
Lunsj: Tre kokte egg med majo
Mellom: Speilegg av to egg
Middag: To laksekoteletter godt stekt sammen med brokkoli, rødløk, blomkål, squash stekt i maaasse smør med pepper, salt og spisskummen. Nam!!!
Ellers: En kopp grønn te på kafé, sikkert fem liter vann:eek:
Da skal jeg kjøpe den majoen i morgen. Jeg klarer ikke smaken av rapsolje, så håper ikke den smaker raps.
Egg til den store gullmedaljen hos deg i dag altså
Photobscura
01-10-07, 22:48
Da skal jeg kjøpe den majoen i morgen. Jeg klarer ikke smaken av rapsolje, så håper ikke den smaker raps.
Egg til den store gullmedaljen hos deg i dag altså
Synes den smaker helt greit!
Og så er den billig!
Egg, ja! Det er en økonomisk greie, hehe. Men nå har jeg fått handla inn litt mer mat:D
Trolljenta
01-10-07, 23:21
Tenkte å kjøpe lammekjøttdeig i morgen.. Noen som har forslag til noe godt jeg kan bruke det til?
Hodepinen slo plutselig ned.. ketosen gjør sitt inntog regner jeg med.. i morgen tisser jeg på sticken.. Kryper nå i seng..
Flinke damer.. iberegnet meg selv.. :)
håper dere kommer dere bort fra hodepinen i dag! kjekt å følge med på dere..
hyper: vi kan ta det om en uke eller to :)
stå på folkens!!
LilleRosin
02-10-07, 07:47
Startet dagen med å gå på vekten. Det lyste ett nytt tall mot meg, så det var kjekt. :D
Har spist 2 kokte egg til frokost.
Tussi jenta
02-10-07, 08:29
Har skikkelig hodepine! Tror kroppen min er treig, for kjenner jeg fortsatt har vann i kroppen og magen er fortsatt oppblåst, men er jo litt bedre fra i går.
Så da er det bare og kjøre på, går jeg ned i vekt med det her, så skal jeg fortsette en god stund og.
Frokost blir laksefilet, paprika, agurk, cocosa og vann og grønn te.
Jeg må bare våkne først.:)
Startet dagen med å gå på vekten. Det lyste ett nytt tall mot meg, så det var kjekt. :D
Har spist 2 kokte egg til frokost.
Så bra! ... Gjorde det jeg også :o her var det OPP 400 g fra i går:mad:
Går jeg ikke ned denne uka, veit jeg ikke HVA jeg skal gjøre mer.
Frokost i dag ble 150g kjøttdeig med 30 g smør. 8 dl vann:D
Slapp av med vekta folkens!! Prøv å hold dere til en (eller to) veiinger denne uka. Og iallefall nå i starten!! La nå de stakkars kroppene deres få sjansen til å henge med i svingenen...
LilleRosin
02-10-07, 09:22
Går jeg ikke ned denne uka, veit jeg ikke HVA jeg skal gjøre mer.
Dette skal gå bra! :klem:
LilleRosin
02-10-07, 09:23
Slapp av med vekta folkens!! Prøv å hold dere til en (eller to) veiinger denne uka. Og iallefall nå i starten!! La nå de stakkars kroppene deres få sjansen til å henge med i svingenen...
Jeg tenker ikke så mye på vekta fra dag til dag, men jeg veier meg hver dag, så regner jeg ut gjennomsnittelig for hele uka på søndag. Dette blir mest riktig for meg. Så det er først på søndag jeg vet hvor mye jeg egentlig har gått ned. ;)
Jeg veit jeg veit :o... hehe... hive vekta?
takk for trøst :klem:
Ok. Dag to. Ja, jeg er kvalm. Kvalm kvalm kvalm. Har tvingt i meg litt mat, fordi det pleier og hjelpe. Maten sitter likevel øverst i strupen, føles det ut som. Phyo. Vet det er den "gode" kvalmen som kommer i begynnelsen før kroppen får tenkt seg om. Jeg gidder ikke nevne hodepine, fordi den er forsvinnende lite merkbar og tror nok det er andre som har den mer.
Frokost: Ommelett med skinke og litt Philadelfia ost. Skjønner raskt at jeg må finne på noe annet enn egg dersom dette skal være noe fremtid.
Lunsj er nemlig også; Omelett med skinke og litt Philadelfiaost.
Er på jobb med dårlig tid på morgene. Omelett er raskt å lage.
Vekt i morges; 76 kg =) (72 kg var jeg da jeg hadde det så bra i sommer, før min 3 mnd lange spise-periode) Trodde den ville vise kanskje 98 kg, so much for selvinnsikt. Sukker gjør meg feit i hodet i første omgang. 76 er jo ingen ting å grine på nesen for.
Kjenner meg boblende. Bobler så jeg nesten får tårer i øynene. Dette er så godt. Lykkerus. Hvorfor har jeg ikke klart dette igjen før nå? Må huske denne følelsen!! Huske at tankekaoset har lagt seg. At jeg ikke ser meg selv i speilet hele (!!!) tiden. At ikke magen blåser seg opp.
Deilig
Ok. Dag to. Ja, jeg er kvalm. Kvalm kvalm kvalm. Har tvingt i meg litt mat, fordi det pleier og hjelpe. Maten sitter likevel øverst i strupen, føles det ut som. Phyo. Vet det er den "gode" kvalmen som kommer i begynnelsen før kroppen får tenkt seg om. Jeg gidder ikke nevne hodepine, fordi den er forsvinnende lite merkbar og tror nok det er andre som har den mer.
Frokost: Ommelett med skinke og litt Philadelfia ost. Skjønner raskt at jeg må finne på noe annet enn egg dersom dette skal være noe fremtid.
Lunsj er nemlig også; Omelett med skinke og litt Philadelfiaost.
Er på jobb med dårlig tid på morgene. Omelett er raskt å lage.
Vekt i morges; 76 kg =) (72 kg var jeg da jeg hadde det så bra i sommer, før min 3 mnd lange spise-periode) Trodde den ville vise kanskje 98 kg, so much for selvinnsikt. Sukker gjør meg feit i hodet i første omgang. 76 er jo ingen ting å grine på nesen for.
Kjenner meg boblende. Bobler så jeg nesten får tårer i øynene. Dette er så godt. Lykkerus. Hvorfor har jeg ikke klart dette igjen før nå? Må huske denne følelsen!! Huske at tankekaoset har lagt seg. At jeg ikke ser meg selv i speilet hele (!!!) tiden. At ikke magen blåser seg opp.
Deilig
:heia::heia::heia: hurra... god følelse! hold på den :klem:
Det skal jeg! Denne gode gode følelsen som bare blir bedre når kvalmen legger seg om 1 - 4 dager.
:D
Tenkte å kjøpe lammekjøttdeig i morgen.. Noen som har forslag til noe godt jeg kan bruke det til?
Lammeburger, nam nam ;)
Deilig
Denne gode gode følelsen som bare blir bedre når kvalmen legger seg om 1 - 4 dager.
:D
HERLIG å lese Stinen!!:) Som sagt: Dette går veien!! :heia:
Tror det.- Føler meg positivt innstilt og motivert. Alle dere her inne på forumet skal ha stor takk! Det er veldig motiverende når jeg vet at dere følger med.
Trolljenta
02-10-07, 10:35
Lammeburger, nam nam ;)
Har du en oppskrift? ;)
Knubbelubba
02-10-07, 11:42
Dagen i går gikk kjempefint! Stekte opp 2 kg. med Skaldman`s slankekaker. Klarte meg fint uten kaffe, drakk grønn te i stedet! Trimmet i 1 time i går og etter det var hodepinen vekk! Gleder meg til å se på vekten til mandag. Kan kjenne at klærne sitter litt løsere i lårene, men vekten viste ingenting i går, men det er jo ganske vanlig har jeg lest her i forumet. Stå på folkens!! Ha en fin, fin dag!
LilleRosin
02-10-07, 12:15
Nå har jeg spist svinekotelett og litt salat til lunsj. Ble ikke helt mett. Jeg sitter på jobb, og det er lenge til jeg skal hjem å spise middag. Hva kan man spise i mellomtiden da? Ikke mye å velge mellom her. :rolleyes:
Nå har jeg spist svinekotelett og litt salat til lunsj. Ble ikke helt mett. Jeg sitter på jobb, og det er lenge til jeg skal hjem å spise middag. Hva kan man spise i mellomtiden da? Ikke mye å velge mellom her. :rolleyes:
Æsj da!... det var dumt, må planlegge bedre i morgen da jenta mi! :)
ikke tilgang til butikk? hva er det tilgang til da? luftsuppe og venteboller:confused:
Photobscura
02-10-07, 12:21
Jeg er så glad jeg har sluppet hodepinen! MEN! Jeg var på jobb i dag (jobber vanligvis hjemme), og sovna med hodet i pulten:p Sånn duppa av mange ganger. Heldigvis ingen som la merke til det, og jeg fikk gjort meg ferdig. Haha. Hodet mitt må lære seg å være våkent uten koffein.
Ellers har jeg et ganske stort behag i kroppen. Er veldig varm.
Og Stinen: Nydelig skrevet, fint og rørende:klem:
LilleRosin
02-10-07, 12:39
Æsj da!... det var dumt, må planlegge bedre i morgen da jenta mi! :)
ikke tilgang til butikk? hva er det tilgang til da? luftsuppe og venteboller:confused:
Ja, må nok planlegge litt bedre. Men trodde det ble nok. Har jo butikk i nærheten, men hva skal jeg kjøpe liksom?? Hmmm
Luftsuppe og venteboller hørtes jo godt ut. :D
ARGH! Jeg trodde jeg slapp unna hodepinedelen med bare litt vondt igår, men nå siger den innpå med full styrke (kjenner den igjen) Kvalmvondt liksom... Måtte ta meg en Ibux, skal jo på jobb snart...:(
Photobscura
02-10-07, 12:52
Jeg har kjøpt inn masse laksefileter, hauger og atter hauger av lett anvendelige grønnsaker (rosenkål, blomkål, brokkolig, squash, avocado, champignon), meiersmør åff kårs, maaasse egg, ja, det var vel det. Er ganske godt utrusta. Fine visa-kortet til kjærsten.
Tussi jenta
02-10-07, 13:28
Til lunsj ble det sopp, bacon og blomkål alt sammen stekt i smør og etterpå så gikk jeg og mannen en times tur med lillemann, er jo det nydelig været ute nå.
Jeg er ekstremt motivert til det her nå, nå skal endelig kiloen av. Håper jeg da!
Håper formen blir bedre snart og, når jeg bare skal spise ren mat.
Ja, må nok planlegge litt bedre. Men trodde det ble nok. Har jo butikk i nærheten, men hva skal jeg kjøpe liksom?? Hmmm
Luftsuppe og venteboller hørtes jo godt ut. :D
Huff, dette ble jo at for sent svar? Var på butikken forstår du, der kjøpte jeg meg 400g kyllingvinger... OI det var godt! Det kan du jo kjøpe?
Ellers kan jeg raportere at i bilen på vei til butikken, da satt jeg å så på DEN deilige slumpen med PEPSI- MAX. (er ikke kresen når det gjeler colabrus asså) ... men rørte jeg den... Ja, men bare for å sette den pent tilbake :D Flink jente det!... ikke noe koffein og ingen søtstoff!
Det dumme med denne historien er... Jeg helte den ikke ut, så nå står den der like fristende neste gang jeg skal ut å kjøre:confused:
Photobscura
02-10-07, 14:10
Hehe. Jeg er ikks å lett å friste da, men i armlengde fra meg er det en halv melkesjokolade, digestive-kjeks, nesten en full halvannenliter pepsi og en halvfull pose med sørlandschips. Samboer er ikke helsefrik sånn som meg:p
Men jeg har ikke spist sånt noe på et år, så hvorfor starte nå?
Hehe. Jeg er ikks å lett å friste da, men i armlengde fra meg er det en halv melkesjokolade, digestive-kjeks, nesten en full halvannenliter pepsi og en halvfull pose med sørlandschips. Samboer er ikke helsefrik sånn som meg:p
Men jeg har ikke spist sånt noe på et år, så hvorfor starte nå?
Det klarer jeg heeelt fint også.... men drikka, den har jeg litt lyst på asså. Syns det er ÆSJ.. å drikke BARE vann, skulle så gjerne hatt en annen smak i munnen også.
Men ofrer det GLATT hvis jeg får fart på vektnedgangen ;)
Så flinke dere er!!!
Mens med meg gikk det helt skeis i går kveld, vil ikke snakke om det så i dag skal jeg klare hele dagen...Det eneste positive var at jeg gikk en times tur da i går!
I dag, egg med skinkebiter og nesten 1 liter vann og en ts cocos
til lunsj: salat, skinke, agurk, tomat
Middagen er fortsatt usikker da vi skal besøke storbyen i kveld.....Men sannsynligvis handle på lidl tenker jeg. Kan spise kylling, eller en kebad uten brød(er vel kanskje ikke akkurat nillemat)
Kvalmende hodepine ja. Så kvalmende at jeg måtte stikke hode i do i løpet av natten, har mildt sagt hatt en jævlig natt. Måtte ty til en ibux i morgen timene, men vet ikke om den kommer av ketose eller om det er en vanlig migrene. Den sitter ikke der migrenen bruker å sitte. Belønningen fikk jeg når jeg kom meg på vekta; 600g mye vann.. men veldig motiverende..
Jeg er ennå kvalm så jeg har ennå ikke fått i meg noe mat i dag, og det begynner å nærme seg middags tid. Slenge sammen monix's vaffelrøre kanskje det er det eneste jeg kommer på som kan friste. Den er kansje ikke det rette og spise på en rensekur. Må sjekke oppskriften..
Tussi jenta
02-10-07, 14:38
Her er og viljestyrken ganske stor. I kjøleskapet har vi 4 store plater med melkesjokolade med nonstopp og krem. I skapet har vi to store bokser karamell og masse kjærlighet på pinne.
Og jeg elsker sjokolade og godteri.
Men har ikke spist noe sånn, bortsett fra litt atkins på evigheter. Så det går bra nå.
Og etter og ha lest tråden om larver i atkins bar så er ikke lysten på det så stor heller.
Så flinke dere er!!:heia: Jeg gleder meg til å følge med videre, såå spennende:):D
Photobscura
02-10-07, 14:53
Det er i alle fall noe som kroppen kvitter seg med: Vann! Jeg tisser ca en gang i kvarteret, og så glemte jeg å kjøpe dopapir i går, og herremannen sitter på pengesekken, så jeg må :rodme: si jeg er litt sår i pompen av å ha tørka meg med kaffefilter hele dagen.......
Tussi jenta
02-10-07, 15:02
Det er i alle fall noe som kroppen kvitter seg med: Vann! Jeg tisser ca en gang i kvarteret, og så glemte jeg å kjøpe dopapir i går, og herremannen sitter på pengesekken, så jeg må :rodme: si jeg er litt sår i pompen av å ha tørka meg med kaffefilter hele dagen.......
Uff, også kaffefilter da, hørtes ikke noe godt ut.
Her er det bare lambi som er akseptert, samme hvor lite penger jeg har, så er lambi første prioritet.
Photobscura
02-10-07, 15:04
Da må jeg i tilfelle ut og stjele litt, og det er jeg så dårlig på. Det finnes ikke en krone i huset. Jeg ble frastjælt veska mi i helga, så jeg har heller ikke mobiltelefon så jeg kan ringe noen og låne penger, ikke visakort som jeg kan overtrekke i nødens stund. Jeg må nok pent degradere rompebehandlinga til kjærestemannen kommer hjem fra jobb...:(
LilleRosin
02-10-07, 15:17
Jeg tisser også utrolig mye i dag! Men dere, er det lov med Løvstek når man niller? Og bacon?
Jeg tisser også utrolig mye i dag! Men dere, er det lov med Løvstek når man niller? Og bacon?
:ja: :D
LilleRosin
02-10-07, 15:25
:ja: :D
Flott! Da blir det løvstek til middag, og bacon til kvelds. :D
Tussi jenta
02-10-07, 16:32
Da er middag intatt, ble kyllingfilet, blomkål og tomat stekt i smør alt sammen, skikkelig nam. Kunne sikkert spist 10 stekte tomater. Men tok bare en liten en.:D
Tisser lite jeg, selv om jeg drikker masse vann. Og kjenner jeg har vann i kroppen, for fingra er som pølser.
:lol::lol: Takk for tipset, jeg har faktisk aldri tenkt på kaffefilter som en mulighet engang (det er jo i grunnen like greit at du bruker det opp, for hva skal du med kaffefilter når du ikke skal drikke kaffe ;))
Pappan min var ekspert i å rappe fra serviett-samlingen min når vi var tomme for dopappir. Husker det var stor stas når mamma kom hjem fra symøte med nye flotte servietter - men uka etter var de borte for da hadde pappa vært i boksen. Den gang var det så moderne med silkeaktige servietter, men de lot han gjerne ligge - kan ikke skjønne det:p.
Syns dere er så flinke alle sammen - skulle ønske jeg kunne hengt meg på dere - kjenner at jeg kunne tenkt meg en Nille-uke nå, men jeg får vente til formen er litt bedre!!
Stå på alle sammen :heia: :heia:
Photobscura
02-10-07, 18:43
Haha, jeg også samla på servietter (av alle de tusen tinga jeg samla på, -Jorun, skrotnissen).
Da er dopapiret i hus! Lykke:D
I kveld blir det scampi til middag, nam!
:lol::lol: Takk for tipset, jeg har faktisk aldri tenkt på kaffefilter som en mulighet engang (det er jo i grunnen like greit at du bruker det opp, for hva skal du med kaffefilter når du ikke skal drikke kaffe ;))
Pappan min var ekspert i å rappe fra serviett-samlingen min når vi var tomme for dopappir. Husker det var stor stas når mamma kom hjem fra symøte med nye flotte servietter - men uka etter var de borte for da hadde pappa vært i boksen. Den gang var det så moderne med silkeaktige servietter, men de lot han gjerne ligge - kan ikke skjønne det:p.
Syns dere er så flinke alle sammen - skulle ønske jeg kunne hengt meg på dere - kjenner at jeg kunne tenkt meg en Nille-uke nå, men jeg får vente til formen er litt bedre!!
Stå på alle sammen :heia: :heia:
Telefonkatalogen var heller ikke å forakte :o
Hei
Jeg har "smugtittet"litt på denne lenken....ble så motivert av å lese her at nå vil jeg også være med;)Har tidligere gått ned ved hjelp av ketolyse, men gikk opp noen kilo igjen etter sommerferien.Nå prøver jeg igjen..startet opp i går..så nå er salmiakkånden på plass..og dopapir kjøpt inn:)
Men..kan jeg ta meg ett glass rødvin?
Er det noen som har prøvd Heistad sin sjokoladepudding?er denne grei å spise?
Frokost: Omelett av to egg, vann, salt og pepper stekt i meierismør. Masse vann, 1 ss cocosa og en stekt tomat.
Lunsj: Ett kokt egg med bittelitt majones. 100g roastbeef. Fersk ingefær med kokt vann over ble god te.
Middag: To kjøttkaker stekt i smør, med løk. Litt meierismør med egg som knask. Savner søtning og kakao. :(
Jeg har drukket masse vann hele dagen. Dundrende hodepine her også, og vanvittig slapp. Men hvorfor får jeg så vondt i hodet og blir så slapp når jeg har vært i ketose i mange uker? Jeg trodde det var DET som forårsaket de plagene, for det var jo sånn helt i starten på kuren også. Slitenheten på toppen av trappen er helt ekstrem idag, som er første dag på denne strenge varianten.
Helten klager på ånden min. Er det lov med peppermyntedråper? Og hva med baconsvor? Det er jo bare salt tilsatt. Og cottage cheese?
Hei
Jeg har "smugtittet"litt på denne lenken....ble så motivert av å lese her at nå vil jeg også være med;)Har tidligere gått ned ved hjelp av ketolyse, men gikk opp noen kilo igjen etter sommerferien.Nå prøver jeg igjen..startet opp i går..så nå er salmiakkånden på plass..og dopapir kjøpt inn:)
Men..kan jeg ta meg ett glass rødvin?
Er det noen som har prøvd Heistad sin sjokoladepudding?er denne grei å spise?
Kluet med denne uken er jo og droppe alt kunstig... sjokoladepudding?? nei det hadde ikke jeg kommet til og spist på en rense uke...
Denne dagen har gått bra den :)
Ekstremt hektisk på jobb i dag... så bare av det burde jeg jo letta 2 kilo... ikke drikket nok i dag heller :( skal prøve og få i meg litt til.
Og til dere andre keep up the good work :D
Uff..nei, det var kanskje dumt med sjokoladepuddingen...den kan få ligge i skuffen til en annen gang...har bare så lyst på noe søtt!!!Springer på do hvert 15.minutt..hadde tenkt meg på kino,men hadde nok ikke klart å sitte i ro...
LilleRosin
02-10-07, 21:06
Det har gått bra her også. Ble løvstek og blomkålstappe (med meierismør) til middag. Til kvelds spiste jeg ett kokt egg og ett par baconstrimler. Har drukket mye vann også.
Kjekt å lese dere klarer dere så fint!
Går bra med meg og, men ble litt fløte og gr.saker til middag.
Dagens inntak:
150 g kjøttdeig med 30 g smør til frokost
en medisterkake og 300 g kyllingvinger til lunsj
Middag ble pga ubudene gjester:rolleyes: gryte med, kylling, bacon, sopp, litt blomkål og fløte.
Ellers har det gått i vann... sikkert 3-4 liter til nå
Da fikk jeg en liten minus for en dl fløte i dag:(
Hodepinen vil ikke slippe taket, så jeg tok en ibux til. Vil virkelig ikke bli kvalm igjen.
Det ble monix-vaffel til frokost/lunsj.
Middag: stekt svinekjøtt med saus av cream fraisch med masse indisk krydder;curry, garam-masala og koriander. Stekte squash, paprika, løk og sopp.. knall godt altså..
Nå sitter jeg å "snavler" rester fra middagen..
Skriver ned hva jeg har spist i dag jeg...:
Frukost: grønn salat med egg og laks pluss litt rømme/majonesdressing
Middag: kyllingfilet med brokkoli stekt i litt fløte
Kvelds: en lakseskive pluss litt grønn salat
Drikke: vann pluss ett glass rødvin(må jo kose meg litt siden jeg har høstferie)
pluss 2-3 liter vann
Vekta viser alt -1 kg...men skal ikke hoppe for høyt i taket..sikkert mye vann..
Tussi jenta
03-10-07, 07:34
Noen som kan forstå det her. Jeg har nå vært kjempeflink og streng i 2 dager, men jeg har gått opp i vekt, kjenner kroppen holder på vann og ikke vil slippe og magen er oppblåst som en ballong.
Vet det er tidlig, men jeg begynner og bli så frustrert da jeg de siste ukene bare har gått opp i vekt, trodde jo det her var det som skulle få det til og gå rett vei.
Noen som har noen tips?
LilleRosin
03-10-07, 07:50
Noen som har noen tips?
Jeg har dessverre ingen tips. :klem: Men regner med at det kommer noen andre snart å gir deg noen.
I dag er 3. dag på nilling. Jeg føler at jeg går litt ned, men har problemer med å komme opp i 15 g kbh pr dag. Må bare "maule" litt grønnsaker innimellom tror jeg.
I dag ble det to kokte egg + 4 strimler bacon til frokost.
Tussi jenta
03-10-07, 09:09
Tusen takk lillerosin!!
Nå har jeg lagt inn maten jeg har spist på mandag og tirsdag inn på vektklubb både for og se prosentfordeling av fett, protein og karbo og kalorier.
Første dagen spiste jeg litt for mye proteiner og litt for lite karbo, andre dagen var riktig. Kalorier er ca 1350. Og jeg spiser meg mett, så jeg klarer ikke og spise mer.
Og få i meg nok karbo skal jeg bli flinkere til og det er ikke vanskelig da jeg er veldig glad i grønnsaker.
Men problemet mitt er vel kanskje at jeg spiser så mye rent kjøtt og det er det mye proteiner i. Noen som har tips til kjøtt med mindre proteiner i.
For skal jeg spise mindre kjøtt enn jeg gjør nå, så vil jeg bli sulten.
Egg er jeg allergisk mot, derfor blir det mye kjøtt, fisk og kylling.
Noen som har tips til kjøtt med mindre proteiner i.
Andekjøtt, svinekjøtt og fårekjøtt har litt mindre proteiner enn f.eks lammekjøtt, kalv og storfe.
Knubbelubba
03-10-07, 10:17
Hallå! 3 dag... Vi er flinke!!! Skaldmanns kjøttkaker i dag også med masse vann!! -og sikkert 4 kopper grønnte.. Kanskje du Tussi jenta skal prøve 3 kopper grønn te (den som du får kjøpt hos kinasjappa)... da kan det hende du kommer på do. Jeg blir treg i magen når jeg ikke får min daglige kaffe, men gikk over til masse grønn te og det hjalp!
Tussi jenta
03-10-07, 10:26
Takk for svar!
Drikker noe grønn te hver dag, men ikke fra kina sjappa, har ikke det her jeg bor.
Men selv om jeg er oppblåst og sånn så bæsjer jeg faktisk hver dag.
Skal prøve og bli mer nøye på proteiner og se om det hjelper.
Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Aner ikke om jeg tåler det eller ikke for jeg spiser aldri kokos.
Har dere flere tips så bare kom med det, tar imot alt med glede. For jeg skal klare det!
Hvor lenge skal jeg ha hodepine da?
Føler meg helt fyllesyk?
Er i ketose, sjekket i går kveld. Har ikke ett snev av lyst på mat. Må vente litt, drikker vann imens.
jeef-micro
03-10-07, 11:49
Takk for svar!
Drikker noe grønn te hver dag, men ikke fra kina sjappa, har ikke det her jeg bor.
Men selv om jeg er oppblåst og sånn så bæsjer jeg faktisk hver dag.
Skal prøve og bli mer nøye på proteiner og se om det hjelper.
Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Har dere flere tips så bare kom med det, tar imot alt med glede. For jeg skal klare det!
Både brennesle og løvetann virker vanndrivende, så te av de tingene har hjulpet meg før.... aner ikke karber og slikt i det da men...
Ny dag. Og for en fantasisk dag! Kvalmen har lagt seg. Jeg spratt opp kl. 0645. Har spist to winerpølser til frokost. Det er jo ikke helt helt rens, men jeg syns det uansett er flere hakk bedre enn på lenge. Good times. Har laget meg en flott omelett som jeg skal spise på ett tidspunkt. Om ikke vekten har gått ned, så passer ALLE klærne mine bedre. Og blir ikke trang etter jeg har spist lunsj, noe de har tidliger, noe jeg tror jeg kan skylde på vann og luft. Herlig herlig. Går i kjole i dag med god samvittighet og selvbilde på topp!
Det er så deilig å slippe å tenke over magen sin. Jeg har ikke problematisk luft i magen. Nå kan jeg bare slippe en prump også er det over. Før var det som en slags evig oppblåsthet, kanskje gassballong med tank. Jeg tror jeg legger til at lavkarbo er dagsaktuell levesett ettersom jeg ser at det er mye mer miljøvennlig pga mindre utslipp.
LAVKARBO for Miljøet!
LilleRosin
03-10-07, 12:20
Wienerpølse? Er det lov på Ketolyse? Noe jeg har gått glipp av? :)
Nei, det er jo ikke det. Jeg skal endre kostholdsfilosofi. så ikke det blir forvirring
LilleRosin
03-10-07, 12:29
Nei, det er jo ikke det. Jeg skal endre kostholdsfilosofi. så ikke det blir forvirring
Aha! Da skjønner jeg bedre. :)
Ny dag. Og for en fantasisk dag! Kvalmen har lagt seg. Jeg spratt opp kl. 0645. Har spist to winerpølser til frokost. Det er jo ikke helt helt rens, men jeg syns det uansett er flere hakk bedre enn på lenge. Good times. Har laget meg en flott omelett som jeg skal spise på ett tidspunkt. Om ikke vekten har gått ned, så passer ALLE klærne mine bedre. Og blir ikke trang etter jeg har spist lunsj, noe de har tidliger, noe jeg tror jeg kan skylde på vann og luft. Herlig herlig. Går i kjole i dag med god samvittighet og selvbilde på topp!
Det er så deilig å slippe å tenke over magen sin. Jeg har ikke problematisk luft i magen. Nå kan jeg bare slippe en prump også er det over. Før var det som en slags evig oppblåsthet, kanskje gassballong med tank. Jeg tror jeg legger til at lavkarbo er dagsaktuell levesett ettersom jeg ser at det er mye mer miljøvennlig pga mindre utslipp.
LAVKARBO for Miljøet!
NÅ kjenner jeg deg igjen søta!!! Du er tilbake mao!!!
HERLIG å lese!!! Applaus for og til deg!! :klem:
NÅ kjenner jeg deg igjen søta!!! Du er tilbake mao!!!
HERLIG å lese!!! Applaus for og til deg!! :klem:
Ja, jeg må si det selv. Det er fantastisk- og det er ikke spill en gang. Det er bare sånn det er. Psykisk stabilitet og god-følelse. Jeg er så glad for at jeg er kommet i gang igjen. Hadde det ikke vært for denne felles renseuken så vet jeg ikke. Endelig meg selv
Tussi jenta
03-10-07, 12:52
Både brennesle og løvetann virker vanndrivende, så te av de tingene har hjulpet meg før.... aner ikke karber og slikt i det da men...
Tusen takk! Skal sjekke på helsekosten jeg.
Har vært ute og gått to turer i dag og må snart ut og gå litt til.
Spiser mine skalde man slanke kaker .. og trives med det fortsatt :D.
Eneste jeg ikke er flink på er og få i meg nok vann.. sliter litt der :(. Men jeg lander nok ikke sååå langt unna 2 liter håper jeg.Som sagt så spiser jeg ikke grønnskaer, kan jeg spise for mye da ? når jeg bare lever på kjøtt og fett og litt krydder ?
Stå på folkens :)
Jeg har dessverre ingen tips. :klem: Men regner med at det kommer noen andre snart å gir deg noen.
I dag er 3. dag på nilling. Jeg føler at jeg går litt ned, men har problemer med å komme opp i 15 g kbh pr dag. Må bare "maule" litt grønnsaker innimellom tror jeg.
I dag ble det to kokte egg + 4 strimler bacon til frokost.
Hei på deg, det kan være lurt å spise litt grønt til frokost også. Det fikk jeg tips om så nå spiser jeg f.eks 20 gr. rød paprika (ca 1 karbo) eller så tar jeg meg 50 gr. rå blomkål ved siden av egg og bacon. Sånn at jeg til alle måltider har både grønt, protein og fett:D da kommer du lettere opp i 15 for dagen:)
Har funnet løsninga på hodepine/kvalmen. Det går "magasjuka" i nabolaget, flere av dem som vi var på tur sammen med på søndag, ligger rett ut. Ikke så rart at jeg har følt meg uggen. Krysser fingrene for at det går fort over.
Har fått i meg stekt kyllingfilet med stekte grønsaker til lunsj. Og mumser nå mandler.. Har greid å få i meg 1,5 l vann.. Ikke verst når en er kvalm det da..
Var en snart tur innom butikken og fikk hamstret grønsaker og kjøtt. Er så tragisk med salat for tiden, men det er vel den dårlige sommeren sørpå som har skylden???
Tenkte jeg skulle marinere koteletter for å steke opp å ha liggende på lur.
Kom også på at jeg har jo 5 kg elgkjøttdeig i fryser'n. Ville-kjøttboller har vært noe å mumse på det.
Da er matinntaket for denne dagen også unnagjort. Da er det oppsumering:
Frokost: en slankekjøttkake 120 gr med to skiver smør på (ca 15g)
Lunsj : samme som frokost
måtte ha no mens jeg venta på ribba:D 9 kyllingvinger
Middag: to ribbebiter... 300 g:eek: oi... kanskje litt mye det?
Så drikker jeg jo VANN da... hauger med vann... nam:(
LAVKARBO for Miljøet!
TAKK Stinen!... føler rett og slett at det smitter litt jeg :p ... men ikke så mye at jeg skal begi meg ut med kjole på helt ennå :D
Kan du slippe en promp? :eek: er helt tomt for promp her:)
TAKK Stinen!... føler rett og slett at det smitter litt jeg :p ... men ikke så mye at jeg skal begi meg ut med kjole på helt ennå :D
Kan du slippe en promp? :eek: er helt tomt for promp her:)
En i morges. Har kjent den siden i går ettermiddag. Den kom i morges :rolleyes: he he.
En i morges. Har kjent den siden i går ettermiddag. Den kom i morges :rolleyes: he he.
*fnis*... godt du endelig ble kvitte den :D
*fnis*... godt du endelig ble kvitte den :D
Jeg holder på å karbe meg opp. Har sååå mange jubileum og bursdager og ditt og datt og en øltur jeg skal gjennom de neste to ukene. Så jeg bestemte meg for å karbe meg litt opp slik at jeg kan ete og drikke det jeg vil UTEN de store restriksjonene. Blir vel helst begrenset av nye tillagte vaner :p Så jeg har spist fedonbrød, majones, ost og leverpostei og vanlig pizza :eek:. Fedonbrød med varm fiskekake og ketscup på :eek:. Meeeen når promper jeg SÅ ille at unga truer med miljøgassavgift...:o Magen er stinn og lik et trommeskinn...:o
Og jeg bare tenker, er det verd å "konvertere" bare for 10 dager?? Jeg er litt uvel i kroppen, føttene fylles med vann og jeg blir litt bisk for at ingen LEGER fortalte meg om lavkarbo tidligere!!! :mad:
Jeg holder på å karbe meg opp. Har sååå mange jubileum og bursdager og ditt og datt og en øltur jeg skal gjennom de neste to ukene. Så jeg bestemte meg for å karbe meg litt opp slik at jeg kan ete og drikke det jeg vil UTEN de store restriksjonene. Blir vel helst begrenset av nye tillagte vaner :p Så jeg har spist fedonbrød, majones, ost og leverpostei og vanlig pizza :eek:. Fedonbrød med varm fiskekake og ketscup på :eek:. Meeeen når promper jeg SÅ ille at unga truer med miljøgassavgift...:o Magen er stinn og lik et trommeskinn...:o
Og jeg bare tenker, er det verd å "konvertere" bare for 10 dager?? Jeg er litt uvel i kroppen, føttene fylles med vann og jeg blir litt bisk for at ingen LEGER fortalte meg om lavkarbo tidligere!!! :mad:
AMEN!
Hvor lenge skal jeg ha hodepine da?
Føler meg helt fyllesyk?
Samme her. Og det er så tungt å holde hodet og armene oppe, vil bare legge meg i vater.
Jeg har drømt om kaker og donuts med melisglasur idag. :( Jeg tror jeg gir opp. Det er ikke verdt anstrengelsene.
AMEN!
he he , der sa du det :D
Jeg har drømt om kaker og donuts med melisglasur idag. :( Jeg tror jeg gir opp. Det er ikke verdt anstrengelsene.
Er det ikke???
Samme her. Og det er så tungt å holde hodet og armene oppe, vil bare legge meg i vater.
Pittelitt vekttap og det er verdt det spør du meg. Lengter ikke etter karbohydrater i det hele tatt jeg. Detta går fint :D
en omsider så smekker kropp er verdt det safran :D
Knubbelubba
03-10-07, 21:53
Flinke jenter! Nå får jeg høre av andre at jeg har gått ned og venninnene mine lurer på hva jeg spiser.... og det er ett godt tegn! Drekka, drekka, drekka, drekka VANN!
Flinke jenter! Nå får jeg høre av andre at jeg har gått ned og venninnene mine lurer på hva jeg spiser.... og det er ett godt tegn! Drekka, drekka, drekka, drekka VANN!
Vann er nam... mitt nye slagord :D
Vann er faktisk ganske nam... barre glemmer det innimellom :)
Tussi jenta
04-10-07, 07:42
Nå går vekta riktig vei igjen, gikk faktisk ned hele 1,2 kilo fra i går til i dag, hvis ikke vekta viser feil. Så da tror jeg nok det er cocosaen sin feil og at jeg er allergisk mot det. Nå mangler jeg 400 g, så veier jeg det minste jeg har veid på denne kuren, så det er målet mitt.
Mat i går:
Frokost: Skinke, gul paprika, agurk
Lunsj: Sopp, skinke, blomkål alt stekt i smør
Middag: Laksefilet, salat, paprika, agurk
Kvelds: laksefilet og tomat og agurk
LilleRosin
04-10-07, 07:46
Jeg får se på slutten av uken hvor mye jeg har gått ned, men det ser ut til at jeg går sakte, men sikkert nedover.
I dag ble det 2 kokte egg til frokost. Jeg er så forkjøla, at jeg nesten ikke orker å spise.
Trolljenta
04-10-07, 08:50
Jeg henger med tror jeg.
Aner ikke hvor mange gram karbo jeg spiser, men skal prøve å få lagt inn alt jeg har spist på pc-en når uken er over.
Nå skal jeg straks spise lammekjøttkaker med brokkoli og smør.
Ny dag. Helst en nydelig dag. Spretter opp. Uthvilt. Uten noe ubehag. Smilet sitter løst. Jeg føler utlukkende velbehag. Jeg renser og renser, men har lagt inn Lollipopp sitt superbrød i dag. Og jeg har ikke sug eller hodepine eller kvalme. Kun bobler og rødmebølger. Positive tanker og good times! Ingen sukkerglaserte smultringer i verden er verd å bytte bort disse følelsene med! Det sier jeg bare. Mat får ikke lov å bety så mye at jeg blir ulykkelig av å ikke kunne spise den, for så å bli nærmere deprimert av å spise den! Paradoks.
Veiet meg i dag, bare fordi jeg føler meg så lett. veiet meg med det utgangspunkt at uansett HVA den viser så går det ikke utover motivasjonen pga klærne er løsere og humøret, ja, det er helt formidabelt. Men så, ok. 75 kg i dag. 1 kg i minus siden tirsdag. Det er jo bare helt helt ok for meg. Selv om det er utelukkende vann. 75 kg kan uansett ikke måles opp med alt det andre.
Nyt dagen dere! Det blir bedre
Henger meg på godfølelsen til Stinen jeg.:).. selv om jeg ikke har gått ned ett gram :hylgrine:
Jeg òg har god følelse, ned 2,2 kg siden mandag!! :D
LilleRosin
04-10-07, 10:24
Wow!! :heia: Så mye er det i hvertfall ikke her. Vi får se på mandag.
Knubbelubba
04-10-07, 12:30
Det var veldig mye på kort tid, Lokkebiff!! Kjempeflott! Bader all mat i meierismør hos deg eller bruker du ikke så mye smør? Trenger litt tips her.
Det var veldig mye på kort tid, Lokkebiff!! Kjempeflott! Bader all mat i meierismør hos deg eller bruker du ikke så mye smør? Trenger litt tips her.
Nei, jeg steker maten i "normal" mengde smør. Ellers kan du se hva jeg spiser og drikker i journalen min!:)
Knubbelubba
04-10-07, 12:34
Takk for svar! Veldig fint å tilbakemelding fra "mesteren" i lavkarbokost!;)
Knubbelubba
04-10-07, 12:35
Kanskje jeg må konvertere... Skaldmann sin mat skal jo nesten bade i fett...
Takk for svar! Veldig fint å tilbakemelding fra "mesteren" i lavkarbokost!;)
:rodme: DET var nå litt vel overdrevet vel... Men takktakk!! :)
Lavkarbokosthold er jo så mangt, og jeg er bare flink på min måte, noe ala Skaldeman ekstrem. Det passer min kropp. Alle må vi finne vår vei! :)
Er det ikke???Nei, for jeg står BOM stille og har gjort det i flerfoldige uker. :( Jeg har ikke skeiet ut en eneste gang, men nå begynner jeg å miste motet.
en omsider så smekker kropp er verdt det safran :D
Ja, hadde jeg enda fått det, men her skjer det ingenting. Når man er iherdig og forsaker og forsaker og man står stille - da faller motivasjonen. Det verste er faktisk at jeg har så vanvittig hodepine. Vanskelig å komme seg gjennom jobbdagen og så hjem med barn og plikter etterpå.
Jeg forstår frustrasjonen din egentlig jeg asså Safran. Har stått bom stille siden januar selv, selv om jeg har jobbet knallhardt. Kutte ut ting, lagt til ting... eller har kanskje ikke lagt til ting, det blir det neste:D
Men jeg gikk ned 25 kilo på atkins for 4 år siden, levd lavkarbo mer eller mindre siden det... mindre perioden resuterte i 6 kilo opp... De er her ennå;) Det jeg VEIT er at jeg klarer ikke andre kurer heller, eller jeg går ikke nevneverdig ned.. dvs hvis jeg går ned på å kjøre beinhardt noen uker... så er de på med en gang jeg tar inn litt ekstra kcal.:mad:
Hodepinen er hos meg kun når jeg kutter ut koffein, går over etter 3 dagers tidm er jeg flink og holder meg unna så slipper jeg kampen igjen:o
Kanskje du og jeg kan følge hverandre litt... hjelpe litt med motivasjon og erfaringer, kan jo hende vi er litt liike?
Nå lever jeg ekstremt ensformig om dagen, vil kalle det skaldeman ekstrem, uten meieriprodukter. Ta gjerne kontakt på PM eller kom til den nye journalen min:p hvis det er bedre for deg :klem:
Takk for det, Distrea. :) Håper hodepinen gir seg snart, da skal jeg nok holde ut litt til. Jeg har forøvrig vært flink, ikke spist annet enn grønnsaker, egg, kjøtt og fisk i tre dager. Ingen kaffe, ingen meieriprodukter (hulk) og ingen kunstig søtning. Skrekkelig ensformig, men om noen dager kan jeg kanskje innføre noe mer?
Takk for det, Distrea. :) Håper hodepinen gir seg snart, da skal jeg nok holde ut litt til. Jeg har forøvrig vært flink, ikke spist annet enn grønnsaker, egg, kjøtt og fisk i tre dager. Ingen kaffe, ingen meieriprodukter (hulk) og ingen kunstig søtning. Skrekkelig ensformig, men om noen dager kan jeg kanskje innføre noe mer?
ensformig???... hehe... JEG spiser ensformig ;)
Kanskje du kan lage deg en journal?... skrive ned mat og mengde, lettere å hjelpe deg da. Du kan jo drikke koffeinfri kaffe?
ser du har spørsmåltegn etter ketolyse i filosofien din. Er det for at du ikke er helt sikker, ikke lest boka?
ensformig???... hehe... JEG spiser ensformig ;)
Kanskje du kan lage deg en journal?... skrive ned mat og mengde, lettere å hjelpe deg da. Du kan jo drikke koffeinfri kaffe?
ser du har spørsmåltegn etter ketolyse i filosofien din. Er det for at du ikke er helt sikker, ikke lest boka?
Joda, har lest boka. Men filosofien måtte fylles inn før den kom i posten, og så har jeg ikke giddet å endre etterpå. :-P
Lage journal, ja. Bare å starte en egen tråd, liksom? Det er kanskje lurt.
Og kan man virkelig drikke koffeinfri kaffe på renseuke? Den er jo ikke helt fri for koffein?
Joda, har lest boka. Men filosofien måtte fylles inn før den kom i posten, og så har jeg ikke giddet å endre etterpå. :-P
Lage journal, ja. Bare å starte en egen tråd, liksom? Det er kanskje lurt.
Og kan man virkelig drikke koffeinfri kaffe på renseuke? Den er jo ikke helt fri for koffein?
Er den ikke fri for koffein? :eek:
Kjempe fint om du lager deg en journal asså. Gå til forum, ned til journaler og lag en ny tråd der. Etter en stund vil folk få ett helhetsinntrykk av hva du får i deg og da er det lettere å hjelpe. Lykke til :blomster:
Er den ikke fri for koffein? :eek:
Kjempe fint om du lager deg en journal asså. Gå til forum, ned til journaler og lag en ny tråd der. Etter en stund vil folk få ett helhetsinntrykk av hva du får i deg og da er det lettere å hjelpe. Lykke til :blomster:
Nå har jeg laget en tråd i journaler! :)
Og ang. kaffen - det står at 99% av koffeinet er fjernet. Mer klarer de ikke å få ut.
Nå har jeg laget en tråd i journaler! :)
Og ang. kaffen - det står at 99% av koffeinet er fjernet. Mer klarer de ikke å få ut.
... det visste jeg ikke, men er ikke mye igjen da... skal kikke på journalen din nå :)
... det visste jeg ikke, men er ikke mye igjen da... skal kikke på journalen din nå :)
Distrea blir sikkert megahyper av den siste prosenten med koffein....:D
Jeg kjøpte koffeinfri espresso tidligere idag, og jeg har egentlig veldig lyst på. Men jeg tror jeg skal vente en ukes tid. Var det ikke så at man kunne introdusere en ny matvare hver 48 time? Eller hvordan gjør vi det når vi skal over på vanlig lavkarbo igjen?
Jeg kjøpte koffeinfri espresso tidligere idag, og jeg har egentlig veldig lyst på. Men jeg tror jeg skal vente en ukes tid. Var det ikke så at man kunne introdusere en ny matvare hver 48 time? Eller hvordan gjør vi det når vi skal over på vanlig lavkarbo igjen?
Det besste er å introdusere èn ny matvare hver uke, slik at du kan følge med om vekta reagerer på den.
Det besste er å introdusere èn ny matvare hver uke, slik at du kan følge med om vekta reagerer på den.
Okei, skal prøve det.
Hei folkens:D
Dette går strålende for meg :).Gått ned 1.2 kilo siden mandags morgen :D. Helt utrolig spør dere meg.
Lokkebiff hadde no et utrolig vekttap... GRATTIS!!
Til dere andre som føler vekttapet stagnerer.. det kommer bare vent :)
Lykke til
Hei folkens:D
Dette går strålende for meg :).Gått ned 1.2 kilo siden mandags morgen :D. Helt utrolig spør dere meg.
Lokkebiff hadde no et utrolig vekttap... GRATTIS!!
Til dere andre som føler vekttapet stagnerer.. det kommer bare vent :)
Lykke til
Mye vann vettu... ;) Men thanx anyway!! :)
GRATTIS til deg òg!! :heia:
Matcher deg nesten med mine minus 2,1 kg siden mandag :D
Photobscura
05-10-07, 06:44
Hei hei! Jeg har vært uten nett noen dager :hylgrine:.... Men nå er jeg tilbake, og dere må unnskylde fransken min assa, men fy F**N!! så flinke dere har vært, her i tråden må det jo ha rent bort et helt lite menneske:D :heia:
Her går det også fint, blitt litt provisorisk med tanke på de rutinemessige måltidene da jeg har krypt på knærne tilbake til min gamle kveldsjobb for å spe på livet, men jeg har fått med meg mat på jobb hver dag, helt riktig mat, og holdt meg mett og god. Magen er mye mindre (begge to faktisk. hehe), om jeg slipper en liten promp nå så kommer den fra tarmen og ikke fra magen: godt tegn!!
Jeg har foreløbig åpen blogg, så jeg legger ut maten der, overfører den kanskje inn her etterhvert?
Fredag i dag, dere, fem dager, føler meg super! Ikke noe sug etter kaffe, litt hodepine og noen spontansovninger, hehe, men det går alt bedre nå. Drikker grønn te og ingefæravkok, og det er helt fint! Føles godt å bare ha en varm drikk.
Jeg veier meg som kjent ikke, men tyr til målebåndet. Jeg skal vente til mandag, for da har jeg muligens noen gode resultater. Jeg håper inderlig og med hele meg at midjen nå ser åttitallet!! Magen og brystomfanget har jeg heller ikke noe i mot at minker!!!
Så da tror jeg nok det er cocosaen sin feil og at jeg er allergisk mot det.
Hei! Til opplysning er ikke kokosnøtta en nøtt, hehe. Er alltid så forvirrende med alle de kognitive kategoriene vi mennesker slår om oss med. SÅnn som at poteten hverken er grønnsak eller frukt (selv om det kalles rotfrukt), så er det en knoll, tomater er ikke en grønnsak, men en frukt, og jorbær er en blomst etc.
Kokosnøtta er faktisk et frø, den begynner som en slags frukt men blir altså et frø.
Jeg har vært allergisk mot nøtter selv (forsvant med lavkarbo, sammen med mine andre allgergier:eek::D!!), så jeg har alltid forska litt i de greiene der for lettere å kartlegge hva jeg kan og ikke kan spise ut fra ren logikk!
Tussi jenta
05-10-07, 07:00
Hei! Til opplysning er ikke kokosnøtta en nøtt, hehe. Er alltid så forvirrende med alle de kognitive kategoriene vi mennesker slår om oss med. SÅnn som at poteten hverken er grønnsak eller frukt (selv om det kalles rotfrukt), så er det en knoll, tomater er ikke en grønnsak, men en frukt, og jorbær er en blomst etc.
Kokosnøtta er faktisk et frø, den begynner som en slags frukt men blir altså et frø.
Jeg har vært allergisk mot nøtter selv (forsvant med lavkarbo, sammen med mine andre allgergier:eek::D!!), så jeg har alltid forska litt i de greiene der for lettere å kartlegge hva jeg kan og ikke kan spise ut fra ren logikk!
Hmmm, men kan hende jeg er allergisk mot det uansett. Men jeg er allergisk mot allt da. For når jeg slutta med det så ble magen bedre med en gang.
Helt utrolig at allergien din forsvant med lavkarbo. Skulle ønske det skjedde her, men det gjør det nok ikke. Da er det isåfall århudredets mirakel.
Hvor lang tid hadde du gått på lavkarbo før allergien forsvant?
Tussi jenta
05-10-07, 07:03
Mat i går!
Frokost: Skinke, paprika, agurk
Lunsj:kyllingvinger, paprika
Middag: kyllingfilet, blomkål, smør
Kvelds: brocoli, smør
Og masse vann.
I dag våkna minstemann 5.30, det er umennskelig. Så jeg er stup trøtt og sur i dag med hodepine. Men det blir vel bedre utrover dagen.
I går var jeg på ballkjoleshow og så masse nydelige kjoler da, nå vil jeg bli slank og kjøpe meg kjole, ikke det vet ikke når jeg skulle få mulighet til og bruke noe sånnt da.
Photobscura
05-10-07, 07:14
Hmmm, men kan hende jeg er allergisk mot det uansett. Men jeg er allergisk mot allt da. For når jeg slutta med det så ble magen bedre med en gang.
Helt utrolig at allergien din forsvant med lavkarbo. Skulle ønske det skjedde her, men det gjør det nok ikke. Da er det isåfall århudredets mirakel.
Hvor lang tid hadde du gått på lavkarbo før allergien forsvant?
Da er du nok allergisk mot kokosnøtta i seg selv, kjedelig det da!
Ja, jeg også synes det er ganske utrolig, men jeg har hørt om en del andre tilfeller her på forumet, så det er jo gode nyheter!
Jeg har hatt allergi mot pelsdyr, pollen, sitrusfrukt og nøtter. Nøtteallergi pådro jeg meg i tenåra. Og pelsallergien begynte jeg først å merke godt etter at jeg flytta hjemmefra og ikke ble eksponert for dyrehår hele tiden. Men jeg merket først og framst i våres at jeg ikke reagerte på pollen. Glemte helt å forberede meg med allergimedisin fra februrar som jeg pleier (som hjelper sånn halvveis), og først i april kom jeg på det. Men jeg reagerte knapt! Og så merket jeg at da jeg var på besøk hos foreldra mine, så kunn jeg kose med bikkja uten å klø eller å måtte skrubbe henda mine etterpå, jeg reagerte i jula, da også på julestjerner, så det må ha skjedd etter at jeg gikk over fra såkalt generell lavkarbo til Atkins i februar at ting falt fullstendig på plass.
Etter disse oppdagelsene, så kjøpte jeg inn syrtec og hadde klar en stor flaske vann og prøvde meg forsiktig på nøtter over flere dager, og jeg tåler nå alle nøtter:D Mandler har jeg ikke turt å prøve enda, for jeg har hatt de mest heftigste reaksjonene på dem, så jeg venter litt til enda.
Nå skal det sies at jeg aldri har vært superallergisk, men reagert moderat, vi snakker middels til stort ubehag, og aldri noen grunn til å ringe rødbilen!
Jeg er dog dødelig allergisk mot bl.a biestikk, så vet ikke om jeg tør å leke med dem for å se hvordan jeg reagerer nå, hihi.
I går var jeg på ballkjoleshow og så masse nydelige kjoler da, nå vil jeg bli slank og kjøpe meg kjole, ikke det vet ikke når jeg skulle få mulighet til og bruke noe sånnt da.
Du kan ha ball, vel! Jeg har sååå lyst til å ha evening gown-night, der alle må ha tiaraer og albuelange hansker, og så drikker vi oss drita. Herlig!
LilleRosin
05-10-07, 07:20
Jeg var veldig fornøyd da jeg gikk på vekta i dag. Den viste 1 kg mindre enn den gjorde på mandag. :D Jeg har ikke vært helt tro, har bare måttet ta meg litt TabXtra om morningen. Men ellers har jeg holdt meg unna søtningsstoffer, ost, fløte osv...
Tussi jenta
05-10-07, 07:28
Da er du nok allergisk mot kokosnøtta i seg selv, kjedelig det da!
Ja, jeg også synes det er ganske utrolig, men jeg har hørt om en del andre tilfeller her på forumet, så det er jo gode nyheter!
Jeg har hatt allergi mot pelsdyr, pollen, sitrusfrukt og nøtter. Nøtteallergi pådro jeg meg i tenåra. Og pelsallergien begynte jeg først å merke godt etter at jeg flytta hjemmefra og ikke ble eksponert for dyrehår hele tiden. Men jeg merket først og framst i våres at jeg ikke reagerte på pollen. Glemte helt å forberede meg med allergimedisin fra februrar som jeg pleier (som hjelper sånn halvveis), og først i april kom jeg på det. Men jeg reagerte knapt! Og så merket jeg at da jeg var på besøk hos foreldra mine, så kunn jeg kose med bikkja uten å klø eller å måtte skrubbe henda mine etterpå, jeg reagerte i jula, da også på julestjerner, så det må ha skjedd etter at jeg gikk over fra såkalt generell lavkarbo til Atkins i februar at ting falt fullstendig på plass.
Etter disse oppdagelsene, så kjøpte jeg inn syrtec og hadde klar en stor flaske vann og prøvde meg forsiktig på nøtter over flere dager, og jeg tåler nå alle nøtter:D Mandler har jeg ikke turt å prøve enda, for jeg har hatt de mest heftigste reaksjonene på dem, så jeg venter litt til enda.
Nå skal det sies at jeg aldri har vært superallergisk, men reagert moderat, vi snakker middels til stort ubehag, og aldri noen grunn til å ringe rødbilen!
Jeg er dog dødelig allergisk mot bl.a biestikk, så vet ikke om jeg tør å leke med dem for å se hvordan jeg reagerer nå, hihi.
Du kan ha ball, vel! Jeg har sååå lyst til å ha evening gown-night, der alle må ha tiaraer og albuelange hansker, og så drikker vi oss drita. Herlig!
Kankje ikke noen vits og leke med bier ennå nei.
Hvis jeg ble bedre av allergien hadde bare det hjulpet mye, får se til vårsesøngen igjen. For regner med at nå lever jeg lavkarbo resten av livet.
Hørtes veldig gøy ut med ball hvor man drikker seg drita ja, kanskje jeg skal satse på noe sånnt når jeg er ferdig slank, kan jeg feire. Da holder det sikkert med 2 drinker så er jeg drita.
Eller være en hel gjeng i ballkjoler ute på byen drita.
Photobscura
05-10-07, 07:39
Kankje ikke noen vits og leke med bier ennå nei.
Hvis jeg ble bedre av allergien hadde bare det hjulpet mye, får se til vårsesøngen igjen. For regner med at nå lever jeg lavkarbo resten av livet.
Hørtes veldig gøy ut med ball hvor man drikker seg drita ja, kanskje jeg skal satse på noe sånnt når jeg er ferdig slank, kan jeg feire. Da holder det sikkert med 2 drinker så er jeg drita.
Eller være en hel gjeng i ballkjoler ute på byen drita.
Det høres helt fantastisk ut! Jeg er en sucker for utkledning med påfølgende eksponering. Weee, allhelgen snart :spent:!
Tussi jenta
05-10-07, 08:11
Det høres helt fantastisk ut! Jeg er en sucker for utkledning med påfølgende eksponering. Weee, allhelgen snart :spent:!
Jeg, og, men har ingen venner som liker sånnt og er ikke så tøff at jeg gjør sånn alene.
Knubbelubba
05-10-07, 09:14
God helg og lykke til med 5 dag dere! Har akkurat lødd ved på morgenen... Det var slitsomt... har masse igjen.. 2 favner omtrent. Trenger kanskje ikke å fyre så hardt til vinteren, nå som jeg er blitt varm.. Tidligere når jeg gikk på GR-kurs satt jeg og frøs i 28 grader og mannen min satt i unikken og klaget på at det var så varmt- sånn er det ikke lenger.
hahaha... jeg er med! :full:
Jeg er også varm, - bare ikke akkurat i dag. Deilig. Det er tull det de sier på "slanke-kurs" at det er bra å fryse for det betyr at du har mistet noe av den beskyttende fettlaget som tidligere har holdt på varmen. TULL, sier jeg. Det betyr kun at kroppen har satt ned forbrenningen og ikke orker å holde kroppen varm, men konser om vitale organer. Når fett forbrennes og vi ikke er på sparebluss blir vi varm.
Lurer på om kroppen kan lagre søvn. Natt til onsdag og natt til torsdag måtte jeg legge meg 2130 pga var SÅ trøtt. Sov til 0700 og våknet uthvilt. Det blir gode 9 timer søvn, og kanskje litt i overkant. Men her kommer det. I går var jeg ikke trøtt. Fikk ikke sove. Lys våken til ca 0130. og ikke på den trøtte måten der en prøver å tvinge seg selv til å sove. Etter jeg sovnet våknet jeg igjen 04.30 - noe lunde "lys-våken", men heldigvis klarte jeg å sovne igjen. Så stod jeg opp 0700. Er bittelitt trøtt, men det tror jeg er fordi det er så stille på jobb i dag. Har jeg lagret søvn?
Mat i dag:
Frokost: 1 skive lolli-brød
Lunsj: en kotelett og 3 skiver lolli-brød.
Middag: Reker og hummer (visst kjæreste har trekt og det er hummer i teinen)
Kvelds: Bryter rens-regel ang alkohol ettersom jeg skal tulle i meg litt nydelig rødvin i kveld. Som del av sosialiseringsprossess med naboer. Phyo!
Fått penger av kjæreste til ny jeans. Lee. Prøvde den i går. Må visst kjøpe 31" i livet, noe som er aldeles formidabelt! Han måtte kjøpe den til meg etter jeg fortalte hvor killer jeg så ut i den. Det er jeg glad for. Snille kjæreste.
Veiet fortsatt 75 kg i dag. Jukseveier meg hver dag!
Fint at du stikker innom Photo! Velkommen igjen =)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.