View Full Version : Nå har jeg vært på sykehuset.....


Iset
27-07-04, 16:17
Måtte faste siden i går kveld for å ta glukosebelastningen som skal vise om jeg har diabetes eller ikke. For en ekkel test!! For det første sultet jeg nesten ihjel, jeg må ha mat innen en halvtime etter at jeg hat stått opp, ellers svimer jeg nesten av. Men neida, jeg måtte mate Camilla, kle på henne, stelle meg selv, gå ned til min mor (en god spasertur) med henne og så ta bussen til sykehuset, ta blodprøver, DRIKKE EN HEL MUGGE MED SUKKERVANN, sitte og vente i to timer på en vond stol, og så ta ny blodprøve. DA fikk jeg spise.

Og jeg elsker jo å ta blodprøver (not) for ingen finner årene mine så jeg ender alltid opp med å ta dem OPPÅ hånda.

Legen tror det er lavt stoffskifte, jeg får svar på prøvene i morgen. :gulp:

Summer
27-07-04, 16:32
En hel mugge med sukkervann? uffameg vennen! :klem: Det hørtes ikke noe godt ut...

*Venter spent på resultatene, og håper på det beste*

Kalorine
27-07-04, 21:47
Æsj..sukkervann! :( ;)
Men det var jo i det minste en nødvendighet, ikke en vanlig "sprekk" (selv om du nok heller ville spist en sjokolade enn å drikke det vannet;) ). Og om du har lavt stoffskifte eller det er noe annet galt er det jo veldig viktig å få vite det!

I morgen er det en ny (lav-karbo) dag! :)

elian
28-07-04, 09:00
Usj!!!! Ja, jeg vet hva du snakker om! Jeg tok glukosebelastning 1 gang pr. mnd. når jeg gikk gravid sist (pga mye sukker i urinen). Det var helt forferdelig!!! Ikke nok med at jeg var kvalm fra før liksom... :(


Ønsker deg lykke til med resultatet!!! :)

Iset
28-07-04, 09:12
Takk dere. :)
Ja mange som tar det i svangerskapet, DET slapp jeg heldigvis. Men så fikk jeg jo svangerskapsforgiftning og måtte settes igang 1,5 mnd før tiden da, så jeg tror kanskje heller jeg ville valgt sukkervannet hehe.
Men FÆÆÆLT var det! Usj!

Nå skal jeg ringe legen om en time og høre resultatet. :gulp:

HP
28-07-04, 10:12
Hva sa legen??? *spent* :p (1 time ;) )

Iset
28-07-04, 10:16
Hva sa legen??? *spent* :p (1 time ;) )

Hehe nå sover Camilla, og telefonen er rett ved vogna der hun sover, så jeg tør ikke ta sjansen på å ringe enda, men hun våkner vel om en halvtimes tid. Skal skrive inn hva legen sa med en gang jeg har snakket med ham. :)

Summer
28-07-04, 11:01
Tipper hun sover lenge i dag jeg... :p

Iset
28-07-04, 11:01
Ja det hadde jo vært skikkelig typisk hehe. Jeg sitter bare og venter spent på å ringe, men hun sover enda.

Nille
28-07-04, 17:15
Iiiiiiiiiiiset !! Lille sooooooooolstråle !!!

Hvor eeeeeeeeer du og hva sa legen ?????

Iset
28-07-04, 21:00
Oooops glemte å skrive det hehe. SORRY!

JEG ER FRISK!!! Blodprøvene var fantastisk fine, og jeg er visst laangt borte fra å få diabetes!! :D Stoffskiftet var også fint. Men da må det være kosten, at jeg jojo-slanker meg sånn, tror dere ikke?

Eller det kan være MUGGSOPPEN i huset, vi er jo så infisert her inne. Venter på skadedyrkontrollen som ikke kunne komme før om 2 uker pga ferie. Plagene begynte jo for fullt noen måneder etter innflytting her.....

Men akkurat nå er jeg bare sjeleglad jeg er frisk. :D

elian
29-07-04, 18:35
Ååååå, så godt å høre!!!! :D

Nille
29-07-04, 19:01
Det var godt å høre at du er frisk Iset, - det er nok jojo slankingen som gjør at det går sent (se på meg ...... det tok 1 år å ta av 10 kg - hadde 1 års jubileum på Atkins i går..) Men jeg trøster med med at sent er bra for kroppen. Kiloene kom ikke på i løpet av et par mnd heller. De snek seg umerkelig innpå i løpet av et par tre-fire-fem.........


Håper dere finner løsningen på bo situasjonen - det er jo ikke bra for barn heller å vokse opp med muggsopp !

:klem:

Liva
01-08-04, 22:06
Eg tok også glukosebelastning då eg var gravid sist, men ikkje ein heil mugge! Var berre eit glas.. etterpå fekk eg køyre opp til svogeren min sidan han budde i nærheten, der eg satt heilt i ro i nesten 2 tima og såg på tv :)

Så fint at resultatet var bra.

Iset
01-08-04, 23:43
Eg tok også glukosebelastning då eg var gravid sist, men ikkje ein heil mugge! Var berre eit glas.. etterpå fekk eg køyre opp til svogeren min sidan han budde i nærheten, der eg satt heilt i ro i nesten 2 tima og såg på tv :)

Så fint at resultatet var bra.

Heldige du, jeg måtte drikke en stor mugge, ble vel 4-5 glass. Æsj.