View Full Version : Noen som har smakt den nye faste philadelphiaosten?


Iset
24-07-04, 01:33
Vet ikke om den er kommet til Norge enda, det er reklame for den på dansk TV3. Den er akkurat som fetaost i konsistensen, men det er Philadelphia.

Kalorine
24-07-04, 17:18
Åhh, det høres deilig ut..Jeg bare elsker philadelphia!! Men det er jo litt karbohydrater i den da.

Lurer forresten på når buisnessguttene her i Norge fatter potensialet for lav-karboprodukter.Det sto jo en artikkel i Dagen Næringsliv om det her om dagen. For øyeblikket har jo Fedon nærmest monopol på salg av slikt her i Norge, og hans produkter kan jo ikke brukes av oss Atkins'er.

Nille
28-07-04, 16:29
Smakte den i helgen. Den er noe "smakløs" syns jeg. Smakte Philadelphia, rett og slett ! Konsistensen var omtrent som feta, men feta smaker bedre..... syns jeg da....:p Har forresten fått smaken på Chevre, som er en slags fransk feta/geitost. Den var ganske så god - med pesto på - namnam !!! *sukk* Tror jeg må stikke i butikken og kjøpe !!!;)

Kalorine
28-07-04, 17:36
Jeg synes fetaost er litt for salt etter min smak, så kanskje den nye philadelphiaosten vil være perfekt for meg.:)

Jeg har alltid hatt sans for gode oster, og chevre er en favoritt. Camembert, Brie, port salut og Parmesan er nødvendige bestanddeler i mitt kosthold. Men det er desverre endel karbohydrater i Parmesan i forhold til annen ost.

Iset
28-07-04, 20:02
Smakte den i helgen. Den er noe "smakløs" syns jeg. Smakte Philadelphia, rett og slett ! Konsistensen var omtrent som feta, men feta smaker bedre..... syns jeg da....:p Har forresten fått smaken på Chevre, som er en slags fransk feta/geitost. Den var ganske så god - med pesto på - namnam !!! *sukk* Tror jeg må stikke i butikken og kjøpe !!!;)

Åh Chevre er digg, er ikke det den vi kan steke/grille også? Smakte en slags hvit grillet ost i London på en kebab-sjappe der. Den ble servert med sprøstekt pitabrød i strimler. Herregud for en smaksopplevelse!! Mon tro om det var Chevre?