Jeg spiste en Yoplait 0.1% som inneholdt ca 6 karbernå til kvelden, fordi jeg oppdaget at jeg har spist alt for lite karber i dag, kanskje bare 3.
Er det dumt å slenge i seg så mange på en gang?
Hadde ikke noe grønnsaker å spe på med.
(mmmm det var utrolig deilig!!!!!):rolleyes:
Hmm..må man spise karber? Trodde man skulle holde seg unna de jeg.. Men jeg er ikke klok på dette enda. Har ikke fått boken engang!
Yoplait er vel ikke det aller værste. Men det er ikke ketolysemat. Pga. melkesukkeret (mener jeg)
Ja vi skal ha 15-20 karber pr. dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokster over jorden :)
Er ikke flink nok enda til å regner karber jeg.. har ikke printer og husker ikke ting i hodet.
Til middag i dag spiste jeg kyllingfilet stekt i margarin,kokt blomkål og cottage cheese. Er det lov?
Er ikke flink nok enda til å regner karber jeg.. har ikke printer og husker ikke ting i hodet.
Til middag i dag spiste jeg kyllingfilet stekt i margarin,kokt blomkål og cottage cheese. Er det lov?
Jepp :) Det eneste jeg ville bytta ut var margarin. Bruk meierismør i stedet :ja:
Karbene regner jeg med kjøkkenvekt, kalkis og papir:
Eks:
Blomkål 2,9 karber pr 100 gram
Jeg spiser 80 gram
Regner slik
2,9 deler på 100 = 0,029 ganger 80 = 2,32
Det går seg til etterhvert. :)
... og en enda raskere måte å regne på er antall karber x antall 100 gram. Eks med utgangspunkt i tallene til Gerd: 2,9x0,8=2,32
Lykke til, det er ganske lett å få dette i fingrene og ta det på øyemål :ja: men ikke fall for fristelsen til å slumse så mye at dere går ut av ketose.
Beste hilsen BiB
Vakke så mange svar til MEG her da men......
Det går seg vel til.
Vakke så mange svar til MEG her da men......
Det går seg vel til.
Jeg svarte på spørsmålet ditt om Yoplait:
Yoplait er vel ikke det aller værste. Men det er ikke ketolysemat. Pga. melkesukkeret (mener jeg)
Ja vi skal ha 15-20 karber pr. dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokster over jorden :)
:)
SusieBlues
17-10-07, 09:10
Yoplait 0,1% inneholder modifisert stivelse = transfett:eek:
Alltid når jeg tror jeg har funnet et bra produkt, så har de tilsatt noe teit
:mad:
Yoplait 0,1% inneholder modifisert stivelse = transfett
Stivelse (og dermed modifisert stivelse) er ikke det samme som fett (og dermed heller ikke transfett).
-
SusieBlues
17-10-07, 10:04
Her var jeg litt vel kjapt ute med er lik-tegnet mitt. :o
Det er bare det at både transfett og "modifisert stivelse" får opp varsellampene hos meg etter å ha lest om farene ved karbo-kosthold.:eek:
http://www.matoghelse.no/s-80.309659-48919.html
Her er link til en artikkel i Mat og Helse om yoghurt..
Jeg vet så lite om transfett og modifisert stivelse.
Eller ingenting for å være ærlig.
Står det om det i ketolyseboken? Jeg har ikke lest hele enda.:D
Er det transfett i Yoplait?