View Full Version : Kostholdskonferanse PÅ Diabetesdagen
Kjære alle på lavkarbo.no
Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og KOS inviterer til gratis kostholdskonferanse med særlig fokus på diabetes - 14. november kl. 18.00 på Håndverkeren i Oslo.
Det blir foredrag og innspill fra bl.a. Dag Viljen Poleszynski, Fedon Lindberg, Ingvild Felling Meyer og Lars Erik Litsfeldt.
Lille Måne har i tillegg et arrangement på Norli bokhandel i Universitetsgaten med den aktuelle forfatteren Lars Erik Litsfeldt som begynner kl. 17.00, og avsluttes 17.45 slik at alle som har lyst til å være med på hele konferansen skal få anledning til det.
Lars Erik Litsfeldt har skrevet den krasse og oppsiktsvekkende boken "Fettskrämd" - www.fettskramd.se (http://www.fettskramd.se) som lanseres på norsk 1.11 med tittelen "Spis deg sukkerfri".
ALTSÅ - 14. NOVEMBER KL. 17.00 PÅ NORLI BOKHANDEL I UNIVERSITETSGATEN - FRA KL. 18.00 PÅ HÅNDVERKEREN
Utstillinger og stands av Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og Foreningen for Kostreform ved Overvekt og Sukkersykdommer (KOS).
Velkommen alle sammen!
Hilsen Jan
Årh, alltid i Oslo. :sur:
Hadde vært gøy det ja. Men blir nok for langt og for dyrt. Selv om det er gratis:p
Jeg vet jeg vet ... Det er ikke bare bare å arrangere ting utenfor byen, men det er ting på gang! Stavanger blir nok det første stedet, det ble rett og slett for mye for meg denne høsten - men når Skaldeman lanserer sin neste bok på norsk, da skal vi på Norgesturne!
Skjønner at det ikke er så lett altså, måtte bare syte litt hehe. Gleder meg til vi får se dere her i Stavanger også. :D
... men når Skaldeman lanserer sin neste bok på norsk, da skal vi på Norgesturne!
Oy! Da vil jeg være groupie! :D
Har veldig lyst til å være med på enten Oslo eller Sandvika. Er det påmelding - eller kan man bare møte opp?
Nå ser det også ut til at vi får til et arrangement på Sandvika Storsenter,
dagen før - tirsdag 13. november med bl.a. Dag Viljen Poleszynski også!
mvh Jan M (tlf. 93009922)
Er ikke Dag Viljen fra Harstad?? Kan de ikke holde noe ala det her nord også da??
Nei, men Dag Viljen har undervist på Harstad!
Arrangementet på Norli Sandvika er dessverre avlyst - det blir dermed kun Norli i Universitetsgaten og på Håndverkeren.
Det blir da kl. 17 på Norli Universitetsgaten og kl. 18 på Håndverkeren, like etterpå. Vil du holdes informert om hva som skjer - send meg en epost;
jan@lillemaane.no
mvh Jan
*Snikløfter denne tråden litt opp*
Her er hele programmet for vår kveldskonferanse
PROGRAM 14. NOVEMBER 2007
1800 - 1830: Victoria Telle Hjellset: Blodsukkeret - hvordan ta kontroll over eget blodsukker. Hva er det som skjer når blodsukkeret kjører berg- og dalbane? Kan du kontrollere blodsukkeret, legger du grunnlaget for god helse. Du kan bli sjef over din egen kropp!
1830 - 1900: Dag Viljen Poleszynski: Kostreform ved sukkersykdommer og overvekt. Lavkarbokostholdets muligheter. Trenger vi en ny diabetesforening?
1900 - 2000: 4M Klinikken: Moderne diabetesbehandling.
Er medisiner nødvendig resten av livet? Hva er faresignalene? Hvordan kan du redusere det farlige midjefettet? Av Ingvild Felling Meyer, lege 4M-Klinikken.
Pause
2030 - 2100: Fedon Lindberg: Kostholds- og livsstilsbehandling av overvekt, diabetes og det metabolske syndrom: Hva er det optimale og hva er det mulige? Erfaringer fra praksis.
2100 - 2145: Lars Erik Litsfeldt: Spis deg frisk - diabetes kan overvinnes. Forfatteren av boken Spis deg sukkerfri - nøkkelen for å knekke diabeteskoden forteller sin historie. Han fikk diabetes type-2 som 42-åring, men har i dag vært medisinfri i snart fem år.
Sted: Håndverkeren Kurs- og konferansesenter, http://www.handverkeren.net/ (http://www.handverkeren.net/),
Rosenkrantz gate 7, inngang fra Kristian IVs gate. Arrangementet er gratis og åpent for alle.
Trolljenta
06-11-07, 21:38
Håper jeg klarer å få med meg dette..
Noen andre som skal dit?
Jeg har ikke diabetes, men det så interessant ut for det. Har jo hatt berg-og-dalbane-blodsukker! :p
Skal vurdere det litt.
Velkommen - uansett om man har diabetes eller ikke! Dette er åpent for alle mvh Jan
Jeg tar meg en tur. :)
Det er atikler om Litsfeldt og boken hans i alle de større nettavisene idag. :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.